WTCC - Michelisz: már vágom a centit
Michelisz: már vágom a centit

Michelisz: már vágom a centit

LantiLanti
2013/03/02 16:24

Norbi_buko

Szóval, hol is hagytuk abba? Valahol ott, hogy milyen jól finomhangolható a Honda, illetve, hogy ez még "csak" a 2012-es Civic volt, nem pedig az a változat, amivel Norbi 2013-ban versenyezni fog. Abból a típusból egyébként kettő is elkészült, Gabriele Tarquini mellett most már Tiago Monteiro is kipróbálhatta a végleges változatot. És örvendezett vala, de erről majd egy másik cikkben mesélek. Most térjünk csak vissza Norbihoz.

"Az én 2013-as autómat még építik, sőt most, amikor a JAS főhadiszállásán jártunk, nem is volt benn a kocsi a műhelyben, mert éppen elvitték egy külsős céghez. Napra pontosan még ők sem tudják megmondani, hogy mikorra lehet kész, de ha minden jól alakul, akkor március közepén kerékre állhat. Ha elhúzódnak a dolgok, akkor lehet, hogy csak egy héttel az idénynyitó előtt lesz kész" - mondta Norbi a Túraautó Hírblognak.

Egyáltalán nem mindegy, hiszen ha a hónap közepéig sikerülne összeszögelni a Civic-et, akkor a zengős pilóta valószínűleg ki is próbálhatná még a szezonkezdet előtt.

"Az elég valószínűnek tűnik, hogy az első futam előtt még lesz egy Honda-teszt Monzában, ahol bízom benne, hogy én is ott lehetek. Az viszont a JAS Motorsporton múlik, hogy melyik kocsival. Egyelőre nem ígértek semmit, de azt mondták, hogy nagyon szeretnék, ha kipróbálhatnám a 2013-as Civic-et. Én pedig már óvatos vagyok, inkább nem élem bele magam semmibe, és csak akkor fogom elhinni, ha már kiszálltam az autóból a teszt végén."

Tarquini_Honda_jas

Egyelőre tehát még bizonytalan, hogy Norbi mikor ülhet először az új Hondába, információkat azonban már így is gyűjtött róla, a pályáról a szállodába például Gabriele Tarquinivel utazott, és beszélgettek erről-arról.

"Gabriele azt mondta, hogy nagyon rendben van az új kocsi, egy területen azonban még fejleszteni kell rajta: az új gumikból még nehézkesen lehet kihozni vele a maximumot. Ezt új kell érteni, hogy egy használt szett után feltettek egy újat, és nem volt olyan jelentős a javulás, mint a mit várni lehetett volna tőle. Az alcanizi teszt óta már sikerült ezen javítani kicsit, de még dolgozni kell rajta. A másik oldalon viszont nagyon kíméletesen bánik a gumikkal, főleg ahhoz képest, hogy elsőkerekes. Tarquini azt mondtam, hogy volt olyan szett, amivel 150 km-t mentek, és még mindig egész jó állapotban szedték le."

"Ami a két autó közti különbséget illeti, én arra számítok, hogy nem lesz óriási az eltérés, és fogom tudni hasznosítani az új kocsinál is a prototípussal szerzett tapasztalatokat."

Zengo_honda_betol

Ennyit az autóról, most inkább foglalkozzunk picit az emberrel, azaz Norbival. Azt már tudjuk, hogy túl van a vizsgaidőszakon, és hogy sikerült kipihennie magát, de vajon hogy van most, az első teszt után.

"Már a teszt előtt is vártam, hogy kezdődjön a szezon, de most, hogy végre kipróbálhattam az autót, még jobban szeretnék már Monzában lenni. Mondhatjuk úgy is, hogy elkezdtem vágni a centit, és nagyon várom, hogy minél hamarabb ismét a Hondába ülhessek" - zárt Norbi.

Erre reményeink szerint március közepén lesz is lehetősége, de ha nem, akkor sincs baj, szűk három hét múlva ugyanis rajtol a szezon!

Fotó: Honda

Hozzászólások