WTCC - Mazda, MG, FIAT, kínaiak - a legújabb nevek, melyek elhagyták Marcello Lotti száját
Mazda, MG, FIAT, kínaiak - a legújabb nevek, melyek elhagyták Marcello Lotti száját
Fotó: Tecnodom

Mazda, MG, FIAT, kínaiak - a legújabb nevek, melyek elhagyták Marcello Lotti száját

LantiLanti
2019/06/27 12:46

Illetve egyből pontosítanom kell, a Mazda szót nem ejtette ki a TCR kategória vezetője, de erős utalást tett rá, hogy a japán márka hamarosan bemutatja TCR-autóját.

Lotti nemrég Ausztráliában járt a TCR Ausztrália phillip islandi fordulóján, és ott beszélt arról, milyen úgy gyártók érkezése várható az egyre népszerűbb túraautó kategóriában.

A Mazdáról már régóta tudunk, és egy ausztrál honlap belső forrásokra hivatkozva azt állítja, ezekben a napokban véglegesítik a program részleteit, de az már gyakorlatilag tény, hogy a Mazda3 2020-ban bemutatkozik. Egyrészt Amerikában (IMSA Michelin Pilot Challenge és TC America), másrészt Ausztráliában, ahol a helyi importőr támogatja majd a projektet. 

Ám a japánokon kívül Lotti elég sok más nevet is említett Ausztráliában.

"Több új gyártó is kész arra, hogy TCR-autót fejlesszen. Az egyik már jövőre jön, de a nevét nem mondhatom el. Viszont biztos vagyok benne, hogy remek hír lesz Ausztrália számára" - mondta Lotti az Auto Actionnek (a Mazda3 az egyik legnépszerűbb autó a kontinensországban).

54524212_2167682926659863_8560325736001437696_o.jpg

"Van nagyjából két-három új autógyártó még. Az egyik az MG, amely nemrég tett bejelentést Kínában. Ők 2020-ban az Ázsia-Csendes-Óceáni Térségre koncentrálnak. Illetve fejlesztés alatt van egy FIAT Tipo is. Nemrég mutatták be nekünk a kasztnit, és véglegesítették a motor homologizációját. Valószínűleg ők is készen állnak majd a következő szezonra."
"És van még kettő, amelyről egyáltalán nem beszélhetek. Illetve érkezik egy újabb kínai gyártó jövőre, amely öt évre kötelezte el magát."

A cikk szerzője hozzáteszi, Ausztráliában úgy tudják, már a Toyotánál és a Nissannál is küszöbön áll egy TCR-program jóváhagyása. 

Ahogy azt korábban is jeleztem, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az említett gyártók közül bármelyik biztosan megjelenne a WTCR-ben. A jelenlegi felállásban a Túraautó Világkupához elengedhetetlen a gyári hátszél, és a fent említett márkák közül még egyik sem jelezte, hogy gondolkodna ebben az opcióban. 

Hozzászólások