WTCC - Lopez jött és győzött
Lopez jött és győzött

Lopez jött és győzött

LantiLanti
2013/08/05 20:41

Lopez_arg_unnep

Jöttem, láttam, győztem - a legenda szerint ezt üzente Julius Caesar a római szenátusnak, miután megverte a pontoszi király hadait. Az argentin WTCC hétvégét José María Lopez egy sima "jöttem, győztem" kombóval is elintézhette volna, a második futamon aratott sikere előtt ugyanis mindössze három órán keresztül ismerkedhetett a BMW 320 TC-vel, ami ezen a szinten messze nem fedi le a "láttam" fogalmát.

"Pechito" Lopez győzelme annak ellenére szenzációs, hogy mindenki tudja, a szerencse is kellett hozzá. A második futamon szenzációsat rajtolt a Wiechers Sporthoz egy futamra beugró argentin, csak a starttal két másodperces előnyre tett szert. Ám mihelyst megnyugodtak mögötte a kedélyek, Tiago Monteiro és Yvan Muller öles léptekkel (körönként 1 másodperc) kezdte ledolgozni a hátrányt.

Még a brit Eurosport sokat látott kommentátora, Martin Haven is arra számított, hogy a két veterán előbb megküzd a helyi huszárral, és csak utána akasztják össze a bajuszt, de - mint tudjuk - nem így történt. Muller hibázott, és kilökte a portugált, majd mehetett letölteni a rá kiszabott áthajtásos büntetést.

Lopez pedig hirtelenjében ott találta magát az élen öt másodperc előny birtokában négy körrel a leintés előtt. Erre mondják, hogy onnan csak elveszíteni lehet, de ő inkább megnyerte.

A hétvége során Csuti Lacival többször is elmondtuk, hogy Pechito teljesítménye kicsit görbe tükröt tarthat a többi BMW-s elé. Az elmúlt hónapokban mindenki arról beszélt, hogy a 320 TC már nem elég versenyképes, egyedül Tom Coronelnek sikerült egy-két értelmes eredményt kipréselni belőle. Aztán jött Lopez, és egyből agyonverte az összes márkatársat (ő egyedül 35 pontot gyűjtött, míg a többi BMW-s összesen hármat). Nem lennék most Fredy Barth helyében, aki eddig csak küszködött a Wiechers BMW-vel.

Szóval egy hatalmas WTC-hátbaverést küldünk Pechitonak, ez klasszis teljesítmény volt (főleg, hogy az első versenyen a 10. helyről indulva ötödik lett), és várjuk jövőre a teljes szezonra.

Muller_arg_chevrolet_rml

Az első futamon Yvan Muller győzött, aki csak magának köszönheti, hogy nem sikerült Monza után ismét lesöpörnie a padlást. Megint remekül tette-vette az autót a második verseny elején, és három kör alatt a tizedikről a harmadik helyre jött fel. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy akkor előzi meg Monteirot, amikor akarja, nem is értem, miért nem volt türelmesebb...

Az első futam alatt beszéltem arról, hogy a háromszoros világbajnok idén nem hibázott még olyat, mint tavaly többször is, hiszen semmiféle nyomás nincs a vállán, aztán tessék... Yvan, leszel szíves magyar Eurosportot hallgatni, hogy ne hozz többet ilyen helyzetbe. :)

Bár futamot ezúttal nem nyert, Pepe Oriola volt a hétvége egyik legjobbja, az első versenyen második, a másodikon pedig harmadik lett. A spanyol tini tehát golyófejjel sem lett lassabb, és először sikerült egy hétvége mindkét futamán dobogóra állnia.

Jól ment Gabriele Tarquini is a gyári Hondával, és nem mellesleg egy egész kondányi malaca volt. Az elsőn James Nash pont előtte lökte ki Norbit, az olasz pedig mindkettejüket megelőzte. A másodikon aztán Muller kajlaságának és Monteiro balszerencséjének (is) köszönhette, hogy dobogóra tudott állni. Ám, ahogy a mondás tartja, a szerencsét is ki kell érdemelni...

Tarquini_honda_Arg

Ha valakit, akkor Tiago Monteirot nagyon lehetett sajnálni Argentínában. A hétvége egy motorcserével kezdődött, így az első versenyen a mezőny végéről indult. Élete egyik legjobb futamát teljesítette, ám ebből szinte semmit nem mutattak a kamerák, és a jutalom is mindössze egyetlen sovány pontocska lett. De jött a második verseny, ahol a portugál szeretett volna pontot tenni az elmúlt hónapok balszerencsés időszakának végére. Ám amikor végre összeállt a Civic, és ő sem hibázott, akkor érkezett Muller, és mindent elrontott. Monteiro becsületből még visszaküzdötte magát a hatodik helyre, de nem volt őszinte a mosolya.

Ami a többi chevyst illeti: Michel Nykjaer az egész hétvégét a darálóban töltötte. A második futamon az első sorból indulva jó esélye lehetett volna a győzelemre, ám mikor Tarquini elfékezte magát mellette ő is visszacsúszott, és végül csak negyedik lett.

A bamboos srácok a kedvező rajthelyek ellenére nem tudtak maradandót alkotni Termasban. Alex MacDowall mindkét futamon hamar kicsúszott a top10-ből, és egyetlen pontot sem szerzett. James Nash sem élete hétvégéjét futotta, de egy kilencedik és egy hetedik hellyel legalább nem üres zsebbel ment haza.

Huff_seat_erg

Komoly elismerés jár viszont Rob Huffnak, akinél szintén motort kellett cserélni, és mivel az időmérőre nem állt össze a SEAT, a címvédő mindkét versenyt a mezőny végéről kezdte. Az elsőn a nyolcadik helyig verekedte magát előre, és a másodikon is már a pontokért csatázott, amikor ütközött James Thompsonnal. A Lada pont a León futóművét találta el, ami rossz szokásához híven azonnal kitört.

Thommo még nála is balszerencsésebb volt Argentínában. Az első versenyen Coronellel akadt nézeteltérése, a másodikon pedig az ő autója is megsérült a Huffal történt ütközésnél. Mindkétszer idő előtt ért véget számára a verseny.

A top10-be ezen a hétvégén egyetlen meglepetésember került be, Hugo Valente a második futamon nyolcadik lett, és ezzel első WTCC-s pontjait zsebelte be.

Az első futam végeredménye:

Termas_R1

A második futam végeredménye:

Termas_R2

A bajnokságban a kiesés ellenére Yvan Muller 10 ponttal tudta növelni előnyét, ami most 132 pont. A második helyért viszont rendkívül szoros a meccs, Nykjaer mögött Tarquini 14 pont lemaradással érkezik, akit Nash 20 pontra követ, Huff hátránya pedig 7 pont a bamboos mögött. Az ingadozó teljesítmények miatt Chilton sem lehet teljesen leírni, ő kilenc pontra követi a címvédőt, Oriola lemaradása pedig 5 pont az RML-estől. Lesz még itt verekedés a hátralévő négy fordulóban.

A következő versenyt egy hónap múlva rendezik Sonomában.

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások