WTCC - Michelisz Norbi hatodik helye, és ami mögötte van - FP1 elemzés
Michelisz Norbi hatodik helye, és ami mögötte van - FP1 elemzés
Fotó: fiawtcr.com

Michelisz Norbi hatodik helye, és ami mögötte van - FP1 elemzés

LantiLanti
2019/07/06 09:47

Úgy hozta az élet és a beosztás, hogy a vila reali első szabadedzést csak szombat reggel tudom kicsit bővebben elemezni. És nem is olyan rettenet részletesen, mert mindjárt kezd az FP2. 

Nyilván elsősorban Michelisz Norbi és Tassi Attila teljesítményére vagytok kíváncsiak. A hyundai-is magyar pilóta végül a hatodik idővel zárt, nyolc tizedmásodpercre az edzés-első Nestor Girolami mögött, ám ezt a képet sok minden árnyalja.

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

Norbi szereti ezt a pályát, és rögtön az elején tanúságot is tett erről, az edzés kezdetén ment egy 2:03.056-ot, amivel sokáig vezette a listát. 

Hozzá kell tenni az igazságoz, hogy egy ilyen utcai körön az elején szinte minden érdemi munka felesleges. A tapadás körről-körre galaxisnyit változik, nagyon nyomni még túl kockázatos. Így a legtöbben az edzés első felében csak köröztek, felfrissítették az emlékeket, és szokták a pályát. 

24 perc után jött az első piros zászló, mert valaki odébb lökött egy gumibálát. A szünetben Norbi valószínűleg frissebb gumikat kaphatott, mert egyből odatett egy céklapörköltet: lila első szektor, zöld második... aztán a harmadikban vagy hibázott vagy feltartották, mert benne maradt két másodperc. 

Kb. hat perccel később jött az újabb piros, megint egy bála miatt. Az azt követő kör ismét beszédes volt. Norbi ezúttal az első és a második szektorban is hagyott, a harmadikat viszont lilára festette; így jött össze az a 2:02.800, amivel végül hatodik lett.

Ám ha összerakjuk a legjobb szektorait, 2:02.147-et kapunk, amivel ott lenne a 3. helyen, 14 ezredre Mehdi Bennani, és két tizeddel Girolami mögött. Merthogy vele ellentétben a marokkói és az argentin is egy körbe pakolta bele a legjobb részidőit. 

Tassi Atikának Vila Real egy teljesen új pálya, így próbált volna tanulni, már amennyire a piros zászlók engedték. Az edzés közepén viszont hosszabb ideig a boxba kényszerült - a csapat elmondása szerint egy tervezett gátlócsere miatt. 

Viszonylag jól választott időpontot a Hell Energy KCMG csapat, mert a nagyjából 20 perces szerelésbe mindkét piros zászló beleesett. Atika viszont így nem tudott annyit menni, mint a többiek, és bár rövid ideig volt ötödik is, végül a 17. helyen zárt, kettővel csapattársa, Tiago Monteiro mögött. 

Érdekes még, hogy az első szabadedzésen a két eddigi leglassabb márka hozta a legjobb végsebesség adatokat: az első két helyen két Volkswagen áll, de van három Hyundai is a top8-ban. 

Az első szabadedzés végeredménye:

fp1.jpg

Folytatás 10:00-kor, és elvileg már lesz közvetítés az Eurosport Playeren meg a Facebookon. 

Hozzászólások