WTCC - Michelisz: megbízhatóbbnak tűnt
Michelisz: megbízhatóbbnak tűnt

Michelisz: megbízhatóbbnak tűnt

LantiLanti
2014/04/04 16:41

Michelisz_honda_dizajn_14_2

Michelisz Norbi hazaért Olaszországból, ahol szerdán és csütörtökön végre tesztelhette 2014-es Hondáját, aludt egy picit, majd saját honlapján mesélt az élményekről. Sok minden szóba került, ám nekem leginkább az utolsó előtti bekezdés okozott örömöt, amiben a magyar pilóta az autó megbízhatóságáról írt.

Mindannyian emlékszünk a tavalyi szezonkezdetre. A Zengő Motorsport csak Monzában, az idénynyitó helyszínén kapta meg a Hondát, ami csak úgy okádta a műszaki hibákat már az első pillanattól kezdve. Az csúszások után egy picit tartottunk tőle, hogy valami hasonló vár ránk idén is, de talán mégsem.

"A tavalyi évhez képest megbízhatóbb volt az autó. Egy évvel ezelőtt ilyenkor már a shakedown-nál is rengeteg rendellenességgel szembesültünk, ezúttal viszont ugyan előfordultak apróbb hibák, de sokkal kevesebb volt belőlük, mint amire számítottunk. Nem akarom elkiabálni, de nagyon bízom benne, hogy ez a kocsi műszakilag stabilabb az előző típusnál" - írta Norbi a 'michelisz.hu'-n.

Az elmúlt két nap eseményeit nagyjából már ismeritek. Szerdán megérkeztek Olaszországba, a JAS-al kimentek a pályára, Gabriele Tarquini bejáratta az autót, ezt követően pedig átadták a magyar különítmények. És jöhetett az a négy hónapja várt első kör.

"Az első méterek persze furcsák voltak. Azt már korábban is észrevettem magamon, hogy 3–4 hónap kihagyás után szükségem van néhány körre, míg újra felveszem a ritmust egy hasonló teljesítményű autóval is. De most ezt az érzést még tetézte, hogy egy sokkal gyorsabb gépet hajtottam."

"A nagyobb motorteljesítményhez viszonylag hamar hozzászoktam, ami viszont igazán lenyűgözött, az a fékhatás fejlődése volt. Magasabb sebességről is később tudtam fékezni, mint a tavalyi verzióval; idén egyértelműen rövidebbek lesznek a féktávok. A kanyarsebesség a lassú kanyarokban nem változott jelentősen, a közepesen gyors, illetve a gyors kanyarokban azonban a megnövekedett leszorítóerőnek köszönhetően nagyobb sebességre képes az autó, mint korábban."

A szerdai napon 80 kilométert mentek a Civic-kel, amit csütörtökön további 120 követett. A második nap már a beállításokat is elkezdték piszkálni a srácok, igaz csak módjával, hiszen a legfontosabb az volt, hogy Norbi minél többet mehessen az autóval.

"Próbáltunk minél kevesebbet állni a bokszban, és csak olyan dolgokhoz nyúltak a szerelők, amiket gyorsan tudtak állítani. Elkezdtük kapargatni a felszínt, és sok információt szereztünk, ezek viszont még erősen zavaros infók, hiszen messze nem éreztem 100 százalékosan a kocsit, nem autóztam ki a határokat, úgy pedig nehéz igazán releváns visszajelzéseket adni a versenymérnökömnek, Bári Gergelynek."

Csütörtök este ismét elváltak Norbi és az új autó útjai, a magyar pilóta hazautazott Magyarországra, a Honda pedig a másik irányba indult, Livorno kikötőjébe, ahonnan komppal szállítják át Marokkóba, az április 11-13-ig tartó idénynyitó helyszínére.

Fotó: Zengő Motorsport

[ad#2]

Hozzászólások