WTCC - Lesz-e lekörözés idén a WTCC-ben?
Lesz-e lekörözés idén a WTCC-ben?

Lesz-e lekörözés idén a WTCC-ben?

LantiLanti
2014/03/19 20:08

General

Mostanáig három TC2-es autót neveztek be a teljes WTCC szezonra, ami nem sok, viszont egyértelművé teszi, hogy a 16 vadonatúj TC1-es gép mellett indulnak tavalyi autók is. És amióta ezt tudjuk, újra és újra felmerül a kérdés: elképzelhető-e, hogy lesznek lekörözések a WTCC-ben?

Neil Hudson, a TouringCarTimes újságírója is erre kereste a választ, miután az Eurosport egyik munkatársa ma kijelentette, megbízható az a számadat, mely szerint az új autók kilométerenként egy másodperccel lesznek gyorsabbak, mint a régiek.

Neil szokásához híven alapos volt, táblázatokkal támasztotta alá számításait. Íme az eredmény.

Először is a pályák eltérő hosszúsága miatt ki kellett számolni, egy adott helyszínen hány másodpercet adhatnak a TC1-esek a tavalyi gépeknek. Spa a leghosszabb, a Paul Ricard pedig a legrövidebb. Vessetek egy pillantást az alábbi táblázatra.

Hudson_tablazat

Ez idáig szép és jó, de nem szabad elfelejteni, hogy amíg a TC1-es autókat szinte egytől-egyig kiváló, tapasztalt pilóták vezetik majd, addig a TC2-es gépekbe fiatalok, kezdők és fizetős versenyzők is bekerülhetnek. Neil mindenesetre egy biztos és a TC2-re nézve igen kedvező viszonyítási pontot választott: Franz Engstlert.

Engstler-papa tavaly ugyan nem villogott, mégis a mezőny egyik legjobb privát pilótája, és ami még ennél is fontosabb, biztosan ott lesz 2014-ben. Szóval a TCT újságírója összehasonlította a német veterán tavalyi legjobb köreit az adott hétvége legjobbjával. Ebből egy újabb táblázat készült.

Hudson_tablazat_2_engstler

Itt ugyan külső tényezők (az autók eltérő képességei) belezavarnak picit az összképbe, de annyira nem, hogy ne legyen értelme folytatni az elemzést. Szóval az eredmények átlagolása után az jött ki, hogy az egyik legmegbízhatóbb privát versenyző tavaly kilométerenként fél másodperccel volt lassabb, mint az aktuális élboly.

A végeredmény tehát: figyelembe véve a TC1-es és a TC2-es pilóták közti valószínűsíthető különbséget, idén nagyjából kilométerenként 1.5 másodperc lesz a Yokohama kupa élbolyának hátránya a legjobbakkal szemben. Ez alapján Neil elkészített egy táblázatot, amelyből kiderül, mely pályákon van esély a lekörözésre.

Aki esetleg nem beszél angolul: 'possibly not' = valószínűleg nem, 'very unlikely' = nagyon nem valószínű, 'quite probably' = valószínűleg igen.

Hudson_tablazat_palyak

A TC2-es élboly tehát Salzburgban kerülhet veszélybe, de ne felejtsük el, nem csak Engstler szintű pilóták alkotják majd a tavalyi gépek mezőnyét, sőt, állítólag az ázsiai futamokra még a TC3-as kocsikat is beengedik. Ettől függetlenül az előzetes számítások azt mutatják, hogy ha előfordulnak is majd lekörözések, nem lesznek gyakori jelenség.

Fotó: WTCC Media, Neil Hudson

Hozzászólások