WTCC - Mekk Elekék visszatérnek, felturbózva
Mekk Elekék visszatérnek, felturbózva
Fotó: WTCC Media

Mekk Elekék visszatérnek, felturbózva

LantiLanti
2014/09/17 19:12

A tavalyi makaói WTCC hétvégéig viszonylag kevés figyelem irányult azokra az ázsiai versenyzőkre, akik a Túraautó Világbajnokság megalakulása óta elözönlik a mezőnyt a távol keleti versenyek során. A hétvégék közeledtével a bajnoksággal foglalkozó portálok annak rendje és módja szerint megírták, ki, hol és milyen autóval áll rajthoz, aztán a hongkongi, makaói, kínai és még ki tudja honnan érkező volánművészek szép csöndben elkaristoltak a mezőnyben.

Tavaly viszont egy szemvillanás alatt minden figyelem rájuk irányult. Ki ne emlékezne arra a tömegbalesetre, amelyből jó néhány vendégművész kivette a részét, és ami felvette a kérdés: van-e helye ezeknek a módjával képzett pilótáknak egy világbajnoki mezőnyben.

A WTCC egyik fontos bevételi forrását a nevezési díjak adják, így a bajnokság természetesen örül minden indulónak, de a tavalyi verseny után heves viták bontakoztak ki arról, miként lehetne kiszűrni azokat a pénzes amatőröket, akik nincsenek felkészülve a világbajnokság színvonalára és tempójára.

Döntés nem született az ügyben, ám az élet hellyel-közzel hozott némi megoldást. Idén ugyanis már nem lehet a régi szívó kétliteres autókkal nevezni a WTCC futamaira, márpedig az említett ázsiai pilóták általában ilyeneket béreltek. Egyrészt mivel ez volt olcsóbb, másrészt, mivel 1.6 turbós autóból elég kevés épült.

Idén viszont már kötelező a világmotor, ami jelentősen korlátozza az helyi huszárok lehetőségeit. A 2011 és 2013 között használt WTCC-s autók egy jelentős része Európában van, így az ázsiai érdeklődők a néhány elérhető 1.6 turbós helyért csatáznak majd Peking, Sanghaj és Makaó előtt (Suzuka annyira nem népszerű ilyen szempontból.)

Souza_Jpn_chevrolet

Ketten már meg is találták a számításukat. A makaói Filipe Clemente de Souza mind a négy hátralévő futamon rajthoz áll, azaz gyakorlatilag átveszi Pasquale Di Sabatino helyét az Engstler Motorsportnál. A 37 éves versenyző 2011 óta minden évben előkerül az év vége felé, és egyre több hétvégére nevez be. 2011-ben a Corsa Motorsport Chevrolet Lacettijével csak Makaón indult, a következő évben már Kínába is elutazott ugyanezzel az autóval (de már a China Dragon Racing neve alatt), tavaly pedig Suzukát is hozzácsapta a programhoz, miután a Lacettit lecserélte egy szívó kétezres Cruze-ra.

De Souza legjobb eredménye eddig egy 14. hely volt, amit 2012-ben a második makaói futamon ért el. Abban az évben két pontot szerzett a Yokohama kupában.

Mak_ka_lok_13_makao

A másik vendéghegedűs a Magyarországon (főleg a neve hangzása miatt) közönség kedvenc Mak Ka Lok (alias Mekk Elek) lesz. A 49 éves szintén makaói pilóta De Souzával együtt mutatkozott be a WTCC-ben 2011-ben. 2012-ben is visszatért, de mindkét évben csak Makaón találkozhattunk vele, hogy aztán tavaly ő is benevezzen az utolsó három ázsiai hétvégére. Mak Ka Lok eddig minden alkalommal az RPM Racing színeiben és egy szívó kétezres BMW 320si-vel indult.

Legjobb eredményét a tavalyi második makaói versenyen érte el, amikor közel került a pontszerzéshez, 13. lett.

Mak Ka Lok idén az Engstler Motorsport színeiben indul, és De Souzához hasonlóan először vezet majd 1.6 turbós autót.

Mivel a 49 esztendős makaói pilóta csak a hazai versenyére szerződött, Engstler papánál még van kiadó ülése a három másik ázsiai hétvégére, és van egy olyan érzésem, hogy lesz némi zsúfoltság a német veterán irodája, vagy inkább mobiltelefonja "előtt".

Hozzászólások