WTCC - Michelisz 9. a fura időmérőn
Michelisz 9. a fura időmérőn

Michelisz 9. a fura időmérőn

LantiLanti
2013/05/18 17:02

Michelisz_Aut_honda

Na, ilyet sem láttunk még. Elnézést a kissé vulgáris kifejezésért, de az RML látszólag szétszívatta a mezőnyt a Q2 végén, aminek köszönhetően az első gyors körök döntöttek, és az Yvan Muller - Tom Chilton páros szerezte meg az első sor két rajtkockáját. De ne szaladjunk ennyire előre.

A Q1 viszonylagos nyugalomban zajlott az esélyesek legtöbbjének, egyedül Gabriele Tarquininek és James Thompsonnak jutott némi izgalom. A hondás olasz első gyors köre nem sikerült valami fényesre, valószínűleg feltartották, de másodikban sem villogott. Harmadik nekifutásra aztán sikerült egy sovány 11. hellyel bejutnia a Q2-be.

Thompson még rosszabbul járt. Az első gyors kör neki sem jött össze, a másodikon viszont teljesen tiszta pályára engedték ki, de így sem fért be a top10-be. Harmadik próbálkozásra pedig - szinte hihetetlen - de ismét megállt alatt a Lada. Az angol tehát lemaradt a Q2-ről, és csak a 20. helyről indulhat holnap. Pedig szép reményekkel érkezett a Lada Salzburgba.

A top12-ről lemaradók közül jól ment Mikhail Kozlovszkij, aki 14. lett, és ezzel élete legjobb WTCC-s rajthelyét érte el. Az orosz teljesítménye is bizonyíték rá, hogy műszaki hibák nélkül Thommonak helye lett volna a Q2-ben.

A szabadedzéseken biztató időket futó Marc Basseng 17. lett, ám éppen egy ígéretes gyors körön volt, amikor hibázott, és a célegyenes elejénél a korlátnak csapta a SEAT-ot. Nagy kár érte, mert az Oreca motoros Leónnak egy körön feküdt a Salzburgring.

Basseng_Aut_seat

A Q2-ben Chilton, MacDowall, Muller, Nykjaer, Monteiro, Michelisz, Nash, Huff, Coronel, Oriola, Tarquini és D'Aste jutott be. A tavalyi futamgyőztes olasz Monza óta várt az újabb top12-es eredményre.

Az időmérő második felvonásában aztán akkora felfordulás lett, amilyet évek óta nem láttunk időmérőn. Az eleje még rendben zajlott, a versenyzők kijöttek, felvezetőkör, gyors kör, és irány vissza a boxba egy friss szett gumiért. Egyedül Coronel jelentette a kivételt, ő ismét a Senna-style-ra szavazott, azaz megspórolt egy szett gumit és csak egyetlen gyors kört futott. Pontosabban futott volna.

Szóval ott tartunk, hogy mindenki kereket cserélt, és libasorban kihajtottak a pályára. Aztán elkezdődött az irgalmatlan helyezkedés, mindenki az arra figyelt, hogy a lehető legjobb pozícióba kerüljön szélárnyék szempontjából. A hátsó egyenesben az élen haladó Tom Chilton lassítani kezdett, de látszólag senki sem akart előre állni, ment tovább a vonatozás, és mindenki görcsösen ragaszkodott a helyéhez. Az utolsó szektorban már körülbelül olyan tempóban haladt a mezőny, mint a repülőrajt előtt a formációs körön, de senki nem tett semmit.

A végén Yvan Muller ráadásul beállt Chilton mellé, és így hely sem maradt a pályán. A másodpercek pedig lepörögtek, és senki sem tudott újabb gyors kört megkezdeni, azaz maradt az addigi eredmény. Döbbent csend, mindenki fogja a fejét, Muller pedig Huffal nevetgél az eseten a boxutcában. Hihetetlen volt. Tom Coronel ugyan még nekivágott egy ütős időnek (egyelőre nem tiszta, hogy csak dühből vagy ő még átfért a kockás előtt), de a harmadik szektorban kicsúszott és falnak csapata a BMW-t.

Muller_Aut_pihen

Muller idei harmadik, pályafutása 16. pole pozícióját szerezte, az RML pedig Monza után másodszor is kibérelte az első sort.

"Az élen álltam az első gyors körök után, és elég őrült helyzet alakult ki. Mindenki azzal volt elfoglalva, hogy szélárnyékot találjon magának, Tom (Chilton) pedig lassított az élen, mert azt akarta, hogy valaki előzze meg. A mérnököm szólt a rádión, hogy elég kevés idő van hátra, talán csak három másodperc maradt, amikor a célegyeneshez érkeztünk. Én pedig azt mondtam magamban: nekem ez így tökéletes, egy könnyű pole pozíció" - fogalmazott Muller az Eurosportnak.

A két RML Chevrolet mögött Rob Huff lett a harmadik, aki eddigi legjobb időmérős eredményét érte el a SEAT-tal. Huffot MacDowall és Nykjaer követi, majd jön a két gyári Honda, akiknek Ausztriában nem volt esélyük beleszólni az első helyért folyó csatába.

Pepe Oriola lett a nyolcadik, aki a Q1-ben egy szintén elég fura manőverben összement Charles Ng-gel.

Michelisz Norbi számára kedvezően alakultak a dolgok, hiszen a megszerzett kilencedik hely értékesebb, mint a gyári Hondák 6.-7. helyezése, ez ugyanis azt jelenti, hogy a Zengő Motorsport pilótája az első sorból rajtolhat majd a második futamon, James Nash mellől.

A Q1 végeredménye:

Salzburgring_Q1

A Q2 végeredménye:

Salzburgring_Q2

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások