WTCC - Michelisz Norbi főnöke idén lemond a "TV-sztár" szerepkörről
Michelisz Norbi főnöke idén lemond a "TV-sztár" szerepkörről
Fotó: Hyundai Motorsport

Michelisz Norbi főnöke idén lemond a "TV-sztár" szerepkörről

LantiLanti
2019/01/14 17:50

Komoly változást hozott a 2019-es év a Hyundai Motorsport ügyfélprogramját felépítő Andrea Adamo számára, Michelisz Norbi főnökét előléptették a komplett alzenaui központ vezetőjének, így már a WRC részleg is hozzá tartozik.

Adamo irányításával a Hyundai valósággal berobbant a TCR-kategóriába; 2018-ban a koreai márka két versenyzője, Gabriele Tarquini és Yvan Muller csatázott az egyéni bajnoki címért a Túraautó Világkupán, és az ő két istállójuk (YMR és BRC) között dőlt el a csapatok összetettje is. 

A 47 éves olasszal először 2013-ban találkoztunk, akkor még a JAS Motorsport vezető tervezőjeként. Azóta nagyot fordult vele a világ. Néhány napja telefonon beszéltünk az új pozíciójáról, és a struktúra lehetséges átalakulásáról. 

A JAS Motorsport tervezőjéből a világ egyik legambiciózusabb autómárkájának motorsport-vezetője lettél. Sikertörténet szaga van a dolognak...

"De lehet, hogy csak annyit jelent, öregszem. Felkértek erre a munkára, és egy dolog már most látszik: rengeteg melóm lesz vele. Remélem, sikerül hoznunk azokat az eredményeket, amiket elvárnak tőlünk" - mondta Andrea Adamo a WTC Blognak. 
"A legnagyobb feladat, hogy a Hyundai Motorsport tovább növekedjen, mind az ügyfél-versenyzési ág, mind a WRC-projekt. Elég zsúfolt napok vannak előttünk."

49949978_2281972575201946_5097615345531748352_o.jpg

A teljesen gyári ralis projektért eddig Michel Nandan, az alzenaui központ megalapítója felelt, ám idéntől a customer racing mellett ez a terület Adamo alá tartozik.

Hogyan bírod majd idővel és energiával ezt a dupla feladatkört?  

"Az ügyfélprogramokért felelős vezetőként az elmúlt három évben kialakítottam egy olyan rendszert, ami többé-kevésbé önjáró. A projekteket vezető emberek elég jók ahhoz, hogy maguktól is boldoguljanak. Természetesen, ha olyan döntésre van szükség, enyém lesz az utolsó szó, de kellően felkészültek, hogy irányítsák a saját dolgaikat."
"A BRC Racing egy nagyszerű csapat; nincs szükségük arra, hogy folyamatosan ott legyek, és beleszóljak a napi ügyek intézésébe a versenyhétvégéken. A promóterrel kapcsolatos kérdésekben lehet rám szükség, de azok nem feltétlenül a futamok helyszínén merülnek fel."
"Nem igazán tudok most olyan helyzetet elképzelni, ahol az én jelenlétem feltétlenül nélkülözhetetlen lenne. A mérnökeink változatlan módon segítik majd a partnereket."

03718011_FF_1835.jpg Fotó: fiawtcr.com

"Ha nagyon őszinte vagyok, az elmúlt évben leginkább… nem akarom így mondani, de leginkább olyan voltam, mint egy TV-sztár. Nem éreztem, hogy nélkülözhetetlen lennék a versenyhétvégék során."

Az elődöd csak a WRC-futamokon volt jelen. Veled hol találkozhatunk 2019-ben? Továbbra is jelen leszel majd a WTCR hétvégéin?

"Minden versenyen ott leszek, ahol csak tudok; a Rali Világbajnokság a Túraautó Világkupa mellett a TCR Europe-on és a nemzeti bajnokságok egyes hétvégéin is. A pontos programom még nem alakult ki, egyelőre napról-napra próbálok túlélni. Talán a Monte Carlo rali után már tisztábban fogok látni."

Négy nagyszerű túraautó pilótát már bejelentett a Hyundai, de a párosításokat még nem tudjuk. Erről ki fog dönteni? A csapat vagy a Hyundai Motorsport?

"Ebben a kérdésben még nem született döntés, úgyhogy most még azt sem tudom megmondani, ki fog végül határozni. Nem mondanám, hogy jelenleg az első tíz legfontosabb feladat között szerepel ez a kérdés." 

Az interjú folytatásában szó lesz a Veloster N TCR-ről és a WTCR modelljéről is. Hamarosan ezzel is jövünk. 

Hozzászólások