WTCC - "Még mindig élünk"

"Még mindig élünk"

LantiLanti
2012/11/04 10:37

Tíz perce jöttem ki a stúdióból, de még mindig úgy ver a szívem, mint ha 80 éves lennék, és most futottam volna versenyt Usain Bolttal. Örült hétvége volt, az egyszer biztos, és valahol mázlisták vagyunk. Persze arról is beszélhetnék, hogy mi lett volna, ha... Ha Norbi nem csúszik neki az első futamon Mullernek, nem esik vissza, és utána nem kap áthajtásos büntetést. Vagy, ha a második futamon MacDowall nem csak előre néz, hanem legalább egy tizedmásodpercre balra pillant, mielőtt elkezd befele húzni. Ha erre gondolok, állati szerencsétlennek érzem magunkat (így együtt a csapatot és az országot), mert az időmérő és a warm up alapján több volt ebben a hétvégében.

De én máshogy látom. A történteken nem tudunk változtatni. Viszont oltári mázli, hogy Pepe Oriolába is pont akkor "csapott bele a villám", amikor Norbiba. Ahogy Morpheus mondja a Matrixban: "ami történt, megtörtént, és nem történhetett volna meg máshogy". Mi a lényeg? Hogy továbbra is Michelisz vezeti a Yokohama kupát, mi több a katasztrofális sanghaji hétvége ellenére egy ponttal még növelte is az előnyét. "Még mindig élünk!" Nagyon is élünk, és mi (elnézést, hogy így azonosítom magam a csapattal) vagyunk továbbra is a Yokohama kupa legnagyobb esélyese!!! Egyetlen forduló választja el Norbit attól, amiért egész WTCC-s pályafutása során történt, ami egy olyan pályán lesz, ahol riválisaival ellentétben Ő már nyert futamot, és ráadásul 11 pont az előnye. Nekem tetszik!

Egy-két vélemény még a többiekről, szubjektív válogatásban.

Yvan Muller ma kudarcot vallott. Óriási pilótának tartom, és sokakkal ellentétben engem nem zavar a stílusa, de ma csődöt mondott. Nem az első futamon, ott óriásit mentett miután Michelisz meglökte, arról pedig nem tehetett, hogy utána megsérült az autója. Ám ahogy nézett, és ahogy beszélt a szervizidőszakban, az megmutatta, hogy nem tudott uralkodni magán, és ez legalább akkora hiba, mint egy megforgás. Menu kilökése? Teljesen nyilvánvaló eset, már kétszer megcsinálta idén, mindkétszer megbüntették. Szerintem most is megfogják, csak idő kérdése. Én továbbra is úgy érzem, hogy az idegállapota miatt történt mindez. Ha nem, akkor komoly gondok vannak következtetéslevonó képességével...

Menunek teljesen igaza van: "Ezzel tönkretette a bajnokságomat, és a sajátját is."

Óriási tisztelet Rob Huffnak, aki higgadt tudott maradni, és így abszolút esélyes lett a bajnokságban. Bevallom, én Menu bajnoki címének szurkolok, de ha Huffy nyeri, annak is örülni fogok, mert Ő is legalább annyira megérdemli.

Ugyanekkora riszpekt Stefan D'Astenek, nehezen indult ez a hétvége, de gyönyörűen elkerülte a zűröket. Megérdemelte mindkét Yokohama győzelmet, különösen a másodikat. Nyitott ajtóval versenyezni, úgy, hogy a bal kezeddel kapaszkodsz a kilincsbe... Az mondjuk meglep, hogy nem intették ki.

Kiemelném még Colin Turkintont is, akit mindkét verseny elején hátrapofoztak, de ő mindkétszer visszaküzdötte magát a pontszerzők közé. A WSR remekül boldogult a Cruze-zal, Turkingtonból pedig kibújt a BTCC-s. Az az előzés... A hétvége pillanata volt!

Tiago Monteiro ügyesen evickélt a Hondával, és mindkét futamon pontot szerzett. A 17. helyről indulva ez megérdemel egy kis trombitaszót.  Az időmérő edzés után szerintem kevesen fogadtak volna erre. Viszont kíváncsi vagyok, miért füstölgött a Civic, remélem idővel megtudjuk. Hasonló utat járt be Tom Boardman és Alberto Cerqui is, a 20. és a 19. helyről indulva ők is pontot szereztek mindkét versenyen. Taaaaps!!! Különöse a brit srácnak, aki az első futamon élete legjobbját hozta a hatodik hellyel.

Nagy elismerés még Fredy Barthnak, aki visszatért, és egyből tízbe került az első futamon a SEAT-tal! Gabriele Tarquini is bezsákolt pár pontot, de az öreg magához képest szürke volt, a második futamon pedig elég gyöngére sikerült a rajt. Szerintem ő már a Hondára gyúr fejben. És még egy kis dicséretet adnék Hugo Valentének, a francia SEAT bajnok az első futamon 15. lett a SUNRED Leónnal.

A régi S2000-es autók között az első versenyen Kelvin Leong és a Honda Accord, a másodikon pedig Eric Kwong és a Chevrolet Cruze LT lett a legjobb.

És akkor jöjjenek azok, akiknek kellemetlen lesz a hazaút.

Darryl O'Young: biztató edzések után közepes időmérő, és hasonló futamok. Hazai versenyén nem sikerült a pontszerzés, pedig sokat vártunk tőle a pályaismeret és az autó miatt.

Fordosok: James Nash mindkét futamon kiesett, a másodikon már a formációs kör után. Tom Chilton az első versenyen volt 11. is, de végül hátrapofozták, a másodikon pedig 19. lett. Nash szerint érezhető volt némi javulás, de ez még mindig kevés.

Alex MacDowall: hiába a Q2-s szereplés, az első futamon kiesett, a másodikon pedig ütközött Norbival és csak 17. lett. Michelisz ellen hibázott, és ez baromi bosszantó, de majd Zoli elbeszélget vele.

Fernando Monje: az első futamon kiesett, a másodikon pedig az utolsó körben kifogyott a benzin a SEAT-ból. Majd dumálhat telefonon Vettellel.

Az első futam végeredménye:

A második futam végeredménye:

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások