Magyar - Kiss Norbi tesztelte az Alfa Romeot
Kiss Norbi tesztelte az Alfa Romeot

Kiss Norbi tesztelte az Alfa Romeot

LantiLanti
2014/04/08 20:49

Alfa_kiss_Teszt_automellett

Ma a Hungaroringen megtörtént a nagy találkozás, Kiss Norbi először vezethette az Alfa Romeo 156 S2000-et, amellyel rajhoz áll az idei Túraautó Európa-bajnokság első két futamán. Azt az autót, amellyel néhány éve még James Thompson "pofozkodott" a WTCC-ben.

A sokszoros magyar bajnok (Suzuki, Renault, SEAT) túraautós elsősorban az ismerkedésnek szentelte a mai napot, barátkozott az autóval és csapattal, az Unicorse-vel, amely nagy alfás hagyományokkal rendelkezik, és már az ETCC-ről is vannak tapasztalatai.

Még be sem indították az 156-ost, de máris nyert! Ez az autó már a külsejével is hódít. Kiss Norbi mellett Wéber Gabi és Bári Dávid is elmorogta az orra alatt, hogy ez az Alfa bizony gyönyörű. Az Unicorse visszaállította az eredeti állapotába, azaz pontosan ugyanolyan festés került rá, mint amivel a világbajnokságon ment.

Idővel persze be is indult az olasz szépség, és ahogy eddig, ezúttal is hiba nélkül tette, amire Norbi utasította. Sokat ugyan nem nyúzta az autót, hiszen nem kellenek a plusz kilométerek a motorba, csak pont annyit ment vele, amennyit kellett. Felkerült pár szett gumi, volt egy pici állítás, az egész teszt nem tartott tovább három óránál. De hasznos három óra volt.

"Az ilyen tesztek azért fontosak, hogy az ember kicsit megszokja az autót, viccesen szólva, hogy ne kelljen lenéznem váltás előtt, hogy hol a váltókar. Ilyenkor megkeressük az ideális üléspozíciót, memorizálom, például a fékerő elosztó kapcsoló helyét, és, hogy hol vannak a gombok a kormányon valamint a műszerfalon. Apró, de fontos dolgok" - mondta Norbi a WTCC Blognak.

Alfa_kiss_Teszt_beszelget

Bár Kiss Norbi sosem távolodott el teljesen az autóktól, az elmúlt néhány évet mégiscsak egy kamion volánja mögött töltötte, ám így sem jelent problémát az átállás.

"Szerencsére nálam ez mindig gyorsan ment, most is azonnal visszajöttek az autós dolgok. Ez talán a szimulátoros múltnak is köszönhető, hiszen annak idején is mentünk mindennel, az 50 LE-s Minitől a Forma-1-es autóig. Egy percig sem jelentett problémát átállni a kamionról az autóra."

Norbi S2000-es autót ugyan még nem vezetett, kupás SEAT-tal viszont sokat ment, és az a gép bizony nincs messze a szívó 2.0 literes kocsiktól.

„Tetszett az Alfa, fürgébben viselkedett, mint a SEAT. A Leon ehhez képest úgy mozgott, mint egy hajó. Nem mentem vele nagyon sokat, de jól éreztem maga az autóban. Használt gumikat tettünk fel, de így is egész jó időket sikerült futnom, azaz biztató volt ez a néhány óra.”

Alfa_kiss_Teszt_fentrol

Ezután jöhetett a legegyszerűbb, de mégis talán az egyik legnehezebb kérdés: mire számít a Paul Ricardon bő két hét múlva?

„A hungaroringi eredmények jók voltak, az Alfa Romeo rendben van, úgyhogy a cél a kategóriagyőzelem. Ez a realitás, az 1.6 turbós autókat nem lehet megverni, viszont a többi szívó kétezres között én szeretnék a legjobb lenni” - zárta Norbi.

Ez is komoly feladat lesz, hiszen minden idők egyik legerősebb 2.0 literes mezőnye gyűlt össze idén az ETCC-ben; két Honda, hat BMW, két Chevrolet és egy másik Alfa Romeo vár az Unicorse-ra.

Ám nem megbántva a pilótákat, ránézésre egyikük sem tűnik egy Kiss Norbi kalibernek. Persze azért jobb az óvatosság.

U.i.: Holnap lesz még több kép és videó is. :)

Fotó: WTCC Blog

[ad#2]

Hozzászólások