WTCC - Matton erősebb ellenfeleket szeretne
Matton erősebb ellenfeleket szeretne
Fotó: Citroen Racing

Matton erősebb ellenfeleket szeretne

LantiLanti
2015/01/07 14:53

A Citroën 2014-ben jött, látott és győzött a WTCC-ben, méghozzá már-már megalázó fölénnyel. Az év első felében csak elvétve akadt olyan verseny, amit nem a franciák uraltak volna, a világbajnoki címért folyó küzdelem pedig hamar citroënes belháborúvá zsugorodott.

Akadt olyan futam, ahol José Maria López az utolsó rajtkockából indulva is győzni tudott (Paul Ricard), ami valljuk meg őszintén, már a túlzás kategória, főleg, hogy egy világbajnokságról beszélünk.

A franciák természetesen örültek az eget-földet rázó sikernek, ám ők is pontosan tudják, hosszú távon sem nekik, sem a bajnokságnak nem kedveznek az ennyire egyoldalú szezonok. Nem véletlen hát, hogy a Citroën Racing csapatvezetője idén keményebb ellenfeleket szeretne.

"Jó lenne, ha a jelenlegi gyártók kicsit emelnék a színvonalat, és tudjuk is, hogy a Honda rengeteget dolgozik. Abban bízunk, hogy az új szezonban már velünk egy szinten lesznek, és izgalmas versenyeket láthatunk, mint a tavalyi utolsó néhány fordulóban."

"Ezen kívül fontos lenne még egy gyártó érkezése. Remélem a Volvo tényleg csatlakozik a szezon második felében, 2016-ban pedig újabb egy-két gyártó szállhat be a bajnokságba" - idézi Yves Mattont a TouringCarTimes.

A belga sportvezető, aki a WTCC előtt éveken keresztül irányította (és most is irányítja) a Citroën WRC-s programját, ezt leszámítva nagyon elégedett a Túraautó Világbajnokságban uralkodó állapotokkal.

"Az új műszaki szabályoknak köszönhetően jelentősen megnőtt az érdeklődés a bajnokság iránt. Eleinte sokan aggódtak amiatt, hogy a kategória elveszti eredeti arculatát, de a WTCC lényege változatlan maradt, továbbra is test-test elleni küzdelmek mennek, csak jobban néznek ki az autók."

"Úgy vélem, az Eurosport Events remek munkát végez, és nem csak a promóció terén, hanem kiváló az együttműködés a gyártókkal és a csapatokkal is. Számomra ez a legjobb promóter, amellyel valaha dolgoztam" - zárta Matton.

Ami a riválisok felzárkózását illeti: a Honda már kétszer is tesztelt a szezonzáró óta, a Lada pedig kettőzött erővel dolgozik az új Vestán, és január végén ott sor kerülhet az első tesztre. Ami az új gyártókat illeti: a Volvo érkezésére (az időközben elhangzó félreérthető nyilatkozatok ellenére is) jó esély mutatkozik 2015 végén, 2016-ban pedig a pletykák szerint jöhet az Alfa Romeo és talán a VW konszern egyik tagja (Skoda? SEAT? Volkswagen?).

Hozzászólások