WTCC - Mi állhat a Honda makaói gyengélkedése mögött?
Mi állhat a Honda makaói gyengélkedése mögött?
Fotó: Honda Pro Racing / David Noels

Mi állhat a Honda makaói gyengélkedése mögött?

LantiLanti
2019/11/20 16:39
Váratlanul visszafogottan szerepeltek a Hondák a Makaói WTCR hétvége során, holott a tavalyi eredményekből, és a rendkívül sikeres suzukai szereplésből kiindulva joggal remélhettek többet a rajongók a japánoktól. 

2018-ban Esteban Guerrieri nyerte a harmadik futamot, és az idei évben a Honda Civic Type-R visszakapott 2.5% motorerőt az elmúlt szezonhoz képest. Az autó pontosan ugyanolyan nehéz volt, mint Hyundai i30 N TCR, és 30 kilóval könnyebb, mint a Lynk & Co 03 TCR, az egyenesben mégis néha 10-15 km/h volt a végsebesség hátrányuk.

Makaón egyetlen helyen lehet előzni, a hosszú egyenes szakasz végén, a Lisszabon kanyarban, ám ezt a különbséget még intenzív szélárnyék használattal sem lehet ellensúlyozni. 

Úgy tudjuk, a Hondások nem a lehető legalacsonyabb szárnyállással mentek. Ez ugyan némi végsebesség veszteséget eredményezett, ám Makaón még a légellenállásnál is nagyobb a jelentősége, hogy milyen tempóval mész át a Mandarin kanyaron. Ahhoz pedig kell a leszorítóerő, és a meredekebb szárnyállás. Ám információink szerint a többi csapat is hasonlóan taktikázott.

A 2.5%-ös motorerő növekedés egy jelentős részét elnyelte, hogy a télen a WSC minden autó esetében csökkentette a maximális turbónyomást, így a hírek szerint a Honda most kb. ott tart, ahol egy éve. Ez persze még nem indokolja a relatív tempóhátrányt. 

Úgy tudjuk, a tavalyi évhez képest más váltóáttételezést használtak, olyat, ami segíti a nagyobb végsebesség elérését, viszont kicsit rontja a kigyorsítást. 

Mindent egymás mellé téve is nehéz megmagyarázni, minként alakulhatott ki ekkora végsebesség lemaradás a másik két "nagy" márkával szemben. Úgy hallottuk, a Hondások nincsenek megelégedve a rájuk kiszabott BoP-vel, és szerintük a Makaón látott hátrány is az ő igazukat támasztja alá. A következő hetek egyik legizgalmasabb kérdése, hogy ez mennyire hatja majd meg Marcello Lottiékat, és lesz-e beavatkozás a teljesítmény kiegyenlítésbe? 

"Ez egy közepesen sikerült hétvége volt, de vasárnap már sokkal jobban muzsikáltunk, mint pénteken és szombaton. Mindent megtettünk, hogy kihozzuk az autóból a maximumot egy olyan BoP és súlykompenzáció mellett, ami rendkívül megnehezítette, hogy a Honda versenyképes legyen" - fogalmazott a forduló után Dario D'Esposito, a Hell Energy KCMG csapat vezetője. 

Hosszú padlógázas rész az idényzáró helyszínén, Sepangban is lesz, ahol a hátsó egyenes közel egy kilométeres. 

Hozzászólások