WTCC - Lopez nyugodtabb volt a sor végén
Lopez nyugodtabb volt a sor végén

Lopez nyugodtabb volt a sor végén

LantiLanti
2014/04/20 23:07

Lopez_pr_r2

A paul ricardi WTCC hétvége egyik legnagyobb hőse José Maria Lopez volt, aki a második futamon az utolsó rajtkockából indulva egészen a győzelemig menetelt a Citroen C-Elysée-vel.

A francia márka argentin pilótája (Sebastien Loebbel együtt) azután került mindkét futamon a sor végére, hogy az időmérőt követő műszaki ellenőrzésen kiderült, nem működik autójában az üzemanyag rendszert lezáró biztonsági szelep.

A két pilótát érő büntetés azonban - mint utólag kiderült - inkább ajándék volt számukra, hiszen Loeb egy második helyet, Lopez pedig egy győzelmet szerzett Franciaországban úgy, hogy közben valódi hősként ünnepelték őket a nagy felzárkózás után.

Lopez szerint a rajt szempontjából is "áldás" volt a hátrasorolás, hiszen sokkal nyugodtabb volt a kezdés előtt mint Marrakeshben, amikor a pole-ból kellett indulnia.

"Mindig feszültebb az ember, ha az első sorból kell indulnia, hiszen olyankor valamivel nagyobb rajtunk a nyomás. Így viszont nyugodtabban készülhettünk a rajtra, és kipróbálhattunk pár agresszívebb beállítást. Nagyon elégedett voltam az autó egyensúlyával" - mondta Lopez a TouringCarTimes-nak.

Lopez az őt jellemző alázattal értékelte a franciaországi hétvégét, és kerek perec kijelentette, szerinte nem ő végezte a legjobb munkát a három nap során.

"Szerintem ezúttal Seb dolgozott a legjobban, én viszont egy kicsit lassabb voltam mindkettejüknél. Ám a második futamon már magabiztosabban éreztem magam az autóban, így kicsit jobban mertem nyomni, és a rajtnál is szerencsém volt."

"A két biztonsági autós szakasz után hamar meg tudtam előzni Tiago Monteirot, és ki tudtam harcolni egy kis előnyt Mullerrel szemben, akinek az autója szerintem megsérült a mezőnyben zajló csaták során."

Bár a Citroen erőfölénye letaglózó volt az időmérő edzés során, Lopez állítja, nem gondolták, hogy dobogóért és győzelemért harcolhatnak majd a Paul Ricardon, a cél a pontszerzés volt a hátrasorolás után.

A WTCC két hét múlva a Hungaroring folytatódik, ahol már életbe lép a pluszsúly rendszer, és a Citroenek várhatóan 60 kiloval nehezebbek lesznek, mint a többi rivális.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások