WTCC - Michelisz: brutális a Citroën büdzséje
Michelisz: brutális a Citroën büdzséje

Michelisz: brutális a Citroën büdzséje

LantiLanti
2014/03/05 10:29

Citroen_teszt_boxutca

Michelisz Norbi a paul ricardi kollektív teszt során testközelből figyelhette meg a rivális Citroën struktúráját, működését és az Yvan Muller, Sebastien Loeb, José Maria López hármast övező környezetet. A magyar versenyző a Honda gyári csapatát már egész jól ismeri, így megfelelő viszonyítási alap birtokában jelenthette ki: a franciák a költségvetés szempontjából kicsit kinőtték az eddigi WTCC-s keretet.

Ez már abból látszott, ahogy nekiálltak tesztelni; szinte végignyomták az őszt, a télen pedig még Abu Dhabiba is elmentek, hogy jó körülmények között fejleszthessék a C-Elyséet. Nyilván ott a WRC-s csapat szponzora (maga Abu Dhabi) is segített, de a logisztika akkor is horribilis összeg lehetett.

Norbi szerint a paul ricardi teszten is látszott, a Citroën ezen a szinten tényleg nem sajnálja a pénzt.

"Azt eddig is tudtam, hogy a Citroën komoly tényező lesz a 2014-es WTCC-szezonban, de a Paul Ricardon látottak alapján be kell vallanom, kicsit talán még így is alábecsültem az ellenfelet" - írta Norbi a 'michelisz.hu' oldalon.

"Sébastien Loeb például privát repülőgéppel érkezett a helyszínre, és azzal is távozott onnan. Ez is tudatosította bennem a Citroën valós erejét."

A magyar közvélemény nagy része 2010 óta követi nyomon szorosabban a WTCC-t, és az azóta eltelt időben tényleg nem találkozhattunk ilyen lendületű programmal. 2010-ben ugyan még gyári csapata volt a BMW-nek is, ám a bajorok akkor már nagyon kifelé igyekeztek a vb-ből.

2010 után a Chevrolet maradt meg egyedüli gyári alakulatként, ami garantálta számukra az abszolút fölényt, így nem volt szükség gigantikus költségvetésre és feszített tempójú fejlesztőmunkára.

MST_Citroen_paulricard_ketto

Idén azonban újra beindul a verseny, a Honda és a Citroën ugyanis egyaránt gyári csapattal száll harcba a világbajnoki címért, és az ORECA-val karöltve a Lada is nagy dobásra készül. Bár én inkább majd az új Vestától (a Priora utódja) várok sokat az oroszoknál.

"Azt hiszem, az a költségvetés, amiből ők (Citroën) gazdálkodnak össze sem hasonlítható semmi mással, ami eddig a WTCC-t jellemezte, teljesen más kategória. Nehogy félreértsetek, nem azt mondom, hogy akkor most feltesszük a kezünket, megadjuk magunkat, de azt látni kell, hogy az ő büdzséjük kinőtte a bajnokságot."

Érzésem szerint a Citroënnél egyszerűen nem volt más választás, ha már az első évben a bajnoki címért akarnak harcolni. A franciák még sosem építettek gyári szinten túraautót, velük szemben viszont ott áll a Honda egy év és három futam WTCC-s tapasztalattal, valamint komoly túraautós múlttal.

Yves Matton csapata ezzel a testes költségvetéssel próbálja meg szűk egy év alatt ledolgozni ezt a hátrányt. A kihívás pedig csak jót tesz a versenynek.

"Így mindenki másnak fel van adva a lecke, aki labdába akar rúgni – rám is ösztönzőleg hat a francia csapat" - zárta Norbi.

Fotó: Citroën Racing

Hozzászólások