WTCC - Michelisz: Lotti hiányozni fog
Michelisz: Lotti hiányozni fog

Michelisz: Lotti hiányozni fog

LantiLanti
2014/01/31 11:48

Lotti_Hun_arc1

Közel egy hónapja jelentette be távozását Marcello Lotti, a WTCC alapítója és eddigi vezetője, miután nem sikerült megállapodnia a további együttműködésről a bajnokság promóterével, az Eurosport Events-el.

Az azóta nyilvánosságra hozott információk alapján úgy tűnik, az amerikai kézbe került (Discovery) francia cég központosítást tervezett a WTCC-n belül, amibe azonban Lotti nem volt hajlandó belemenni, így végül közös megegyezéssel szerződést bontottak.

Az olasz vezetőnek elévülhetetlen érdemei voltak a WTCC felvirágoztatásában, 2005-ben ő emelte világbajnoki rangra az addigi Európa-bajnokságot, és az idén bemutatkozó új szabályok kidolgozásában is úttörő szerepet vállalt. Bár a TC1 érkezése a privát csapatokat érzékenyen érinti, kétségtelen tény, az eddigi egy helyett idén újra három gyártó szerepel a WTCC-ben.

Michelisz Norbi jó szívvel gondol Lottira, és úgy érzi, nem lesz könnyű megtalálni azt a rendszert, amely helyettesítheti a karizmatikus olasz vezetőt.

"Jó volt a kapcsolatom Marcello Lottival, nem volt olyan versenyhétvége, amelyen ne váltottunk volna egy-két mondatot. Szerintem ő pontosan olyan ember, amilyen a mai motorsport világába kell. Voltak a személyével kapcsolatban pozitív és negatív hírek egyaránt, de ahogyan én láttam, az intézkedései jót tettek a sorozatnak" - írta Norbi a 'michelisz.hu'-n.

A Zengő Motorsport pilótája szerint Lotti mindig ügyes manőverezett, és a válságos években is a felszín felett tudta tartani a bajnokságot.

"Voltak nehéz időszakok, például amikor egyes gyártók kivonulása miatt nehéz helyzetbe került a bajnokság, de elérte, hogy az indulók száma sosem csökkent 20-22 résztvevő alá."

A SEAT 2009-es majd a BMW 2010-es kivonulása után a Chevrolet maradt az egyedüli gyári alakulat a WTCC-ben, ami a szabályok szerint a világbajnoki státusz visszavonását eredményezte volna. Lotti azonban elérte, hogy a BMW és SEAT a privát csapatok nevében mégis induljon a gyártók bajnokságában (azaz fizessen be 300 ezer eurót), és ezzel papíron mégis meglett az FIA által előírt minimum két konstruktőr.

Norbi egyébként úgy látja, Lotti nagyon fontos láncszem volt a WTCC vezetésében, így nem lesz könnyű betölteni az általa hátrahagyott űrt.

"Pilótaként nem fogom jelentősen érezni a távozását, a sorozat viszont annál jobban, ugyanis hiába volt Francois Ribeiro évek óta Lotti jobbkeze, biztosan el kell telnie egy bizonyos időnek ahhoz, hogy ugyanolyan olajozottan működjön az ő gépezete is" - zárta a magyar pilóta.

Bár hivatalos közleményt továbbra sem adott ki a WTCC, a hírek szerint a Chevrolet korábbi első embere, Eric Néve segíti majd Ribeiro munkáját tanácsadóként.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások