Magyar - Készül az új motor Tim Gabinak

Készül az új motor Tim Gabinak

LantiLanti
2012/11/08 13:31

Az Apex Racing Team, mely jövő évtől szervizeli Tim Gábor Peugeot 407-esét meghozta a döntést, nem folytatja az együttműködést az eddigi motorfejlesztővel, hisz értelmetlen volt bármiféle tárgyalás. 4 motor robbant fel, és elúszott az FIA ETCC valamint az FIA CEZ Trophy. Nem beszélve hihetetlen mennyiségű pénzről és presztízs veszteségről.

Több gyártóval való tárgyalás után, végül a holland Zomer Motorsport-ra esett a választás. A döntés egyszerű volt, mivel ők már készítettek ebbe a kocsiba motort, és neves fejlesztőnek számítanak. A menedzsment olyan partnert keresett, aki nemcsak munkaként és bevételként tekint a Peugeot-ra, hanem érdekli a versenyzés, együtt él a projekttel, és szeretné ha sikereket hozna a 2013-as szezon. A személyes találkozó megtörtént, bemutatkoztak, és megmutatták a gyárat. Az első benyomás nagyon meggyőző, professzionális a létesítmény és a személyzet is. Persze ez még nem garancia, hogy egyből világverő motor készül, de a csapat úgy érzi, jó döntést hozott.

Az Apex által szervizelt Peugeot egy 6 darabos sorozat ötödik példánya, ezzel versenyzett Jens Edman a WTCC-ben, illetve az STCC-ben és DTC sorozatban. A hatodik példányt Arne Ridderhof vette meg, mellyel 2013-ban a Supercar Challenge-ben fog versenyezni. Ez lényegében a Benelux Államok bajnokságának számít. Talán nem véletlen, hogy az első teszteken hasonló problémába ütközött mint a magyarok, és Ő is a Zomer-hez fordult. Azóta több sikeres tesztet teljesített Assenben, és az olajozási/kenési gondok megoldódni látszanak.

A Zomer főként rali és autókrossz versenyekről ismert, ott Ford motorokkal dolgoznak, de készítenek Skoda, VW, és más blokkokat, sőt a Dakar-on is gyakran szerepelnek a fejlesztéseik. A csapat számára fontos, hogy elsőre sikerüljön megoldani a problémákat, hisz nincs túl sok időnk a szezon kezdetéig, még január vége előtt pályára kell mennie a kocsinak, hogy a futómű beállításokkal előre tudjanak lépni. Ezen a téren ugyanis komoly az elmaradásuk.

Tim Gábor számára is létfontosságú, hogy minél több időt töltsön az autóban, mert 2012-ben komoly versenytempóban nem tudott gyakorolni, és meg kell találnia az autó határait.

Ha minden a tervek szerint alakul, hamarosan újra hírekkel jelentkezünk, remélhetőleg már az első tesztek időpontjával.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó és forrás: Tim Gábor Management (timgabor.hu)

Hozzászólások