Magyar - Új szív az oroszlánba
Új szív az oroszlánba

Új szív az oroszlánba

LantiLanti
2013/02/25 11:57

Peugeot_motor_apex

Hosszas huzavona és várakozás után úgy tűnik végre véget érhet a "magyar" Peugeot 407 kálváriája. Az autó, amelyhez a gyártó dán Alternative Engineering közel egy éven keresztül nem volt képes használható blokkot szállítani (háromból három megadta magát), végre megkapta új, pontosabban felújított motorját, amelyet az Apex Racing szerelői a napokban helyeznek be az őt megillető helyre.

Arról már korábban is beszámoltunk, hogy Tim Gáborék választása a holland Zomer Motorsportra esett, amely egy másik 407-esen már hajtott végre sikeres "szívműtétet". Erről a témáról korábban kétszer is olvashattatok a Túraautó Hírblogon: ITT és ITT. A felújított motor azóta már Magyarországon van, ám érthető, hogy a tavalyi év után a csapat most már óvatos.

"Rengeteg bosszúság ért bennünket a 2012-es szezonban, arról pedig inkább nem is beszélnék, hogy mennyi pénz ment el, gyakorlatilag feleslegesen. De most itt a felújított motor, és nagyon reméljük, hogy ez már rendben lesz. A Zomer új olajjáratokat és új olajteknőt tervezett, és felújította a motort, de ez sem totális garancia arra, hogy nem lesznek gondok. Éppen ezért tesztekre lesz szükség, hogy lássuk, hogyan muzsikál az autó, aztán egyeztessük az adatokat a gyártóval, és ha kell, tovább javítsuk a motort" - mondta a Túraautó Hírblognak Bende Imre, Tim Gábor menedzsere.

Tesztelni viszont csak jó időben lehet, és mivel egy magyar csapat nem engedheti meg magának, hogy elutazzon Dél-Spanyolországba vagy Portugáliába, így marad a várakozás. Ám amint stabilan 10 fok fölött lesz a hőmérséklet, az Apex Racing azonnal viszi is a Szlovákiaringre a Peugeot-t.

"A Zomertől kapott adatok alapján jó a motor, de muszáj belerakni 4-500 tesztkilométert, hogy biztosak lehessünk a dolgunkban. Tim Gabi a tavalyi szezonban összesen kb. 600 kilométert ment az autóval, ennek jelentős részét nem is versenytempóban, úgyhogy neki sem árt egy kis gyakorlás."

Apex_Peugeot_garazs

Az idő azonban rövid, kevesebb mint egy hónap van hátra az ETCC monzai idénynyitójáig, és bár az előrejelzések kedvező időt mondanak, még nem tudni pontosan, mikor tesztelhet először Gabi és az Apex.

"Jelenleg kevés esélyt látok arra, hogy ott leszünk az Európa-bajnokság első futamán Monzában. Most a teszt a legfontosabb számunkra, és nem szeretnénk még egyszer beleesni abba a hibába, hogy kellő felkészülés nélkül ugrunk a mély vízbe. Természetesen ezzel az autóval az ETCC a cél, de jelenleg nem tudjuk garantálni, hogy minden versenyen rajthoz állunk" - tette hozzá Imi.

A magyar Gyorsasági Országos Bajnokságon és a Közép-Európai Zóna Kupán (FIA CEZ) viszont biztosan elindulnak, előbbiben valamennyi versenyen, utóbbiban pedig egy-két kivétellel mindegyiken számítani kell majd az Apex Peugeot-ra.

"A Zóna kupában fontos változás, hogy idén bevezették a minimumsúlyt, ami eddig nem létezett. A 2000-es kocsiknál ez 900 kiló, ami nem jelent gondot számunkra. A Peugeot alap súlya 1080 kg, ám könnyen cserélhető műanyag elemekkel simán lemegyünk 900 környékére, és még a homologizáció is érvényes marad, hiszen bármikor vissza tehetjük az eredeti elemeket."

Ezekről persze nagyon könnyű irka-firkálni, ám az autósportban minden kőkeményen pénzbe kerül. Az Apex Racing anyagi háttere stabil, ám látni kell, hogy a majd egy éve húzódó motormizéria óriási nyomást helyez a csapatra.

"Rengeteg pénz ment bele ebbe a projektbe, és eddig szinte semmi nem jött össze, úgyhogy most már nagyon itt az ideje elindulni felfelé. Ám amíg a többi csapat tavaly év végén elrakta az autóját, most pedig csak előveszi és leporolja, addig mi súlyos milliókat költöttünk motorfejlesztésre, amiből kb. 2-3 verseny kijött volna. Úgyhogy reméljük, hogy sikerült még új támogatót találni a jelenlegi szponzoraink mellé" - zárta Imi.

Szóval egyelőre nézzük az eget, és várjuk, hogy jobb idő legyen. Aztán ha tesztelni indul az Apex, akkor biztosak lehettek benne, hogy beszámolunk róla. Addig is íme a Gyorsasági OB és a CEZ 2013-as versenynaptára.

Gyorsasági OB:

2013.04. 28. Hungaroring

2013.06.16.   Pannoniaring

2013.08.25.  Slovakiaring

2013.09.15.   Slovakiaring

2013.10.13.   Hungaroring

 

CEZ:

2013.04.28.  Hungaroring (H)

2013.05.12.  Red Bull Ring (AT)

2013.06.02.  Banja Luka (BIH)

2013.06.16.  Pannoniaring (H)

2013.06.23.  Poznan (PL)

2013.07.07. Salzburgring (AT)

2013.08.11.  Most (CZ)

2013.08.25.  Slovakiaring (SK)

2013.09.15.  Brno (CZ)

2013.10.06.  Navak (SRB)

Fotó: Apex Racing

Hozzászólások