WTCC - Makaó: ki dobhat kit?
Makaó: ki dobhat kit?
Fotó: WTCC Media

Makaó: ki dobhat kit?

LantiLanti
2014/10/17 14:00

Ha egy jól működő kapcsolat szakad, az mindenképpen fájdalmas, ám az ilyen esetek kritikus pontja szokott lenni, hogy végül ki dob kit. Megítélés kérdése, hogy a WTCC és a Makaói GP kapcsolata mennyire működött jó, és mennyire szolgálta a közönség hasznát, ám a szakítás rész egyre valószínűbbnek tűnik.

A Motorsport-Total Sanghaj után megszellőztetett egy nagyon korai stádiumban lévő 2015-ös naptárt, amelyből hiányzik Makaó, a pálya, amely a kezdetek, azaz 2005 óta minden évben az idényzáró helyszíne volt a WTCC-ben. Helyén három kövér kérdőjel szerepel, az "apró betűs" rész szerint pedig az Eurosport Events egy villanyfényes közel-keleti futammal váltaná ki.

Makaót legalább annyian szerették, mint ahányan utálták. A kaszinóvárosi pálya kétségtelenül rendelkezik egy speciális miliővel, az első szektor eszelősen gyors, a középső pedig nagyon technikás, így komoly kihívás és bátorságpróba elé állítja a pilótákat. A másik oldalon viszont Makaó a garantált roncsderbik helyszíne is, hiszen alig találni olyan évet, amikor a mezőny megúszta a rajt után a híres Lisszabon kanyart.

Megosztott reakciókra lehet tehát számítani abban az esetben, ha tényleg lapátra került a makaói idényzáró, egyesek megsiratják majd, mások viszont fellélegeznek, hogy végre gyűlöletük összes morzsáját Marrakesh ellen fordíthatják. A szakítás tehát benne van a levegőben, de jó kérdés, ki dobhat kit.

A WTCC oldaláról a történet valószínűleg így fest majd: a Nordschleife érkeztével a bajnokság új ékkövet talált magának, így már nincs szüksége az európai nézők számára követhetetlen időpontban zajló makaói versenyekre. A jól értesültek szerint azonban pont fordított a helyzet, elképzelhető, hogy a Makaó GP szervezői mutatnak ajtót a Túraautó Világbajnokságnak. Arról is pusmognak, hogy a WTCC helyét egy másik túraautó bajnokság venné át legendás városi versenyhétvége programjában. Talán az alakuló DTM/Super GT mezőny? Esetleg feljönne a V8 Supercars? Netán Marcello Lottiék ügyeskednek a TC3-mal?

Akárki is mondja ki végül a boldogító/elszomorító nemet, a WTCC egy sztorival szegényebb lesz, Makaó ugyanis összeforrt a bajnoksággal. Mégis, van logika a szakításban. Ha a Nordschleife bejön, a WTCC-nek tényleg kevésbé lesz fontos egy ilyen verseny. A Közel-Kelet pedig a szállítás szempontjából is jó döntés lehet, hiszen gyakorlatilag útba az Európába visszatérő mezőny számára.

Az Autosport hasábjain egyébként Eric Néve, az Eurosport Events szaktanácsadója hellyel-közzel cáfolni próbálta, hogy Makaói kikerülne a naptárból, ám szavai csak kevéssé nyugtathatják meg a pályáért izgulókat.

"A naptárt október 30-án terjesztjük a Motorsport Világtanács elé, de a jóváhagyásra csak december 5-én kerül sor. Fontosnak tartottuk, hogy a csapatokat előzetesen tájékoztassuk a terveinkről, ám ilyenkor még nem mondhatunk konkrét dátumokat."

"Makaóval 10 éve szezonról-szezonra állapodunk meg. Arra számítunk, hogy idén is egy sikeres hétvégénk lesz ott, azután pedig elkezdhetünk 2015-ről beszélni. Folyamatban van az ügy. Meg kell vizsgálnunk, hogy mi szolgálja a bajnokság érdekeit, és arra kell koncentrálunk" - fogalmazott a Chevrolet korábbi csapatvezetője.

Néve úr utolsó mondata számomra minden, csak nem megnyugtató Makaót illetően.

Hozzászólások