WTCC - Marrakeshi elemzés - Chevrolet
Marrakeshi elemzés - Chevrolet

Marrakeshi elemzés - Chevrolet

LantiLanti
2013/04/08 14:55

Nykjaer_mar_dobogon

A Honda után most a Chevrolet-n a sor, hogy számot adjon marrakeshi teljesítményéről. Az amerikai márkát idén három csapat képviseli a WTCC-ben, az ex-gyári RML Group és a Bamboo Engineering kettő, a svéd Nika Racing pedig egy autóval. Bajnok márkaként a Cruze-ok Marrakeshben is negyven kilóval nehezebbek voltak, mint a többi típus, ám ez látszólag itt sem gátolta meg őket, hogy mindegyiknél gyorsabbak legyenek.

Az első és a második szabadedzést is Yvan Muller nyerte, az időmérőn viszont megszakadt a Chevy egyeduralma, és a hondás Tarquinié lett a pole. Ám az olasz sokat köszönhetett Fernando Monjenek és Tom Chiltonnak is. A spanyol seatos feltartotta Mullert, Chilton pedig utolsó körében két lila (abszolút legjobb) szektoridő után rontott, és csak ötödik lett. Már az időmérésen is látszott, hogy a Monzában még egyértelműen lemaradásban lévő csapatok felnőttek az RML mellé. Ezt bizonyítja, hogy második helyével James Nash lett a legjobb chevrolet-s pilóta.

Az első futamon a nikás Michel Nykjaer rajtolt a legjobban, Nasht és Mullert is megelőzte. A dán néhány kör múlva már az élen álló Tarquinit szorongatta, ám az olasz rutinosan védte a belső ívet, egészen az ötödik körig. Akkor az utolsó kanyar bejáratánál egy pici rést hagyott maga mellett, ahova Nykjaer azonnal bebújt, és megszerezte a vezetést. A lehető legjobb pillanatban, mert másodpercekkel később beküldték a biztonsági autót Tiago Monteiro balesete miatt. Nash tényleg csak egy gondolatnyival később előzte meg az olaszt, de akkor már kinn volt a sárga zászló, és vissza kellett engednie.

Nash_Mar_race

Két kör maradt hátra, amikor újra elengedték a mezőnyt, Nykjaer pedig ezt már kivédekezte, és megszerezte pályafutása első WTCC győzelmét, ami egyben a Nika Racing és Dánia első sikere is volt a világbajnokságon. Tarquini mögött Nash harmadikként ért célba, ami ismét csak bizonyítja, hogy a két kisebbik chevrolet-s csapat Marokkóban felnőtt az RML szintjére. A Fordtól érkező brit életében először állt a dobogón WTCC futamon.

Az első versenyen Muller lett a negyedik, miután hatalmasat harcolt volt csapattársával és tavalyi nagy riválisával, Rob Huffal. A seat-os címvédő a rajt utáni kavarodásban megelőzte a háromszoros világbajnokot, aki azonban két körrel később a hétvége egyik legszebb kifékezésével visszaszerezte a negyedik helyet.

Tom Chilton a rajtnál nekiment Mullernek, és az ütközésben megsérülhetett a hűtől, mert túlmelegedésre panaszkodva az ötödik körben kijött a boxba, majd később feladta a versenyt. Alex MacDowall (Bamboo) a hatodik helyről indulva hatodikként is ért célba, begyűjtve pár értékes pontot.

Muller_huff_mar

A második versenyen négy SEAT indult a Chevrolet armada elől, ám fokozatosan kipotyogtak, és végül egyedül Pepe Oriola maradt az élen, ő viszont nagyon szívósan védekezett. Muller centiméterekre követte őt, a spanyol tini azonban nem akart hibázni. Egy alkalommal Tom Chilton is bekopogtatott a franciánál, kerék a keréken ment a két RML Cruze, de nem változott a sorrend. Muller, aki látszólag nem évezte a marrakeshi "agylekapcsolást" (ő fogalmazott így) egy negyedik és egy második hellyel utazott haza.

"Sok-sok értékes pontot sikerült szereznem, ami fontos a bajnokság ezen szakaszában. A második futamon Pepe kiválóan védekezett, így nem tudtam megelőzni, bár gyorsabb voltam a hármas és a négyes kanyarban is. A végén megállapodtunk Tommal, hogy nem támadjuk egymást, inkább megpróbáljuk megszerezni a győzelmet, de nem sikerült. Gratulálok Pepének és Michelnek első WTCC-s győzelmükhöz" - mondta Muller.

Chilton_Race2_Mar.

Chilton a kiesés után egy harmadik pozícióval illetve egy leggyorsabb körrel javított a második futamon.

"Meg volt a tempóm, és jól dolgoztunk a mérnökömmel valamint a csapatommal, de sajnos nem sikerült annyi pontot szereznem, amennyit terveztem. Annak viszont örülök, hogy pályafutásom legszebb serlegét sikerült hazavinnem, Marrakeshben gyönyörű kupákat osztanak. Még mindig idegesít, hogy nem tudtam megnyerni az időmérőt, mert az első helyről indulva biztosan máshogy alakultak volna a dolgok" - értékelt Chilton.

A bamboosok közül Nash nagyot rajtolt a második versenyen, és a kilencedikről a hatodik helyre jött fel. Később a balesetek után már a harmadik helyen autózott, amikor Chilton meglökte az utolsó kanyar előtt, és így az rml-es valamint Marc Basseng is megelőzte. A németet még sikerült elcsípnie, és végül negyedik lett.

"Jó érzés volt megszerezni életem első dobogós helyét a WTCC-ben. Kellemes emlékeim voltak Marrakeshről, de most, hogy néhány kupát is vittem haza, még jobban élveztem. Kicsit bosszant, hogy csak negyedik lettem a második futamon, de erről inkább nem mondok többet" - nyilatkozott Nash.

MacDowall_Mar_race

A chevysek közül MacDowall járt a legrosszabbul a második versenyen. Először négy helyet veszített a rajtnál, majd Tarquini fékhibás Hondája az ő autóját is lezúzta a hajrában.

"Nehéz hétvége volt. Annak örültem, hogy erős volt az autóm, és olyan versenyzőket tudtam nyomás alatt tartani mint Tarquini és Muller. A kiesés viszont megnehezíti a dolgomat a bajnoki címért folytatott csatában. Szerencsére még sok futam van hátra, úgyhogy várom a folytatást" - mondta MacDowall.

A második futamon Nykjaer hetedikként futott be, ám számára a győzelemről szólt ez a hétvége.

"Nagyon jól sikerült a rajtom, megelőztem Nasht és Mullert. Aztán Tarquinire összpontosítottam, aki hibázott a második sikánban, és így meg tudtam előzni. Ezután már csak tartanom kellett a helyem, bár a végén kicsit féltem, hogy valami történni fog. Nagyon boldog vagyok, hogy végre sikerült futamot nyernem a WTCC-ben, nehéz szavakkal leírni az örömöm" - mondta könnyeivel küzdve Nykjaer.

A bajnokságban Muller előnye tovább nőtt, a francia 88 ponttal áll az élen, mögötte pedig Nykjaer és Tarquini következik egyaránt 51-51 ponttal. Chilton a negyedik 48-cal, Nash az ötödik 43-mal, MacDowall pedig egyelőre a nyolcadik helyen áll 26 ponttal.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások