WTCC - Michelisz: közel maximumon
Michelisz: közel maximumon
Fotó: WTCC Media

Michelisz: közel maximumon

LantiLanti
2014/05/13 18:22

Michelisz Norbi ötödik évét tölti a Túraautó Világbajnokságon, és ezalatt négyszer kellett új versenyautót megszoknia. A 2012-es szezont leszámítva minden évet más technikával teljesített, ami legalább annyi nehézséget okozott neki, mint az Zengő Motorsportnak, hiszen a csapatnak is meg kellett szoknia az új gépet.

Idén ugyan nem váltott márkát, ám a tavalyi TC2-es Honda után az idei TC1 Civic legalább akkora ugrást jelentett, mint a korábbi típuscserék. Sajnos a 2014-es szezont is érdemi tesz nélkül kellett kezdenie, ráadásul egymást érték a hétvégék, ami szintén nem könnyítette meg az átállást.

Végül a hungaroringi versenyt követően sikerült lekötni egy másfél napost tesztet a magyar pályán, ami Norbi elmondás szerint komoly előrelépést hozott, és nagy szerepet játszott a szlovákiai remeklésben.

"A múltheti, másfél napos hungaroringi teszt rengeteget jelentett, beállításban sokat fejlődtünk, aminek köszönhetően az autó egyensúlya és vezethetősége összehasonlíthatatlanul jobb lett. Ha a Citroënekhez képest nem is volt szembetűnő a javulás, a márkatársakkal való összevetésben mindenképpen, hiszen a szezon során először tudtunk a legjobb hondásként zárni" - írta Norbi a 'michelisz.hu'-n.

"Most jutottunk el arra a pontra, hogy már közel a maximumot tudom nyújtani az új autóval, éppen ezért azt mondom, ez a szezon nekünk csak most kezdődik el!"

Norbi először jutott be az idén bevezetett Q3-ba az időmérőn, ahol a legjobb öt csap össze superpole rendszerben, azaz mindenkinek egyetlen gyors köre lehet. Bár a Q2-höz képest nem sikerült javítani, a Citroenek mögött övé lett a negyedik hely, ami a jelenlegi erőviszonyokat nézve kb. a maximumot jelenti. Az vasárnapi első futamra ugyan megérkezett az eső, ám ez sem zavarta meg a magyar pilótát.

"A rajtot megint sikerült jól elkapnom, a Honda rajtelektronikája kiemelkedik a mezőnyből, bár ezen az eső áztatta szlovákiai aszfalton ennek kevesebb jelentősége volt. A megfelelő rajthoz nagyon el kell találni a kuplung felengedésének ütemét, hogy a lehető legnagyobb motorerőt lehessen átvinni a talajra. Ebben számít a reakcióidő, de leginkább az érzés. Az utóbbi időben elég jól ráéreztem a rajtokra, remélem, ez így is marad sokáig!"

Michelisz_muller_svk_r1

Michelisz lelépte a startot elszúró Yvan Mullert, sőt egy ideig a második helyen haladt José Maria Lopez előtt, ám az egyes kanyar féktávját inkább óvatosra vette, hiszen egy megcsúszás végzetes következményekkel járhatott volna. A négyszeres világbajnok azonban hamar összekapta magát, nemsokára már Norbi mögött loholt, ám az elrontott rajt miatt megbüntették.

"A tempóelőnye teljesen egyértelmű volt, elég gyorsan meg is érkezett a közvetlen közelembe, száraz körülmények között valószínűleg ki tudta volna használni a tempóbeli előnyét. Ezen a vizes pályán viszont nehezebb dolga lett volna, ugyanis jókora vízfüggönyt kapott mögöttem, ami eléggé megnehezítette a helyzetét. Miután megkapta a büntetést, azért egy kicsit fellélegezhettem, hiszen onnantól csak magamra kellett koncentrálnom, megnyugtató volt az előnyöm a harmadik helyen."

A valódi küzdelem viszont csak néhány körig tartott, az egyre erősödő eső miatt ugyanis először beküldték a biztonsági autót, majd jött a piros zászló is. Michelisz mindkét döntéssel egyetértett.

"A 4-5. körben már olyan mennyiségű víz állt a pályán, hogy az egyenesekben is felúszott az autó. 100-120 km/h felett már a túlélésért kellett küzdeni a kormány mögött, és hiába forgattam a kormányt, az autó szinte semmire sem reagált. Jó döntés volt beküldeni a safety cart, majd leinteni futamot, mert ha nem teszik meg, nagy valószínűséggel a versenyautók döntő többsége vagy a szalagkorlátban, vagy a kavicságyban végezte volna."

Norbi a második futam törlésével is egyetértett, hiszen a körülmények semmit sem javultak az első verseny végéhez képest. A Zengő Motorsport pilótája tehát megszerezte első dobogós helyét az új Hondával, most pedig végre jöhet egy kis pihenés számára, hiszen az elmúlt három hét során elég kevésszer találkozott vele a kispárna.

Hozzászólások