WTCC - Ma Qing Hua készen áll a bemutatkozásra
Ma Qing Hua készen áll a bemutatkozásra
Fotó: WTCC Media, Citroen Racing

Ma Qing Hua készen áll a bemutatkozásra

LantiLanti
2014/05/31 17:18

A kereken egy hét múlva esedékes moszkvai WTCC hétvégén bemutatkozik a Citroen negyedik versenyzője, a kínai Ma Qing Hua, aki Yvan Muller, Pechito Lopez és Sebastien Loeb mellett egy negyedik C-Elysée-vel áll rajthoz.

A kínai pilóta jelen állás szerint összesen öt hétvégén vesz részt a 2014-es szezonban, Moszkva után ott lesz Spa-ban, Sanghajban, Makaón, és minden bizonnyal a Sonoma helyére beugró Guangdongban is.

Bár Ma a tapasztalt kínai pilóták közé tartozik, a WTCC-s bemutatkozás jelenthet némi izgalmat számára, hiszen ilyen komoly nemzetközi presztízsű sorozatban még sosem versenyzett. Igaz, hogy több alakalommal is vezetett már forma-1-es autót, ám egytől-egyig valós tét nélküli szabadedzéseken.

"Nagyon várom már, hogy újra versenyezhessek, főleg, hogy egy ilyen rangos bajnokságban és egy ilyen profi csapat tagjaként tehetem" - fogalmazott Ma.

A kínai pilótára váró komoly kihívás miatt a Citroen nem is sajnálta a pénzt a felkészülésre, Ma kapott egy napot Valenciában, sőt az egyik tesztautóval még a szezonkezdet után is pályára gurulhatott Spanyolországban.

"Több alkalommal is tesztelhettem a C-Elysée-t a tél során, sőt nemrég egy napot eltölthettem Navarrában, ahol kifejezetten azon dolgoztunk, hogy hozzám igazítsuk az autó beállításait."

"Az elmúlt hetekben elég sok időt töltöttem a Citroen versailles-i központjában is. Különleges érzés volt látni a régi Dakar és WRC versenyautókat, amelyek annyi futamgyőzelmet és bajnoki címet szereztek a márkának. Megismerkedhettem a komplett csapattal, és elég sok időt töltöttünk azzal, hogy rám állítsuk az autót."

Ma_teszt_valencia

Ma a szlovákiai hétvégén testközelből is láthatta, hogyan dolgozik versenytempóban a Citroen Racing. Az ilyen látogatások általában sokat jelentenek egy versenyzőnek, hiszen olyan apró gyakorlati részleteket tanulhat meg, amelyek a meetingeken de még a műhelyben sem jönnek elő.

"Remek élmény volt. A Citroen Racing olyan mint egy nagy család, és a forduló végére úgy éreztem, ennek én is részese lettem. Így már nem Moszkvában kell megtapasztalnom, hogyan is működik a csapat. Készen állok" - zárta Ma.

A Moscow Raceway a technikás pályák közé tartozik, és az ilyen helyszíneken eddig rendre csökkent a különbség a Citroen és főleg a Honda között. A franciák kilencszeres ralivilágbajnok pilótája, Sebastien Loeb azonban nem aggódik.

"Bár itt van egy-két előzési lehetőség, a pálya inkább a Hungaroringre hasonlít, mintsem a Salzburgringre. Nincs túl sok gyors kanyar, és elég hosszúak a kanyargós részek. A szezon során viszont úgy láttam, a C-Elysée mindenféle pályán erős, úgyhogy versenyképesek lehetünk Moszkvában is" - mondta Loeb.

Citroen_box_aut

A négy Citroen pilóta közül egyedül Yvan Muller rendelkezik tapasztalatokkal az oroszországi körről, a négyszeres világbajnok tavaly megnyerte az első futamot, és a kilencedik helyről indulva második lett a másodikon. Ő volt az egyik nyertese a szezon manőverének, amikor öt autó száguldott egymás mellett a célegyenesben. Mostanában viszont inkább morgolódni volt oka a franciának.

"Egyértelműen ez az eddigi legnehezebb szezonom a WTCC-ben. 2012 és 2013 között összesen egy futamot nem fejeztem be, idén viszont már kettőnél járok. Remélem, ezzel letudtam az összeset, mivel a bajnoki címhez kiegyensúlyozott teljesítményre van szükség, és minden futamon pontot kell szerezni" - mondta Muller.

A bajnokságot Pechito Lopez vezeti, 41 ponttal megelőzve Mullert és 45-tel Sebastien Loeböt. Egyes vélemények szerint Ma Qing Hua érkezése és teljesítménye támpontot jelenthet a ralisztár eddigi ténykedésének értékeléséhez. Ha a kínai egyből ott lesz az elejében, az kicsit beárnyékolhatja Loeb megítélését, és azt az érzést keltheti, hogy inkább az autó képességei játszanak nagy szerepet a francia sikereiben.

Én magam ezt egy picit leegyszerűsített elképzelésnek tartom, ám azzal egyetértek, hogy sokatmondó lesz Ma teljesítménye a WTCC erőviszonyairól.

Hozzászólások