WTCC - Michelisz Norbi szerint fekszik nekik a következő WTCR-verseny helyszíne
Michelisz Norbi szerint fekszik nekik a következő WTCR-verseny helyszíne
Fotó: fiawtcr.com

Michelisz Norbi szerint fekszik nekik a következő WTCR-verseny helyszíne

LantiLanti
2019/09/11 11:12

A hétvégén hosszú szünet után végre folytatódik az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa; kezdetét veszi az ázsiai szezon, és először Ningbóba utazik a mezőny.

A forduló előtt egy kifejezett hosszút sikerült beszélgetnem Michelisz Norbival, és ennek részleteit a következő hetekben folyamatosan olvashatjátok majd a WTCBlogon. Kezdjük a legaktuálisabbal: mire számíthatunk az előttünk álló hétvégén a Hyundaitól?

"Marokkó után azt hiszem, ez a második legalacsonyabb átlagsebességű pálya; van benne két-három olyan kanyar, amit egyesben veszünk. Ez több szempontból is kedvező számunkra" - mondta Norbi a WTCBlognak.
"Egyrészt az ilyen körökön kevésbé jön ki, hogy a motorunkat a BoP 2.5%-kal visszafogja, másrészt a lassú kanyarokban nem érződik annyira a nagy hasmagasság hatása."

A TCR autók alatt nincs sík padlólemez, csak elől van egy splitter, aminek viszont nagy a szerepe az első leszorítóerő növelésében. Minél magasabb az autó, annál kevésbé hatékony a splitter, és annál nagyobb a leszorítóerő vesztés a gyorsabb kanyarokban. 

083bfccddc09b915875e75ffe921fe22.jpg

"Az elmúlt évben az is kiderült, hogy Ningbóban valami miatt a gumikopásnak is nagy jelentősége van, különösen a versenyeken. Én tavaly ezt nem kezeltem valami jól, úgyhogy az utóbbi időben rengeteget telemetriáztam, hogy megtaláljam az okát."
"Mindent összevetve azt gondolom, a hátralévő négy forduló közül talán ez fekszik majd leginkább a Hyundai-nak."

Norbi a hosszú nyári szünetben volt tesztelni, szimulátorozni viszont nem, ám szerinte ennek a TCR-ben nincs akkora jelentősége, mint korábban volt.

"A TCR autók sokkal egyszerűbbek, mint a TC1-esek voltak, jóval kevesebb a beállítási lehetőség, így nincs akkora jelentősége a szimulátoron való tesztelésnek. Ha az ember pályát akar tanulni, azt most már minimális befektetéssel otthon is megteheti."

10c5420e7f61fee65397e8c974f60751.jpg

Az összetettben jelenleg hárman vannak 50 ponton belül: Esteban Guerrieri vezet a Hondával, Norbi hátránya 24 pont, és őt 26 pont lemaradással követi a lynk & co-s Thed Björk. A magyar pilóta szerint másokat sem szabad kizárni, de valószínűleg ők hárman lehetnek a bajnoki hajrá főszereplői.

"Ebben a csatában mellettem szól, hogy nagyon erősek a csapattársaim, akik segíteni fognak. Ellenünk szól, hogy még mindig rendkívül kedvezőtlen a Hyundai számára a BoP. Björkkel kapcsolatban azt gondolom, a Lynk & Co-ban vannak még rejtett tartalékok, amiket eddig szándékosan nem mutattak meg, úgyhogy veszélyes ellenfél lehet. Ami Guerrierit illeti, neki előny, hogy ha nem változik a BoP, a hátralévő pályák közül a legtöbb a Hondának kedvez, és az argentin Makaón, Suzukában és Ningbóban is kifejezetten jó volt korábban."

Norbi tavaly egy körön rendkívül gyors volt Ningbóban (3. és 2. a két időmérőn), a versenyeken viszont nem adta ki. Az első futamon a második helyről esett ki egy szervócső hiba miatt, a harmadikon pedig valami miatt hamar elfogytak az első gumik, és ötödik lett.

Beszélgettünk még a BoP-ről és a Hyundai elektromos projektjéről is, ezekről Ningbo után olvashattok. 

Hozzászólások