WTCC - Melyik autóval jöhet a Citroen?

Melyik autóval jöhet a Citroen?

LantiLanti
2012/09/30 22:35

Bár még egyáltalán nem biztos, hogy a francia márka tényleg beszáll-e a WTCC-be, a túraautózás lelkes rajongói máris azon törik a fejüket, hogy ha érkezik a Citroen, akkor vajon melyik típus jelentheti majd az alapot. A márka nem rendelkezik jelentős túraautó múlttal, eddig inkább a raliban és a terepraliban szerepeltek, ott viszont szinte mindent elértek, amit lehetett. Loeb-bel évek óta "alázzák" a rali vb mezőnyét, a 90-es évek közepén pedig négyszer nyertek a Dakaron.

Valamikor a 2000-es évek közepén a dán bajnokságban versenyeztek egy pályaversenyekre átépített Xsara VTS S2000-el, amelybe a Peugeot 307 gyári fejlesztésű GTi motorja került. Ha Bende Imi barátomnak lesz két szabad perce, tuti, hogy megtalálja a neten ezt a kocsit. :D A program mögött akkoriban a helyi importőr által működtetett csapat állt, ám 2005-ös távozásuk óta nem sokat hallottunk felőlük.

A Rali Világbajnokságon jelenleg a DS3 fut, ami azonban első ránézésre kicsinek tűnik a jelenlegi mezőnyben szereplő autókhoz képest (majdnem 40 centivel rövidebb, mint a SEAT León MkII). Emellett abban sem vagyok biztos, hogy a Citroen ugyanazt a típust szeretné promótálni a WRC-ben és a WTCC-ben is. Orosz barátaink szerint a DS4, esetleg a DS5 jöhet szóba, az előbbi ráadásul a piaci riválisokra is találna a leendő ellenfelek között.

A DS5 azonban jóval nagyobb, mint a legtöbb WTCC-s autó, inkább a BMW E90-en hosszával vetekszik, és az utóbbi években inkább az a tendencia, hogy a kisebb, kompakt, a lehető legszélesebb vásárlókörnek kínált kocsikból lesz túraautó.

A DS4 mérete viszont ideálisnak tűnik, csak néhány centivel marad el a Leóntól (amely jelenleg a legrövidebb autó a mezőnyben), ráadásul két leendő ellenfelét, a BMW-t és a Hondát is legyőzte már. Persze csak a pályán kívül, amikor a Nemzetközi Automobil Fesztiválon a legszebb autónak választották a BMW F10 5-ös sorozat és a Honda CR-Z hibrid előtt. A B szegmensbe tartozó autóként közvetlen piaci riválisa a Ford Focusnak, a Honda Civicnek, a SEAT Leónnak, a Chevrolet Cruze-nak és a két kategória közé eső Lada Grantának is. Sőt, itt-ott elvétve már említett Volvo V40 is ide sorolható. Tehát gyakorlatilag mindenkinek, aki jelenleg a WTCC-ben megy. A DS4 mellett szól még, hogy az utcai változatot is 1.6 turbó motorral árulják.

Szóval orosz barátainkhoz hasonlóan mi is úgy véljük, hogy ha jön a Citroen, akkor a DS4 lehet a befutó.

Fotó: autoblog.com

Hozzászólások