WTCC - Michelisz Norbi és Nagy Dani együtt tesztelt
Michelisz Norbi és Nagy Dani együtt tesztelt
Fotó: M1RA

Michelisz Norbi és Nagy Dani együtt tesztelt

LantiLanti
2018/03/27 19:35

Két Hyundai i30 N TCR hangjától voltak zajosak a mogyoródi dombok kedd délelőtt, közös tesztet tartott ugyanis a Hungaroringen a koreai márka gyári csapata valamint a M1RA. Előbbinél Michelisz Norbi vezette a gépet, utóbbinál pedig Nagy Dani járatta be a zsír új technikát.

Szerencséjükre kellemes idő fogadta őket, szinte végig sütött a nap, és csont száraz pályán mehettek, aminek köszönhetően mindketten több mint 50 kört hozott össze, ami a Hungaroringen több mint 200 kilométert jelent. Norbi elsősorban hosszú etapokat futott a koreai márka tesztautójával, a két i30 ugyanis hibátlanul ketyegett egész nap, így szépen gyűltek a tapasztalatok.

Hivatalos időmérés nem volt, és a csapatok sem adtak ki eredményeket, a helyszíni pletykák szerint viszont Norbi bement 1:52 alá, ami komoly gyorsulás, hiszen tavaly 1:52.8-as idővel szerezte meg a pole-t. Ettől persze még nem kell elszállni, hiszen ezt a tempót számtalan tényező hozhatta össze. Hidegebb volt, mint tavaly a TCR hétvégén, Michelin helyett Yokohama gumikon mentek, ráadásul Norbi akkor egy BoP-vel visszafogott Hondát vezetett, míg a Hyundai egyelőre még nem kapta meg a teljesítménykiegyenlítő "zablát".

Ami Nagy Dani köreit illeti, saját és csapata elmondása szerint közelebb volt Norbihoz, mint arra előzetesen számított, és jó hangulatban indult haza a teszt lezárása után. A WTC Blog Norbival, Danival és a M1RA csapatmenedzserével, Bári Dáviddal is szót váltott a helyszínen, illetve beszéltünk Michelisz frissen bejelentett régi-új mérnökével, a Hondától szintén a Hyundaihoz igazoló Andrea Cisottival is.

"Jó érzés volt itthon menni, hiszen már majdnem eltelt egy év a legutóbbi alkalom óta. A tesztet a M1RA kezdeményezte, mert mindenképpen össze akartunk hozni egy lehetőséget Daninak. Amikor ez eldőlt, a Hyundai Motorsport részéről is volt érdeklődés, és végül ők is elhoztak egy autót. A M1RA-s fiúk szerelték az én kocsimat is, itt volt Ciso és még egy adatmérnök a csapatomtól. Nekem ez egy jutalom lehetőség volt, a nap inkább Daniról szólt, én nem próbáltam ki sok újdonságot, inkább csak köröztem a pályán, gyűjtöttük a telemetria adatokat, és megnéztük, hogyan viselkedik az i30 ezen a pályán" - mondta Norbi a WTC Blognak.

"Az alap beállítással mentem, ami itt is nagyon jól működött. Gabriele Tarquini remek munkát végzett a fejlesztés során, ez az autó egyszerűen minden pályán barátságosan viselkedik. Eddig minden helyszínen az volt a tapasztalatom, hogy három kör után már érezhetők a határok."

M1RA_teszt_hung_2

Norbi hozzátette, a tavaly nyári hondás adatokat nincs értelme összevetni a most szerzettekkel, mivel akkor más időjárási körülmények között, más gumin mentek, így lehetetlen kiolvasni, az egyes eltérések pontosan minek köszönhetőek. A hungaroringi teszt céljairól versenymérnökét is kikérdeztük.

"Gyűjtöttük a kilométereket ezen a pályán, ami a csapat és Norbi szempontjából is hasznos volt. Hasznos adatokhoz jutottunk. Próbálgattunk ezt-azt az autó egyensúlyával kapcsolatban is, de nem mondanám, hogy rendkívül mélyre mentünk volna. A BoP-t egyelőre még nem kaptuk meg, így csak az autó nyers tempójáról lehet beszélni. Korábban dolgoztam a Honda régebbi TCR autójával, ami egy kiváló gép volt, és a Hyundai legalább azon a szinten van, mint a Civic" - fogalmazott Andrea Cisotti.

Nagy Dani testmagasságát ismerve nála már az első tesztek előtt is voltak izgalmas pillanatok, ám a szurkolók által csak Zsirunak becézett pilóta saját elmondása szerint a vártnál könnyebben fért el az i30-ban, ami szerinte minden korábbi autójánál kényelmesebb kialakítású. Persze ehhez az is kellett, hogy a csapat talált egy számára tökéletesen megfelelő ülést.

"Komolyabb autóval még életemben nem teszteltem ennyit; körülbelül 50-60 kört tettem meg. Nem beszéltünk össze Norbival, de az autóról én is ugyanazt mondhatom: az elejétől kezdve nagyon magabiztosnak éreztem magam benne. Azt is fontos kiemelni, hogy egy vadiúj autót járattunk be, és egyetlen percet sem álltunk a boxban műszaki probléma miatt. Ebből is látszik, mennyire alaposan rakták össze ezt a gépet. Ami a köridőket illeti, én nagyobb különbségre számítottam így az első beülés alkalmával, úgyhogy elégedett vagyok" - tette hozzá Nagy Dani.

"A TCR-es Michelin gumikkal kezdtem, de amikor éreztük, hogy tegező viszonyba kerülök az autóval, felkerültek a WTCC-ben is használt Yokohamák, méghozzá egy új szett. Az elején ezzel futottam is egy időmérő szimulációt. Ezeket a gumikat jobban ismerem, de még többet is ki tudnék belőlük hozni féktávon. Mentem egy 14 körös versenyszimulációt is, és az autó szimpatikusan bánt a gumikkal."

M1RA_teszt_hung_3

"Ez volt az első idei teszt, az első az új autóval, és az első Nagy Danival, úgyhogy a mai nap inkább az ismerkedésről, az összeszokásról szólt. Lesz még tesztünk a szezonkezdetig a Hungaroringen és a környező pályákon is, mivel szeretnénk minél több kilométert beletenni az autóba és Daniba is" - mondta Bári Dávid.

"Elsőre jól ment a közös munka. Vannak dolgok, amiket ő másképp fogalmaz meg, más a szóhasználata, de erről is szólnak ezek az első tesztek, hogy kicsit összecsiszolódjunk. Szerencsére sokat beszél az autóról, ami mindig jó a mérnököknek."

A beszélgetés során Bári Gergőről is szó esett. Norbi korábbi versenymérnöke nem követte a magyar pilótát a Hyundaihoz, helyette inkább a M1RA-nál dolgozik tovább technikai vezetőket. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent? Műszaki szempontból gyakorlatilag ő szabja majd az irányt a Michelisz-csapatnál.

Hozzászólások