WTCC - Lopez: győzelem a sor végéről
Lopez: győzelem a sor végéről

Lopez: győzelem a sor végéről

LantiLanti
2014/04/20 20:06

Lopez_unnep_pr_r2

Akárhogy is fészkelődöm a székben, kettős érzéseim vannak a második paul ricardi futammal kapcsolatban. Tisztelet és csalódottság, így tudnám leírni a kettőt. Tisztelet, mert amit José Maria Lopez bemutatott 18 kör alatt (volt két biztonsági autós etap), az egyszerűen zseniális volt. Az utolsó rajtkockából futamot nyerni még a legnagyobbaknak is ritkán adatik meg.

De ott van ez a múlni nem akaró másik érzés, amit a Citroen elképesztő, versenygyilkos előnye okoz. Ha le akarom egyszerűsíteni a dolgot, azt mondom: ilyen autóval könnyű. Ez persze nem igaz, mert 17 ellenfelet versenyben megelőzni soha, semmilyen technikával nem egyszerű.

Lopez mindenesetre megemelte a tétet, négy futamból kettőt megnyert, és vezeti az összetettet. Ő még nem nagyon hibázott, miközben két márkatársa már igen. Az a szerénység pedig, amivel a bajnoki esélyeket firtató kérdést elhárította... Egy gyors és szerény pilóta... emlékeztet valakire.

Csak az a valaki most egy olyan autóban ül, amellyel lehetetlen felvenni a versenyt a Citroenekkel. Michelisz Norbi megint igyekezett, kívülről nézve amit lehet, kihozott az autóból, de a Hondában most még messze nincs annyi, amennyi a franciák megszorongatásához kéne.

Michelisz_pr_r1

Norbi jól rajtolt, de balszerencsés volt, az őt előző Gabriele Tarquini miatt beszorult Dusan Borkovic mögé. Később bekerült a darálóba, le kellett vágnia az egyik lassítót, és egészen a Ladákig csúszott vissza. Majd még ki kell elemezni az esetet, de én nem láttam, hogy Muller meglökte volna, egyszerűen ilyen a hetedik hely környékéről indulni, van hogy rosszul sülnek el a dolgok.

Rob Huff támadásait szépen visszaverte, majd jött egy hosszú kergetőzés Hugo Valentével. Közben páran kiestek előle, Tom Chiltont pedig megbüntették (ő tehetett az említett balesetről, mert megforgatta Gianni Morbidellit), a végén pedig szépen lenyomta a francia chevyst, így végül nyolcadikként intették le.

A magyar pilóta összesen 12 pontot vitt haza Franciaországból, ami a körülményekhez képest elfogadható. Egy kis szerencsével talán több is lehetett volna belőle az autó teljesítménye alapján, ám a túraautósport összetett dolog, és az autó ebben csak az egyik tényező.

Érdemes még pár szót szólni Sebastien Loeb ténykedéséről. A kilencszeres ralivilágbajnok az első futamon remekül jött át a mezőnyön, az utolsó előtti helyről második lett, most azonban más volt a csillagok állása. Kívülről nézve eléggé meglepte, amikor a futam elején Chilton visszatámadott, és ezért válaszul igen agresszíven terelte a fal felé. A második körben lehetetlen féktávot vett Muller mellett, és nekiment a csapattársnak, majd a hetedikben túl szűken akart befordulni Dusan Borkovic mellé, és elsodorta az egyik gumibálát, amivel a biztonsági autót is aktivizálta.

Loeb_pr_r1

A TV-n keresztül nézve úgy tűnt, mintha a verseny eleji taszigálásban picit felhúzta volna magát, és a kelleténél agresszívabb lelki állapotba került volna, de ez nem kijelentés. Várjuk a reakciókat.

Rendkívül sajnálom viszont Tiago Monteirot, aki remekül rajtolt, egyből megelőzte a pole-ból induló Mehdi Bennanit, majd közel öt másodperces előnyt épített ki, mire Muller és Lopez megelőzte Tarquinit, az utolsó "védelmi vonalat". Az olasz a hatodik körig állta a sarát, ám akkor hibázott a Hondával. A portugál viszont még így is reménykedhetett, hogy kitart az előny, ám ekkor jött a már említett Loeb-gumibála találkozó, és a biztonsági autó. Ahhh...

Monteiro mindkét safety car-os újraindítást levédekezte (a másodikra John Filippi és Franz Engstler ütközése miatt került sor), ám a végtelenségig ő sem állhatott ellen a Citroeneknek. A harmadik helyet viszont megőrizte, azaz a Honda két dobogóval utazott tovább Franciaországból. Marrakesh után már ez is komoly fejlődés.

Monteiro_pr_qp

Egy kis kalapemelés Morbidellinek is jár, aki a megforgás után a mezőny végéről kapaszkodott vissza, és az utolsó körben előzte meg Valentét a kilencedik helyért, kicsivel azután, hogy Norbi befurakodott a francia elé.

A Lada ezúttal is csak Rob Huff alatt működött, a 2012-es világbajnok végig a pontszerző helyekért harcolt, ám ezúttal lemaradt a top10-ről. A Granta látványosan visszaesett az esős első futamhoz képest, úgyhogy van még min dolgozni az oroszoknál.

A Filippivel történt ütközés ellenére ismét Engstler nyerte TC2-es géposztályt.

A második paul ricardi futam végeredménye:

PR_R2

Most egy hét szünet következik, majd jön a hungaroringi hétvége, ahol - végre - életbe lép a pluszsúly szabály, és a Citroenek várhatóan 60 kilóval nehezebbek lesznek, mint mindenki más. Ha ez sem segít, akkor el lehet kezdeni 2015-re dolgozni...

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások