Magyar - Olaszos hétvége

Olaszos hétvége

LantiLanti
2012/07/03 01:18

Újra katarzis élményem volt a Ringen. Idén először a WTCC-n éreztem ilyet, amikor megláttam a tele lelátót, és arra gondoltam, hogy igen, ennyi ember volt hajlandó ilyen nehéz helyzetben is pénzt áldozni arra, hogy Norbinak szurkoljon. Tegnap a Superstarson nem voltunk annyian, talán feleannyian sem, de újra ez a felemelő érzés kerített hatalmába. Van 20 ezer ember ebben az országban, aki képes 11-től délután 5-ig 38 fokban ülni a lelátón csak azért, hogy megnézze Norbi vendégszereplésé!! És az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ez a „félWTCCnyi” tömeg közel olyan hangulatot kerekített, mint a VB futamon.

Most nem áll szándékomban a pályán történteket felsorolni, akik ott voltak, tudják mi történt, akik nem, azok megnézték a TV-ben, akik pedig nem nézték meg, azokat valószínűleg nem érdekelte. Inkább pár érdekes képet villantanék fel erről a szó szerint forró, latinos hangulatú hétvégéről.

Mert dögös autók ide vagy oda, azért ez egy igazi olaszos bajnokság volt, annak minden előnyével és hátrányával. Vegyük például a bejutást. Direkt már pénteken kimentem, hogy előre meglegyenek belépők, ne szombat reggel kelljen megkennem valakit, hogy időben megkapjam. Kaptam is egy szép nyakbavalót, meg egy csinos parkoló cédulát. Amiről aztán 5 perc múlva kiderült, hogy csak a szomszéd akácosba jó, onnan kell majd „sutle busszal” felmenni a toronyig, ha addig nem esznek meg a medvék. Hozzáteszem, két és fél nap alatt egyetlen „sátül bász” sem került az utamba, ami hajlandó lett volna szállítmányozni engem… De úgy voltam vele, mint Arany János, „nem pöröltem, félreálltam, letöröltem”… Gondoltam, biztos sok dolgos olasznak kell a hely fenn a „halszálkában”, majd sétálok. Vasárnap délután aztán már kicsit zavart – miután negyedszer is felvonszoltam magam a parkolóból – hogy a halszálkában kb. 8 autó álldogál, abban is mind olyan parkoló cetli volt, mint az enyém… Vagy majdnem. Mert az övékén volt egy kék pötty. Na, az választott el engem a beteljesüléstől. Pöttyel parkoló, pötty nélkül akácos… és a medvék.

Aztán ott volt az én drága kollégám, Michele. Azt máig nem értem, hogy 20 ezer magyar nézőhöz miért kellett egy olasz kommentátor, de Michele jó arc volt, úgyhogy bánja kánya. Az más kérdés, hogy tökélyre fejleszthette bőrlégzést, mert levegőt nem nagyon vett. De komolyan, beszélt folyamatosan 5 percig, aztán mikor már úgy integettem neki, hogy majd levertem a csillárt, végre nagy kegyesen szót adott. De már a második mondatomnál láttam rajta, hogy feszülten markolássza a mikrofont, és alig bírja kivárni, hogy befejezzem. Azért jó, hogy ott volt, megkedveltem és jó hangulatot csinált. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, nekem szimpi, ha a mai világban valaki tud őszintén lelkesedni valamiért. Mint Ti Norbiért!!

Maga a Superstars is elég olaszos volt. Messziről igazi csúcsgépeknek tűntek ezek az autók, pedig igazából kis túlzással csak a látványban különböztek egy utcai sportkocsitól. Utcai futóművek (úgy dülöngéltek a kanyarban, mint részeg bakter a bicikli nélkül), majdnem teljesen utcai motorokkal. Az utastér persze lecsupaszítva, versenygumik, versenyfékek, egy óriási hátsó szárny és pár dögös kiszélesítés. Ez persze egyáltalán nem baj, az autók jól néznek ki, gyorsak, hangjukkal az összes Megasztár és X-Faktor résztvevőt leverik, a versenyek pedig jók voltak.

Olaszosak voltak a rajtok is. Minkét futam Indianapolisszal (repülőrajt) kezdődött, de hogyan… A WTCC-ben ezt így biztos nem engedik el. Norbi is csak nézett… Egy normál repülőrajt esetén a mezőny összeáll, mint az a bizonyos kéthetes büdös zokni, és csak akkor lehet elkezdeni kinyomni a szemét, amikor zöldre vált a lámpa. Ehhez képest itt Liuzziék már a ráfordító kijáratánál páros lábbal álltak a gázon… Egyedi…

Na de foglalkozzunk már kicsit Norbival is. Valamikor pénteken a második teszt után fogalmazódott meg bennem, hogy miért is fontos ez az állomás Norbi életében. Ha itt jól megy, az újabb masszív bizonyítéka annak, hogy komoly tényező a nemzetközi autósport életben. Egy közepes versenyző is képes jól megtanulni egy autót, érdemes csak megnézni a Renault Világsorozat mezőnyét. De arra csak az igazi tehetségek képesek, hogy minimális teszttel, egy ismeretlen autóval, ismeretlen gumin egyből a legjobbak között legyenek. Ez még azzal együtt is igaz, amit Wéber Gabi mondott, nevezetesen, hogy mindig könnyebb egy ismeretlen autóval ismerős pályán jól menni, mint fordítva, mert ilyenkor tudod, hogy mit akarsz csinálni, már csak arra kell rájönni, hogy hogyan. Egy szónak is száz a vége (és ez a cikk már most 700 környékén jár :D), Norbi második helye számomra ismét bizonyította, hogy ott a helye a nemzetközi elitben.

Ejtsünk még szót Gianni Giudici úrról, aki lehetőséget adott Norbinak az indulásra. Pontosan nem tudom, hogy kié volt az ötlet, de jó ötlet volt. Giudici úrnál éppen akadt egy szabad BMW (Norbi mással nagyon nem mehet, érthető marketing okokból), a Superstarsnak pedig kapóra jött egy népszerű hazai pilóta. De Giudici úr olaszos temperamentumával megér pár misét.

A Maestro már 66 éves, kő gazdag (láttátok az autóparkját), és nem igazán érdekli mások véleménye. Imádja az autóversenyzést és a csajokat, Norbi eredményei pedig igazán nagy örömöt okoztak neki. Az időmérő után megölelgette Norbi és azt mondta: ez az autó eddig utolsó volt, most az elsők között van. Ez a bajnokság a jó versenyzőkről szól… Aztán valami olyat is mormogott, hogy jövőre változtatna kicsit az idei pilóta felálláson. Az első futam után sajnos nem találkoztam vele, de el tudom képzelni mit mondhatott. A második futamon viszont a kezemből vette ki a mikrofont, úgyhogy minden szavát jól értettem.

Elnézést kért a Norbitól, Zolitól és a magyar nézőktől, hogy nem tudott olyan autót adni, amivel Norbi futamot nyerhetett volna (mindkét versenyen túlmelegedett a BMW M3.) Lehülyézte Franco Fumit, aki kiforgatta Norbit az egyes kanyarban, és az egész bajnokságot, amiért ilyen kaotikusak a rajtok. Megígérte, hogy jövőre egy olyan BMW-t hoz, mint amivel Thomas Biagi versenyzett, majd azzal a kifejezéssel zárta mondandóját – 20 ezer ember előtt – amit a legtöbbször hallottam tőle a hétvége során: viva la figa. Inkább nem fordítom le, de a Google Translate a barátotok… :D Gracie Gianni, köszönjünk Norbi!!! Újra jó volt autósport rajongónak lenni!

Hozzászólások