WTCC - Loeb: nehéz lesz előzni
Loeb: nehéz lesz előzni

Loeb: nehéz lesz előzni

LantiLanti
2014/04/18 11:00

Loeb_buko_marr

Bár a Citroen igyekezett minél több helyszínen tesztelni tavaly nyár óta, Sebastien Loeb nem állíthatja magáról, hogy sok WTCC pályáról rendelkezik tapasztalatokkal. A Paul Ricard az egyik kivétel a kilencszeres világbajnok számára, az ultramodern tesztkörön ugyanis már rengeteget vezetett.

2011-ben a francia Porsche Carrera kupával versenyzett itt először, és két dobogós helyezéssel (egy második és egy harmadik hely) távozott Le Castellet-ből. Egy év múlva ismét visszatért, akkor a francia GT bajnokság idényzáró fordulójára nevezett be saját csapatával és egy GT3-as McLarennel. Utóbbi esetben ráadásul a most használthoz nagyon hasonló, rövidített konfiguráción zajlott a verseny.

"Ez az a pálya, amit talán a legjobban ismerek, és nagyon sokra tartok. Remélem ezúttal is ott leszek majd az élbolyban. Kíváncsi vagyok, mely részek bizonyulnak majd a legjobb előzési pontnak, de attól tartok, nem lesz könnyű, mivel elég rövidek az egyenes szakaszok. Nagy jelentősége lehet az időmérő edzésnek" - mondta Loeb

A Citroen Marrakeshben látott erőfölényével azonban ez sem jelenthet problémát, Marokkóban kb. egyharmad egyenes is elég volt ahhoz, hogy a C-Elysée-k körbeautózzanak bárkit. Egyelőre azonban még senki sem tudja, mekkora lesz a franciák előnye a Paul Ricardon, ami Marrakeshel ellentétben egy modern, épített kör.

Abban szinte mindenki egyetért, hogy a Marokkóban látott két másodperc előnyből valószínűleg veszítenek valamennyit Loebék, ám hogy pontosan mennyit, azt most még senki sem tudja megmondani. A riválisok szerint keveset, a franciák viszont úgy érzik, nem ülhetnek a babérokon.

"Marrakeshben domináltunk, de ettől még a földön kell maradnunk. Rengeteg tanulni valónk van, és biztos vagyok benne, hogy az ellenfeleink gyorsan fejlődnek majd" - mondta Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója.

Már csak azért is várjuk türelmetlenül a paul ricardi különbségeket, mert onnantól kezdve lesz némi fogalmunk arról, hogy a pluszsúlyokkal megspékelve mennyivel lehetnek majd jobbak a Citroenek a Hondánál a Hungaroringen.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások