WTCC - Michelisz Norbi elmondta, mely szabályokat változtatná meg a WTCR-ben
Michelisz Norbi elmondta, mely szabályokat változtatná meg a WTCR-ben
Fotó: fiawtc.com

Michelisz Norbi elmondta, mely szabályokat változtatná meg a WTCR-ben

LantiLanti
2020/03/22 17:41
Egyelőre se verseny, se teszt, se szimulátoros felkészülés. Michelisz Norbi komolyan veszi a hatóságok kérését, és ha nem muszáj, nem megy el otthonról. Inkább a családjával tölti az időt, hiszen a zsúfolt évek után van mit bepótolni. 

Meg persze egy kicsit a szurkolóival, persze csak virtuális módon. Most, hogy több a szabadidő, a magyar WTCR-pilóta úgy döntött, itt az idő egy újabb rajongói kérdezz-felelek megtartására. 

Sok érdekes téma felmerült, ezeket elolvashatjátok Norbi blogjában. Én itt most egyet idéznék ezek közül. Barna Gábor tette fel a kérdést, hogy ha szabad kezet kapna, a Hyundai versenyzője mely szabályokon változtatna a Túraautó Világkupán?

"Talán csak az időmérős pontrendszeren. Én az első tíz helyezett pontoznám tíztől egy pontig, mert a jelenlegi szisztémában bőven megéri rámenni a nyolcadik, kilencedik, tizedik helyre, mint mondjuk mindent beleadva a hatodik pozícióban végezni, amit igazságtalannak tartok" - írta Norbi az Indexen.

A jelenlegi időmérős rendszert még 2012-ben dolgozták ki, hogy elejét vegyék fordított rajtrácsra gyúrásnak. Korábban - különösen a Chevrolet akkori fölénye miatt - sok pilóta inkább arra figyelt, hogy kellően lassú körrel megszerezze a tizedik helyet, mint hogy harcban legyen a negyedik-ötödik rajtkockáért. 

Ezért döntött úgy a promóter és az FIA, hogy a Q2 első öt helyezettje kapjon pontokat, és így többeknek érje meg kihozni magukból és az autójukból a maximumot. Ez a pontrendszer a háromszintes időmérő edzés megszületése után is érvényben maradt. 

michelisz-pole-2019-sepang.jpg

Norbi javaslat ezt a folyamatot bővítené ki. Jelenleg ugyanis valamivel még mindig többet ér egy 9.-10. hely a Q2-ben (ami a fordított rajtrácsos futamra egy első sort eredményez), mint mondjuk egy 6.-7. Ha azonban 4-5 bajnoki pont lenne a különbség, kevésbé érné meg a fordított rajtrácsra bazírozni. Főleg most, hogy már 12-en jutnak be a Q2-be, de csak az első 10 fordul, tehát kockázatos is a taktikázás. 

Arról nem is beszélve, hogy nem mindig éri meg egy lassabb autóval az élről indulni. Egyrészt nem egy pilótát tudunk, aki gyakran elizgulja ezeket az egyszeri lehetőségeket, másrészt a hátulról érkező gyorsabb autók ki is forgathatnak a nagy tülekedésben. 

Ha magam elé képzelek egy ilyen javaslatot, már hallom is az ellentábor érveit: a verseny a hétvége és a bajnokság legfontosabb eseménye, nem az időmérő, és egy ilyen szabálymódosítással még nagyobb szerepet kapna a kvali a bajnoki összetettben.

Mondjuk nem tudom, ez miért lenne akkora baj... A versenyzők egymás között legalább annyira sokra tartják az egykörös tempót, mint a versenyképességeket, szóval nem biztos, hogy akkora probléma, ha ez egy picit többet számít majd a végelszámolásnál. 

Mondd el Te is a véleményed Norbi ötletéről!

Tetszik, jó lenne, ha bevezetnék.
 
0% (0 szavazat)
Nem tetszik, ne kapjon ilyen nagy szerepet az időmérő.
 
0% (0 szavazat)
Nem tetszik, de valamilyen más okból.
 
0% (0 szavazat)
Összes szavazat: 0
Hozzászólások