Magyar - Új motorral támad jövőre a Peugeot

Új motorral támad jövőre a Peugeot

LantiLanti
2012/10/27 19:49

Az ETCC szezon lezárulta óta sok mindent történt Tim Gáborral, és a hányattatott sorsú Peugeot 407-tel. A sorozatos motorgondokkal küzdő autó új csapathoz, az Apex Racinghez került, Gabi pedig a Suzuki Swift kupában próbálta frissen tartani magát az év második felében. Jövőre viszont ismét egymásra talál a pilóta és a technika, ők is ott lesznek a Túraautó Európa-bajnokság mezőnyében.

Ehhez azonban egy megbízható motorra lesz szükség. A dán Alternative Engineering által fejlesztett blokk ugyanis képtelen volt megfelelően működni, rengeteg bosszúságot és fölösleges kiadást okozva ezzel a tulajdonosnak és a csapatnak. Az Apex azért új utat választott, egy másik gyártóval alakíttatja át az egyébként bikaerős 2.0 literes szívómotort.

"Több neves céggel, köztük az ORECA-val és a Sodemoval is tárgyaltunk, ám a választásunk végül egy harmadik ismert gyártóra, a holland Zomerre esett. Azért döntöttük mellettük, mert egy holland istállónak korábban ugyanilyen problémájuk volt egy pontosan ugyanilyen Peugeot 407-tel, és ők megoldották. Hollandiában teljesen átalakítják majd a motor olajjáratait, és talán még néhány plusz lovacskát is kicsalogatnak belőle" - mondta el a Túraautó Hírblognak Bende Imre, csapatmenedzser.

Ha minden a tervek szerint alakul, a Peugeot január-február környékén már egyben lehet, így a március 24-ei rajt előtt még tesztelésre is lehetőség.

"Mindenképpen fogunk tesztelni a szezon előtt, még egyszer nem vágnánk neki úgy a bajnokságnak, hogy nem próbáltuk ki előtte az autót. Az új motor mellett egyébként új szponzorok is érkeztek a csapathoz, a pilóta viszont a régi, jövőre is Tim Gábor vezeti majd a Peugeot-t, aki a Suzuki kupás versenyeken ismét bizonyította, hogy az egyik legjobb a magyar mezőnyben."

Gabi öt futamon indult a bajnokság hajrájában, egyet megnyert, és további két alkalommal állt a dobogón. Attól egyébként ők sincsenek elragadtatva, hogy nem lesz futam a Hungaroringen, bár Bende Imre szerint ha több magyar csapat is bejelenti indulási szándékát, az talán módosíthatna az állásponton.

"Az ETCC vezetősége jelenleg kitart a Salzburgring mellett, de több olyan magyar csapatról is tudok, akik tervezik a részvételt az EB-n, és ha sokan leszünk, talán meggyőzhetjük őket. Ha már a szervezőknél tartunk, annak például szintén nem örülünk, hogy bár azt ígérték, csökkenni fog a nevezési díj, valójában növekedett. Most ott tartunk, hogy egy WTCC-s nevezés 1000 euróval kerül csak többe, egyébként pedig az autót leszámítva a költségek nagyon hasonlóak. Gondolok itt a logisztikára, az üzemanyagra, a gumikra, stb. Ráadásul a WTCC szinte minden fontos eseményét élőben közvetítik, az ETCC-ről viszont "csak" összefoglalót terveznek. Ennek nyilván a műsorstruktúrában kell keresni az okát, viszont legalább a nevezési díjban kompenzálhatták volna a dolgot" - tette hozzá Imi.

Tavaly az ETCC nagyon rosszul sikerült a Peugeot számára, az OB-n viszont kiválóan ment a kocsi, a Szlovákiaringen két futamgyőzelmet is szerzett Tim Gábor. Az Apex Racing valami hasonlót szeretne látni jövőre, csak már az Európa-bajnokságon.

"Nem a részvételért megyünk, hanem a győzelemért" - zárta a csapatmenedzser.

U.i.: Felhívnánk a kedves olvasó figyelmét a látványterven a visszapillantón látható feliratra... :D :D :D

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: timgabor.hu

Hozzászólások