WTCC - Mi jöhet még?
Mi jöhet még?

Mi jöhet még?

LantiLanti
2013/04/07 21:12

Michelisz_Mar_szereles

De most komolyan!!! Miután a második futam végén komoly önmérsékletet tanúsítva nem vágtam izomból földhöz a fülest, ez a három szó hörgött bennem perceken keresztül. Hány ötlete van még az életnek, hogy a lehető legkülönbözőbb formában toljon ki Michelisz Norbival??? Ami a két marrakeshi futamon történt, arra egyszerűen nincsenek szavak. Azt hittük, a galambot nem lehet felülmúlni, most kiderült, mégis.

Norbi ígéretéhez híven visszafogottan, a biztonságra törekedve autózott az első futamon, de van, amit így sem lehet kivédeni. Féltáv után kicsivel Tiago Monteiro falnak csapta az egyik gyári Civicet, és a roncsból kikerülő-kirepülő atomforró féktárcsa darab beleszakadt Michelisz Hondájának motorterébe. A hatás kedvéért leírnám még egyszer, de még a századik után sem lenne felfogható a dolog. Komolyan mondom, ehhez képest a galambos ütközés egy valószínű eset volt. Elvégre galambok régóta élnek Monza környékén, miért ne lehetne, hogy az egyik egy átbulizott éjszaka után kicsit lassabban röppen fel... Na de ilyet...

A forró elem jól összeégetett mindent az autóban, főleg a kábelezést, és többek között tönkre vágta a vízpumpát, amitől elszállt a motorhőfok, Norbi pedig jöhetett ki a boxba. Az első kérdés az volt, sérült-e a motor, a második pedig, hogy meg lehet-e javítani? Parc fermé kikér, jöttek a motort építő Mugen mérnökei, direktbe kötötték a vízpumpát, és láss csodát, elkészült az autó. Az egész folyamatról íme a Zengő Motorsport videója.

Na ezek után mondja valaki, hogy a Honda nem segít...

Szóval Norbi autóját összerakták, és a odaállhatott az utolsó rajtkockába (a parc fermé kikérés miatt). A második futamon aztán volt nagy autóbontás, a magyar srác pedig ügyesen lavírozott a roncsok és a lassabb autók között, úgyhogy miután Tarquini lerendezte a másik gyári Hondát, Michelisz már a pontszerző tizedik helyen autókázott. Ám egy ilyen szép befejezés nem illett volna a Zengő Motorsport jelenlegi sorozatába... Ajánlom figyelmetekben a második videót, úgy hatásosabb, mint olvasni.

Ha valakinek nincs kedve, vagy nem tudná megnézni: Norbi a biztonsági autós időszak alatt benzinszagot kezdett érezni, majd kicsivel később Stefano D'Aste melléhajtott, és vehemensen integetett neki, hogy valami nincs rendben. Michelisz kihozta a kocsit a boxba, ahol aztán úgy ömlött belőle a benzin, mint margitszigeti szökőkútból... Ezzel odaveszett a pont, és az egész hétvége. Mit mondjak, Marrakesh nem került közelebb a szívünkhöz.

Lehet egyáltalán ilyenkor pozitívumokról beszélni? Ha túlságosan bezárkózunk a Zengő box belsejébe, akkor nem, de ha végigsétálunk a boxutcán, máris változik a helyzet. A Castrol Hondánál romokban mindkét autó, Tarquini a hátát fájlalja a baleset miatt. A Bamboonál is megtört kicsit Alex MaxDowall Cruze-a, Tom Boardman SEAT-járól pedig jobb nem is beszélni. A narancs-fekete Civic legalább egyben maradt, és Norbi is egészséges. Lacival az első gondolatunk az volt, hogy az a fékszalag darab a szélvédőn is landolhatott volna ezzel az erővel... Boldogok persze nem leszünk, de bármennyire is hihetetlen, járhattunk volna rosszabbul is.

Örök optimistaként annyival zárnám, hogy Szlovákiában már biztos jobb lesz. Lassan talán az élet is kifogy a köcsög ötleteiből...

Fotó: Zengő Motorsport

Hozzászólások