WTCC - Ma Qing Hua a Citroënnél

Ma Qing Hua a Citroënnél

LantiLanti
2014/02/28 13:10

Ma_arc_citroen

A Citroen Racing ma hivatalos közleményben jelentette be, hogy a 26 esztendős kínai Ma Qing Hua (ejtsd Ma Csing Hua) lesz a korábbi sajtótájékoztatón már megszellőztetett negyedik gyári pilóta, aki összesen öt versenyhétvégén áll majd rajthoz a WTCC-ben egy TC1-es C-Elysée-vel.

Ma szerződtetése elsősorban a francia gyártó üzletpolitikájával magyarázható, hiszen számukra óriási jelentőséggel bír az ázsiai és azon belül is a kínai piac. A Citroën így három különböző kontinensről származó versenyzőkkel vág neki 2014-nek.

"Kína 2013-ban a Citroën első számú piaca lett. Tavaly 26%-os növekedést produkáltunk ezen az óriási piacon, amely maga is 19%-kal bővült. A kínai piacra szánt C-Elysée-t helyben, wuhani üzemünkben gyártjuk, az első év eredményei pedig meghaladták a várakozásainkat. 2014-ben több mint 100.000 darabot szeretnénk értékesíteni ebből a modellből Kínában" - mondta Arnaud de Lamothe, a Citroën marketingért, kommunikációért és sportért felelős igazgatója

"Pontosan emiatt tartottuk fontosnak, hogy az egyik C-Elysée WTCC-t kínai pilóta vezesse – szándékunkat pedig kínai partnerünk, a Dongfeng Citroën is támogatta."

A francia gyártó versenyrészlegének szakemberei hónapok óta tárgyaltak a lehetséges jelöltekkel, hiszen legyünk őszinték, nem könnyű nemzetközi szinten igazán jó kínai pilótát találni. Ma Qing Hua már rengeteg komoly bajnokságba belekóstolt, indult A1GP, Formula-3 (brit és spanyol), Superleague Formula és GP2 futamokon is, ám eddig sehol sem nyújtott kimagasló teljesítményt.

Pályafutása csúcsa kétségtelenül 2012 volt, amikor 483 kilométert tesztelhetett a Hispania Racing (HRT) forma-1-es autójával, majd a HRT-vel négy, tavaly pedig a Caterhammel egy F1-es pénteki teszten vehetett részt.

Ma-Qing-Hua_f1

Bár nincsenek komoly nemzetközi eredményei, még lehet jó versenyző, ám a tény tény marad, a Formula-Renault Ázsia bajnokságban elért összetett 16. hely nem számít kimagasló produktumnak, és az F1-es tesztet sem elsősorban szikrázó teljesítménye miatt kapta. Viszont nem ismeretlen számára a túraautósport, 2011-ben bajnok lett a Kínai Túraautó Bajnokság (CTCC) 1600-as géposztályában.

"Nem egyszerűen azért választottuk őt, mert kínai, hanem a teljesítménye miatt is. Nagyon pozitív benyomást keltett a C-Elysée WTCC-ben a tesztek során" - mondta Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója.

"Az első szezonban nem tudunk minden versenyen négy autót indítani, de azért erős programot állítottunk össze. Ma Qing Hua a két utolsó európai versenyen indul, Moszkvában és Spában, majd a két számára hazai pályán, Sanghajban és Makaón is rajthoz áll. Az ötödik versenyről még folynak az egyeztetések."

Logisztikai szempontból kétségtelenül Suzuka lenne az ideális választás, hiszen a japán futamra idén Sanghaj és Makaó között kerül sor.

"Óriási megtiszteltetés számomra, hogy részt vehetek a Citroën Racing programjában. Nagy örömmel dolgoztam együtt a csapattal a tesztek során is, és nagyon szerencsésnek tartom magam, hogy egy ilyen ragyogó múlttal rendelkező gyári csapatban dolgozhatok. Mindent meg fogok tenni azért, hogy a Citroën folytathassa sikersorozatát" - nyilatkozta Ma Qing Hua.

"Sanghajban születtem, így az ottani és a makaói verseny különleges élmény lesz a számomra. De most még leginkább arra koncentrálok, hogy minél hamarabb a C-Elysée WTCC kormányához ülhessek, és tovább folytathassam a tanulást."

A Citroën négy gyári pilótájával legközelebb március negyedikén Genfben találkozhat a nyilvánosság, ahol a helyi autókiállításon mutatják be a C-Elysée WTCC-t. Mivel a főbb alkatrészek fejlesztését az FIA hamarosan befagyasztja, kicsit csitul a tesztláz, információink szerint legközelebb március végén Valenciában viszik pályára az autót.

Fotó: Citroën Racing, HRT

Hozzászólások