WTCC - Maradt esély a Fordoknak
Maradt esély a Fordoknak

Maradt esély a Fordoknak

LantiLanti
2013/01/27 12:51

Nash_Mac_Ford

A TouringCarTimes értesülése szerint nem kizárt, hogy 2013-ban is találkozhatunk Ford Focusokkal a WTCC-ben. Bár a gyár mindenféle támogatást megvont a programtól, és a csapat is lehúzta a rolót, a technika mégis tovább élhet a világbajnokságon. Neil Hudson legfrissebb cikkéből arra lehet következtetni, hogy még az Arena Motorsport kivonulása sem teljesen biztos, ám ha végül mégis búcsút intenek a WTCC-nek, úgy más érdeklődők is akadnak a Focusokra. Sőt, az is elképzelhető, hogy az Arena egy esetleg két autót megtart, a maradék pedig más privát istállóhoz kerül.

Az Arena International Motorsport a minap lekerült a csődeljárás alatt álló cégek listájáról az Egyesült Királyságban, a csapat főhadiszállása pedig hivatalosan Londonba került. Grahame Chilton (csapattulajdonos) és Mike Earle (csapatfőnök) munkája tehát eredménnyel járt, rövid távon sikerült megmenteni a 12 éve működő istállót.

Az Arena Motorsport két éve került a Chilton család tulajdonába, amikor megvásárolták az alapító Mike Earletől. Azóta a Capsicum Motorsport Group leányvállalkozásaként működik. A Capsicum rendelkezik többek között a Ford Focus WTCC limitál szériás autó gyártási jogaival, Surrey megyében egy versenyszimulátorokkal foglalkozó vállalkozást működtetnek, és övék a junior formaautós sorozatokban (GP2, F3) igen eredményes Carlin Motorsport is.

Az Arena tavaly privát istállóként vitte a Ford programot, ám technikai támogatást kapott a Ford Motor Companytól. Ezen kívül a Mountune a Ford megrendelésére fejlesztette ki az 1.6 turbós Global Racing Engine-t, amelyet a WTCC mellett a kínai bajnokságban is használnak. A Ford nagy múltra visszatekintő kapcsolatot ápol a Mountne-al, többek között a WRC autók motorját is a britek fejlesztették.

Az eredeti cél az lett volna, hogy a 2012-es tanulóév után idén teljes gyári csapatként indulnak a WTCC-ben, ám a gazdasági körülmények nem javultak érdemben, így a Ford inkább minden támogatást megvont a programtól.

Mindenképpen örömteli hír lenne, ha a Focusok nem tűnnének el egy poros garázs mélyén, de azt nem nehéz megjósolni, hogy komoly fejlesztésekre lesz szükség, ha valaki ebből a technikából versenyképes autót szeretne faragni. A fejlesztés pedig az autósport legdrágább területe.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások