WTCC - Lesz-e közös szabályrendszer?

Lesz-e közös szabályrendszer?

LantiLanti
2012/08/20 12:40

A Túraautó Hírblog olvasói már megéltek pár vitát ebben a kérdésben, most egy illetékes véleményét is elolvashatjuk. Elég sokat beszélgettünk  már arról, hogy a WTCC-nek illetve a jelentősebb nemzeti bajnokságoknak miért nincs közös szabályrendszere, mint ahogy annak idején a Super Touring autók korában. Van egy világbajnokság, amely az 1.6 turbós S2000-es szabályrendszerre épül, akad még egy-két sorozat (amerikai, kínai), amely ezen az alapon fut, a többiek viszont ahányan vannak, annyi felé mennek. Az USA-ban a NASCAR a menő, Nagy-Britanniában ott az NGTC, Skandináviában épp most vannak túl egy szakadáson, és szinte bármilyen autót elengednek a bajnokságban. Németországban a sziluettautók pörögnek (DTM), bár ott is van egy kisebb S2000-es sorozat, Ausztráliában a V8 Supercars a visz mindent, Dél-Amerikában pedig a TC2000.

Vajon jó-e ez a túraautó sportnak? Nem lenne több értelme egységesíteni a szabályrendszereket? Alan Gow, az FIA Túraautó Bizottságának vezetője (korábbi BTCC főnök) szerint nem feltétlenül, és nem is várható ilyen a közeljövőben.

"Nem létezik olyan egységes szabályrendszer, ami minden bajnokság igényeit kiszolgálná. Ez így egyszerűen nem működne, hiszen akkor nem létezne NASCAR vagy V8 Supercars. Minden piacnak megvannak a saját igényei, amik megjelennek a túraautó szabályokban is. Ami Európában működik, az nem biztos, hogy jó Ausztráliában vagy Amerikában. Ez nem egy járható út" - mondta Gow a Motorsport-Totalnak.

"Kínában létrehoztunk egy olyan bajnokságot, melynek alapja a WTCC-s szabályrendszer, de erre azért volt lehetőség, mert ott pont ezek a szabályok feleltek meg az igényeknek. Nincs mese, muszáj alkalmazkodni a helyi igényekhez" - tette hozzá Marcello Lotti, a WTCC és CTCC vezetője.

Éppen azért a Jean Todt vezette FIA gyakorlatilag szabad kezet ad a nemzeti bajnokságoknak, hogy kedvük szerint alakítsák technikai szabályrendszerüket. Lotti dolga a WTCC-ben például az, hogy az autóipar trendjeit figyelembe véve alakuljanak a regulák. Jelen körülmények között tehát hiába várnánk a túraautózás fénykorának, a Super Touring bevált rendszerének feléledését. Egyelőre úgy tűnik, mindenki megy arra, amerre jónak látja. A nemzeti bajnokságok számára ez talán előny, a WTCC-nek viszont nem. Azáltal, hogy a brit és a skandináv sorozat távolodik a S2000-es szabályrendszertől, a világbajnokság bizonyos mértékben elveszíti hátországát. Ez pedig hosszú távon alááshatja a WTCC jelenleg viszonylag stabil helyzetét, a sorozat ugyanis könnyen értelmét vesztheti. Hiszen ne feledjük, az ETCC, majd később a WTCC részben azzal a céllal jött létre, hogy a nemzeti bajnokságok legjobbjai nemzetközi szinten is összecsaphassanak. Reméljük, ez azért nem következik be.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások