WTCC - Loeb nyerte az FP1-et
Loeb nyerte az FP1-et

Loeb nyerte az FP1-et

LantiLanti
2014/04/12 11:36

Loeb_teszt_marr_citroen

Loeb volt a leggyorsabb, megdőlt a pályacsúcs, fölényben a Citroen, jó a Chevrolet, szenved a Honda és a Lada, megtörtént az első baleset - röviden így tudnám összefoglalni az első marrakeshi szabadedzés eseményeit. Vegyük sorra.

Második hivatalos etapján máris mindenkit legyőzött a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb, ráadásul megdöntötte Alain Menu 2012-es pályacsúcsát. Ez az új, erősebb autókkal persze nem akkora meglepetés, de ha hozzátesszük, hogy rajta kívül egyedül Yvan Muller volt pályacsúcson belül, akkor azért nem rossz.

Mint tudjuk, az új autókkal nem lehet olyan agresszíven támadni a marokkói sikánokat, ezért valószínűleg nem lesz annyira látványos a gyorsulás tavalyhoz képest. A rázókövekre még visszatérünk.

A Citroen fölénye tovább tart, Muller lett a második, a harmadik helyezett Tom Coronel pedig 1.2 másodpercet kapott tőle. A négyszeres világbajnok egyébként belehibázott egy nagyon gyors körbe (levágta a sikánt), amivel a vezetést is megszerezhette volna, ám ez most még nem számít.

José Maria Lopez viszont összesen öt kört tudott megtenni, az argentin autóján bőszen szerelték a bal első futóművet - valószínűleg túlságosan összebarátkozott az egyik kerékvetővel. Ha már itt tartunk, Muller is megtörte picit a C-Elysée elejét, de látszólag csak a kasztni sérült.

Michelisz_marr_fp1

A Hondánál nem volt valami reménykeltő az FP1, Mehdi Bennani lett a legjobbjuk, a marokkói hetedikként zárt 1.8 másodperc hátrányban. Mögötte Tiago Monteiro, Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini volt a sorrend a házi versenyben.

Az edzés vége fele Monteiro autója megállt a boxutca kijáratánál, és némi füst szállt fel a motorháztető alól, de valószínűleg nem a motor pukkant el.

Michelisz Norbi szorgalmasan dolgozott, és megtette, amit megígért, sokat javult tegnapoz képest. A teszten elért idejével összevetve több mint két másodpercet gyorsult, a baj csak az, hogy közben az élmezőny javult, tehát csak részben sikerült közelíteni az elejéhez. A hátrány még mindig bántóan sok, 2.2 másodperc. Viszont legalább a gyáriakkal azonos a tempó.

Borkovic_teszt_marr_2

Ismételten és sokadszor is le a kalappal az RML előtt, elképesztően jó autót raktak össze. Loeb és Muller mögött Tom Coronel, Hugo Valente, Tom Chilton és Dusan Borkovic sorrendben négy Chevrolet következik. Óriási!

Dicséretet érdemel Valente és Borkovic, hiszen mindketten nagyon szépen veszik az első "kanyarokat", és folyamatosan ott vannak az élmezőnyben. Egy pillanatra elgondolkodtam, mi lenne, ha a régi gyári pilóták vezetnék a Cruze-okat...

A Lada... Tegnap azt írtam, mindenki gyorsulni fog, de nem tudni, ki milyen mértékben. A gyorsulási versenyben most az oroszok maradtak alul, Rob Huff öt tizeddel ugyan jobb volt mint tegnap, de ez ma már csak a 14. helyre volt elég.

Lada_huff_marr_teszt

Tegnap beszéltem Max Maximenkoval, a Lada Sport Lukoil csapatmenedzserével, aki azt mondta, súlyos gondok voltak James Thompson és Mikhail Kozlovszkiy autójával a teszten. Thommo ma is csak szenvedett, összesen három kört tudott megtenni, miközben Kozlo Huff mögött zárt, igaz, másfél másodperccel elmaradva a 2012-es világbajnoktól.

És végül az első balesetről. Egy-két megcsúszás, megpördülés már az edzés elején is történt (Valente, Gianni Morbidelli), ám az idei első komolyabb zúzást Tom Coronel mutatta be. A holland másfél perccel a vége előtt az egyik sikánban talán túlságosan is ráment a rázókőre, megindult az autó hátulja, és nem volt elég hely összeszedni. Körbetörte a Chevy-t, ám első ránézésre nem tűnik vészesnek a dolog. Ettől persze még lehet nagy a baj...

A legvégére pedig két érdekesség. Először volt lehetőség összehasonlítani a TC1-es és a TC2-es autók viselkedését a rázóköveken... Háááát... Engstlerék sokkal merészebben ereszthetik az autót, mint a többiek...

A másik a harmadik szektor. Nem tudom, pontosan mi történik ott (nyilván az a leghosszabb rész), de a komplett mezőny egy másodperc körül kap a Citroenektől. Michelisz Norbi konkrétan másfél másodperccel lassabb csak a pálya harmadik szakaszán. Érdekes.

És még valami: nézzétek a Chevy-k végsebesség adatait...

Az FP1 végeredménye

FP1_marrakesh_14Az FP1 szektoridői

FP1_marrakesh_14_szektorAz FP1 végsebesség adatai

FP1_marrakesh_14_topspeedFolytatás 12:15-től az FP2-vel.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások