WTCC - Michelisz Norbi és a három X
Michelisz Norbi és a három X
Fotó: WTCC Media, ETCC Media

Michelisz Norbi és a három X

LantiLanti
2014/08/08 10:55

Nagy nap ez a mai, már öt éve. Azelőtt is nagy volt, csak nem tudtunk róla. Kereken harminc évvel ezelőtt pont ezen a napon született Magyarország egyik legjobb és legsikeresebb autóversenyzője, Michelisz Norbi.

Eleinte nem úgy indult a történet, hogy hősünkből autóversenyző lesz. A kocsikat már egész fiatalon imádta, nagybácsija ralikrosszozott, így 6-7 évesen rendszeresen járt versenyekre, nézőként. Pár évvel később már egy Zsigulival próbálgatta magát a dél-magyarországi földutakon, ám a Flavio Briattore-félék sajnos éppen nem jártak arra, hogy kiszúrják képességeit.

Így maradt a jelentősebb anyagi ráfordítást nem igénylő virtuális világ. Norbi saját elmondása szerint 12-13 évesen kezdett el szimulátorozni, és elég hamar kiderült, nem csak a Zsigával bánik jól.

Sokáig tartotta magát a pletyka, hogy azon a bizonyos napon, amikor Wéber Gabi először felhívta telefonon, Norbi éppen a családi gazdaság traktorján ült, ami olyan zajos volt, hogy egy kis türelmet kellett kérnie, míg leállítja.

"Ezt Juni Gyuri találta ki. Olyan dologra kell kisarkítani a történetet, amit felkap a média. Egyébként édesapám mezőgazdasági vállalkozó, de ha életemben háromszor ültem traktoron, akkor lehet, hogy sokat mondok" - öntött tiszta vizet a pohárba Norbi még évekkel ezelőtt.

A lényeg, hogy az a bizonyos telefonhívás befutott, és a 20 éves Michelisz Norbi (Wéber Gabi ajánlására) lehetőséget kapott Zengő Zoltántól; 2005-ben kipróbálhatta magát egy kupás Opel Astrában, illetve egy Renault Clioban. Csakhogy az első szimulátorozás és az első teszt közötti hét évet is meg kellett valakinek élnie.

Michelisz_szimulator

"Nekem egy nagy gyerekkori álmom, hogy autóversenyző legyek. Csak amikor 18-19 éves voltam, és még semmi sem történt, akkor nyilván nem gondoltam, hogy ebből bármi is lesz. A szülők is inkább a tanulás felé szerettek volna terelni. Mohácson jártam gimnáziumba, akkor még Hímesházán laktam. 18 évesen költöztem Pécsre, amikor egyetemre kezdtem járni."

"A szimulátorozásban mindig úgy éreztem, van hozzá tehetségem, de amikor már 19 éves voltam, és még mindig nem ültem igazi versenyautóban, akkor letettem erről az egészről. Aztán derült égből villámcsapásként jött Wéber Gabi telefonja, hogy Zengőék keresnek valakit, és hogy ő engem ajánlott."

A sztori folytatása pedig már benne van az eredményeket rögzítő pdf-ekben. 2006-ban egyből megnyerte az induló Suzuki Kupát, 2007-ben ugyanez összejött a clios mezőnyben, 2008-ban pedig Kiss Norbi mögött második lett a SEAT León kupában.

Abban az évben már a nemzetközi hadszíntéren is kipróbálta magát, Zengő Zoli ugyanis elindította csapatát a SEAT Európa-kupán, amit Norbi a következő évben meg is nyert.

A SEAT Kupában akkoriban az volt a szokás, hogy a futamgyőztesek WTCC-s vendégszereplést kaptak a következő hétvégén, így Michelisz 2008-ban Okayamában, 2009-ben pedig Brands Hatch-ben próbálhatta ki magát a benzines SEAT Leónnal. Utóbbi évben már a TDi változatot is rábízták, az akkor még csak kétfutamos ETCC-ben, Bragában megnyerte az első versenyt, összességében pedig harmadikként zárt.

Michelisz_ETCC_braga Michelisz_ETCC_braga_arc

2010-ben aztán Zengő Zoli és csapata megcsinálta a csodát, egy dízel Leónnal teljes évet mentek a Túraautó Világbajnokságon, versenyzőnek pedig Michelisz Norbit választották. Nem bánták meg, az akkor 26 éves pilóta Japában dobogóra állt, majd megnyerte a második makaói futamot.

A folytatást már sokan ismerhetik, hiszen ez a győzelem elindította Norbit az országos ismertség felé. 2011-ben már BMW-vel ment, és második lett a Hungaroringen, a rákövetkező évben pedig megnyerte hazai futamát, és az év végén a privát bajnoki címet is elvitte.

A BMW azonban időközben kiöregedett, így a csapat Hondára váltott, amivel a kezdeti nyűglődés után tavaly Suzukában csak összejött egy rendkívül fontos győzelem. Idén is maradt a Civicnél, és már kétszer állt a dobogón, legutóbb épp Argentínában, ahol második lett.

Közben egymás után háromszor az ország legnépszerűbb sportolójának választották.

MICHELISZ_honda_hun

Ami a jövőt illeti, kedvezőek a hírek. Legutóbbi beszélgetésünk során Norbi azt mondta, még sosem volt annyira stabil a csapat és saját helyzete a WTCC-ben, mint most. Újra és újra szárnyra kapnak a pletykák, hogy jövőre már gyári pilóta lehet, ám Norbi ezt eddig minden alkalommal tagadta.

Öt szép év a WTCC-ben óriási dolog, de ha Gabriele Tarquinit vagy Franz Engstlert nézzük, akkor egy jó húszas még hátra van. Kedves Norbi, kívánjuk, hogy legyen az 25, és legyen benne sok siker, győzelem és bajnoki cím.

De ami ennél is fontosabb, kívánjuk, hogy legyél egészséges, boldog, kiegyensúlyozott, és maradj olyan, amilyen eddig is voltál. Mert a gyorsasággal ki lehet érdemelni a tiszteletet, a szeretetet viszont csak olyan kivételes személyiséggel, mint amilyen a Tied. És Téged nem csak tisztelnek, de szeretnek is... Isten éltessen!

Hozzászólások