WTCC - Lotti átmeneti évet tervez

Lotti átmeneti évet tervez

LantiLanti
2012/12/10 11:45

A Motorsport Világtanács jóváhagyása után hivatalossá vált, hogy 2014-től új technikai szabályok lépnek életbe a WTCC-ben, ám a részletek még nem ismertek, így azt sem lehet pontosan megmondani, hogyan zajlik majd az átállás. Teljesen új autókat kell építeni, vagy egy komolyabb konverter csomaggal a jelenlegi kocsikat is át lehet majd alakítani? Ez még a jövő zenéje, ám Marcello Lotti valószínűnek tartja, hogy lesz átmeneti szezon, amelyben az új és a régi generációs autók együtt futhatnak majd.

"Valószínűleg kell majd egy átmeneti év" - mondta Lotti a Motorsport-Totalnak. A WTCC első embere szerint ez 2014 lehet, amikor "legalábbis a szezon elején új és régi autók együtt alkothatják a mezőnyt. Látnunk kell, ki hogyan alkalmazkodik az új szabályokhoz."

Bár vannak biztató előjelek, ma még lehetetlen megmondani, mely gyártók kötelezik el magukat az új szabályok bevezetésekor. Ám Lotti, szokásához híven, derűlátó.

"A végcél az, hogy csak új generációs autók alkossák a mezőnyt. A Honda 2014-re egy gyári és egy privát csapattal tervez, és a Citroen is hasonló utat járhat be. A SEAT fejleszti az új Leónt, de még nem döntötték el, hogy gyári vagy privát csapatoknál fogják versenyeztetni" - mondta Lotti, tovább kavarva az egyébként is zavaros képet. Az olasz ugyanis néhány hete még arról beszélt, hogy a SEAT az Ibizából fejleszt versenyautót...

Aztán ott van a Ford és a Lada, akik szintén nem döntöttek még arról, átállnak-e az új szabályokra. Akárhogy is lesz, az első évben valószínűsíthető, hogy olyan privát csapatok is elindulhatnak, akik nem rendelkeznek új generációs S2000-es autóval.

"Elképzelhető, hogy lesznek olyanok, akik nem tudnak majd egyből átállni, de az a célunk, hogy az összes résztvevő igényeit kiszolgáljuk" - zárta Lotti.

Az átmeneti év fogalma nem ismeretlen, a Brit Túraautó Bajnokság is éppen egy ilyen folyamaton megy keresztül, az 2.0 literes turbós NGTC autók fokozatosan próbálják kiszorítani a szívó 2.0 literes S2000-eseket. A gazdasági válság miatt nagyon óvatosan kell bánni a hirtelen váltásokkal.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media 

Hozzászólások