WTCC - Maximum hat Honda 2015-ben
Maximum hat Honda 2015-ben
Fotó: Honda Racing (David Noels)

Maximum hat Honda 2015-ben

LantiLanti
2014/10/16 09:35

Mindenképpen növekedhet a WTCC-ben szereplő TC1-es Honda Civic-ek száma 2015-ben, legalábbis erről beszélt Sanghajban a Honda Europe motorsport igazgatója. Azt azonban egyelőre nem árulta el, mely csapatokhoz kerülhetnek a gépek, és hány autót indít a gyári alakulat.

A Honda 2013-ban három Civic-kel vágott neki a Túraautó Világbajnokságnak, kettőt a gyár támogatását élvező JAS Motorsport versenyeztetett, egy pedig a Zengő Motorsporthoz került Michelisz Norbi alá. Idén egy újabb autót is csatasorba állítottak a japánok, az olasz Proteam istállóhoz került a negyedik Honda, és Mehdi Bennani lett a versenyző, aki a hétvégén Sanghajban meg is szerezte a márka első TC1-es győzelmét.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2015-ben akár újabb két TC1-es Civic is csatlakozhat a mezőnyhöz, ám az említett hat autó csak a lehetséges maximumot jelenti, és egyelőre még nem dőlt el, pontosan hány kocsit küldenek pályára a Hondánál.

"Egyelőre annyit mondhatok, hogy háromnál több privát autót biztosan nem vállalunk be. Ahogy azt bizonyára sokan már tudják, aláírtunk a NIKA Racinggel a következő szezonra, a másik két jelenlegi partnerünkről (Proteam és Zengő) viszont egyelőre nem tudok nyilatkozni, ám arra számítunk, hogy ők is maradnak. Elég sok privát érdeklődőt utasítottunk vissza az utóbbi időben" - mondta William De Braekeleer az Autosportnak.

A másik fontos kérdés, hogy hány gyári támogatott Honda lesz jövőre a mezőnyben. Az elmúlt két szezon során Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro párosa képviselte a hivatalos színeket, ám a Citroen (minimum) háromautós armadájával szemben ez a létszám hátrányt jelenthet a gyártók világbajnokságában.

"Egyelőre még elemezzük azt a kérdést, hogy kettő vagy három gyári autót indítsunk a következő szezonban" - hűtötte le kicsit a kedélyeket De Braekeleer.

Szintén megválaszolásra váró kérdés, hogy mi történik, ha az említett három privát csapat közül valamelyik visszalép. Ebben az esetben új tárgyalásokat kezdenek másokkal, vagy azt az autót bukja a WTCC? A TC1-es gépek alacsony száma miatt erősen valószínű, hogy a promóter Eurosport Events igyekszik nyomást gyakorolni a gyártókra, hogy azok a lehető legtöbb autót vállalják be.

Idén 16, néhány futamon 17 új fejlesztésű technika futott a világbajnokságon, jövőre azonban stabilan 20 fölé kell tornászni ezt a számot, de inkább a 25-öt kéne megközelíteni.

Hozzászólások