WTCC - Magyar Alfa Romeo indulhat az ETCC-ben
Magyar Alfa Romeo indulhat az ETCC-ben
Fotó: Romeo Ferraris

Magyar Alfa Romeo indulhat az ETCC-ben

LantiLanti
2016/02/01 17:31

Igen, az Unicorse csapatról van szó, de nem, nem a szépséges, ex-WTCC-s, ex-James-Thompson-féle Alfa Romeo 156 S2000-ről, amellyel két éve Kiss Norbi rendesen elfenekelte a Túraautó Európa-bajnokság mezőnyét a Szlovákiaringen.

Azt eddig is tudtuk, hogy az Unicorse rajong az olasz márkáért, ám ezt most ismét szeretnék bebizonyítani. Amióta a Romeo Ferraris csapat nyilvánosságra hozta, hogy TCR (vagy TCN2, kinek hogy tetszik) versenyautót épít a Giuliettából, azon dolgoznak, hogy szerezzenek egyet.

És ez nem csak álom, hanem egy nagyon is valóságos lehetőség, ezt tudtuk meg az istálló csapatkoordinátortól. A dolog annyira komoly, hogy az unicorsés fiúk már jártak is Olaszországban, a gyártó műhelyében.

"Mario Ferraris csapatvezető fogadott bennünket, és körbevezetett a műhelyben. Egy igazi, hagyományos értelemben vett kis manufaktúráról van szó, de egyből meggyőződhettünk róla, hogy rendelkeznek minden olyan eszközzel, ami egy eredményes versenyautó megépítéséhez szükséges" - fogalmazott Kertesi Zoltán a WTCC Blognak.

Merthogy a Giulietta program mögött közvetlenül nem maga az Alfa Romeo gyár áll, hanem a fent említett istálló, amely azonban a látottak alapján nem végzett félmunkát. A tesztre a Milánó közelében található, Tazio Nuvolariról elnevezett pályán került sor (a Honda gyári WTCC-s csapata is szokott oda járni), az autót pedig az AutoGP-ből és a Superstarsból is jól ismert hölgypilóta, Michela Cerruti vezette.

"A tesztnap elsősorban a futómű hangolásáról szólt, a hajtáslánc fejlesztésével gyakorlatilag már elkészültek, eddig kb. 2000 km-t tekertek bele, és nem tapasztaltak semmilyen jelentősebb problémát."

"Ha egy nappal korábban érkezünk, láthattuk volna a JAS Motorsport TCR-es Hondáját együtt körözni a Giuliettával, legalábbis addig, ameddig a Civic motorja meg nem állt. De ameddig ment, állítólag lassabb volt, mint az olasz technika."

Pedig egy olyan autóról (Honda) van szó, amely már egy teljes évet futott a TCR Nemzetközi Sorozatban, miközben a Giulietta még egy versenyen sem indult. Kezdésnek nem rossz.

TCR_alfa_hatulrol

Mint megtudtuk, a Romeo Ferraris csapat tíz autó építését ígérte meg Marcello Lottinak, a határidő viszont a 2016-os szezon vége. Merthogy kis alakulatról lévén szó, nem kockáztatnak, csak annyit kocsi gyártásának állnak neki, amennyire konkrét rendelés van. Tényleges futott versenykilométer nélkül persze nyilván nem lesz könnyű meggyőzni az érdeklődőket arról, miért jobb az Alfa, mint a SEAT, a Honda vagy éppen az Opel, de az Unicorséhez hasonló, márkahű csapatok számára nem is lehet kérdés a választás.

"Ha van a láthatáron elérhető, versenyképes autó, amelynek hűtőrácsa Alfa Romeo pajzsot mintáz, akkor számunkra nem nagyon létezik más opció" - fogalmazta meg az istálló filozófiáját Kertesi Zoli.

A B3 Racinggel és a Zengő Motorsporttal ellentétben viszont az Unicorse nem a TCR sorozatra készül, mivel a rengeteg tengerentúli verseny nagyon megdobja az utazási költségeket.

"A Nemzetközi Sorozat túl költséges, nem tudunk Kínába, Szingapúrba vagy éppen Thaiföldre utazgatni. Idén ugyan kiírnak egy Európa-kupát is, ám abban csak azok vehetnek részt, akik egész évre neveznek valamelyik nemzeti sorozatba, ami számunkra szintén nem járható út."

A csapat így az idénre felfrissített ETCC-ben szeretne indulni, ahova 2016-tól kezdődően a TCR versenyautókat is beengedik, TCN2 néven. Ismerve az új kocsit teljesítményét és üzemeltetési költségeit, biztosra vehetjük, hogy ezek a technikák viszik majd a prímet a Túraautó Európa-bajnokságon is.

Versenyzőről egyelőre nem esett szó, ám az istálló több fiatal magyar tehetséggel is kapcsolatban van. A projekt komolyságát mutatja, hogy az Unicorse nem a leendő pilótától várja a teljes költségvetés előteremtését, hiszen az ETCC-s programhoz szükséges források egy része már most rendelkezésre áll.

Hozzászólások