WTCC - Michelisz: nem számít sokat a +20 kg
Michelisz: nem számít sokat a +20 kg

Michelisz: nem számít sokat a +20 kg

LantiLanti
2014/06/04 11:14

A 2014-es szezon során először a Hondáknak és köztük Michelisz Norbinak is jut a ballasztrendszer által kiszabott kilókból, egészen pontosan egy 20 kilós kis "hátizsákot" kell felvenniük a Moszkvai versenyhétvégén. A Citroenek továbbra is +60 kilóval futnak majd, ám a különbség 40 kilóra csökken a két márka között. Ugyanez igaz a Chevrolet-re.

Plusz húsz kiló még nem a világ, ám a Citroenek elképesztő erőfölényét nézve minden deka számít. Michelisz Norbi szerint viszont a moszkvai pálya jellege miatt itt valószínűleg kevesebbet hátrányt jelent majd az "anyósülés alá" becsúsztatott komisz kis dobozka.

"Mivel a moszkvai pályának viszonylag állandó ritmusa van, kevés rajta a jelentős kigyorsítás-fékezés, így kevésbé érzékeny a pluszkilókra, mint mondjuk Monza, Marrakesh vagy a Salzburgring. Tehát az erőviszonyok emiatt biztos nem borulnak majd fel" - írja Norbi a michelisz.hu-n.

Valamivel nagyobb problémát jelenthet a negyedik Citroen érkezése, Norbi ugyanis úgy látja, Ma Qing Hua biztosan ott lesz majd a top10-ben, ahova innentől kezdve egy picivel nehezebb lesz bekerülni.

"A kínai versenyzőt eddig csak a szezon előtti, valenciai teszten láttam. Az ott látottak alapján nehéz messzemenő következtetéseket levonni a teljesítményével kapcsolatban, de autójának köszönhetően valószínűleg gond nélkül az első tízben végez majd az időmérőn. Ez pedig nekünk már inkább gondot jelent, hiszen ezzel eggyel kevesebb hely marad az előnyösebb rajtpozíciók között."

A Zengő Motorsport versenyzője szerint az első futamon ismét lehetetlen lesz megverni a francia márkát, így az időmérőn megint a 7.-10. rajhely valamelyikét kéne megszerezni, ami dobogós esélyeket jelenthetne a fordított rajtrácsos második versenyre. Ám a dobogó nem minden.

"Még ha még össze is jönne a dobogós helyezés a második futamon, amellett, hogy örülnék neki, az már közel sem töltene el akkora elégedettséggel, mintha az elsőn hoznánk össze. Jobban érezném magam, ha mindkét futamon az első ötben tudnánk végezni. Az elődleges cél persze nem változott: sok ponttal a zsebemben a legjobb hondás versenyző szeretnék lenni a Moscow Raceway-en" - zárta Norbi.

A magyar pilóta tavaly harmadik lett az első moszkvai versenyen, aminek mindig nagyobb az értéke, mint a fordított rajtácsból elért dobogónak, hiszen az első futamon semmi sem befolyásolja a valós erősorrendet.

Hozzászólások