WTCC - Michelisz Norbi a TCR-átállásról
Michelisz Norbi a TCR-átállásról
Fotó: fiawtcc.com

Michelisz Norbi a TCR-átállásról

LantiLanti
2017/11/20 12:25

Az utóbbi hetekben egyre inkább felerősödtek a pletykák, hogy a WTCC 2018-ban a Marcello Lotti által létrehozott TCR-kategóriára cserélheti le a nem túl sikeres TC1-es szabályrendszert. A hivatalos bejelentésre ugyan még várni kell, ám Michelisz Norbi és a Túraautó  vb versenyzői már most elmondták véleményüket a tervezetről a TouringCarTimes-nak

Michelisz Norbi:

"Ez egy nehéz dolog számomra. Nagyon jó érzés volt a csapatommal, a M1RA-val megnyerni a TCR-csapatbajnoki címet, büszke vagyok rájuk. El tudom képzelni, hogy egy nap a saját csapatomban versenyezzek, de nem tudom, hogy erre 2018-ban kerülhet sor, vagy csak később. Mindkét opciónak lennének előnyei és hátrányai is."

A mindenkit foglalkoztató nagy kérdés, hogy mi lehet a gyári csapatokkal? A WTCC-ben eddig róluk szólt minden, a TCR-ben viszont csak privát istállók indulhatnak. Norbi szerint mindegy, hogyan határoznak, csak szigorúan tartassák is be a szabályokat.

"A legfontosabb, hogy bárhogy is döntenek erős kontroll legyen. Nincs szükségünk álarc mögé bújtatott gyári csapatokról. Szerintem mindkét irány lehet jó, a személyes véleményem viszont az, hogy egy FIA-bajnokságban szükség van a gyári csapatokra és pilótákra. Remélem, végül egy olyan forgatókönyv valósul meg, ami jó a nézőknek, és minőségi versenyzést is eredményez."

Huff_mak_citroen_17

Rob Huff:

"Fenntartható bajnokságra van szükség, és a mostani nem az. Az első pillanattól kezdve itt voltam, és szomorú vagyok, hogy a TC1-es autóknak menniük kell, mert számomra ezek voltak a legcsodálatosabb gépek. Ezek igazi túraautók, gyorsak; itt Makaón például nyolc másodperccel gyorsabbak, mint a TCR-kocsik. De ahogy mondtam, fenntartható bajnokság kell, és ez a TCR hozhatja el a WTCC számára."

Thed Björk:

"Ezek egyelőre csak pletykák. Én inkább a bajnokságra összpontosítok, mert szeretnék idén nyerni. Most csak Katar érdekel, minden mással az utolsó futam után akarok foglalkozni. Csak annyit mondhatok, büszke vagyok, hogy a Polestar csoport tagja lehetek. Minden másról csak a szezon után szeretnék beszélni. Most a saját kis buborékomban vagyok, és csak a bajnokságra összpontosítok."

A WTCC-ben most jelenlévő márkák közül a Hondának és a Ladának van TCR-autója, a Citroën anyavállalata, a PSA pedig a Peugeot-val szintén jelen van. A Chevrolet fokozatosan kivonul Európában, a Volvónál pedig nemrég úgy nyilatkoztak, a Polestar a jövőben elektromos autókat fog gyártan. Ez persze nem teljesen zárja ki, hogy Volvo név alatt tovább versenyezzenek benzines gépekkel is.

Hozzászólások