WTCC - Lélekrombolók
Lélekrombolók
Fotó: WTCC Media

Lélekrombolók

LantiLanti
2014/06/22 21:14

Egyéb elfoglaltságaim miatt sajnos csak most jutottam oda, hogy összefoglaljam a két spai verseny eseményeit. Eltelt már néhány óra a futamok óta, aki akarta, máshol biztosan elolvasta a pontos történéseket, így én inkább a fáradt és csalódott impresszionista módjára csak benyomásokat csöpögtetek majd.

Az első dolog, ami a belgiumi vasárnappal kapcsolatban eszembe jut, hogy még sosem volt ennyire rossz nem-citroenesnek lenni. Pontosabban talán egyszer, a Paul Ricardon, amikor a második futamon Pechito Lopez az utolsó helyről nyert. Egyébként ez a mélypont, még a "két egyenes két kanyarral összekötve" Salzburgring is jobb volt. Egyszerűen kinyírták a mezőny és a nézők lelkét. Őszintén szólva felmerült bennem, hogy ez lassan már a francia szurkolóknak sem jó. Hátrakötött kezű bokszolót padlóztatni...

Néhány hónapja olvastam egy nyilatkozatot a Volkswagen raliprogramjának egyik vezetőjétől, aki azt mondta, gyenge ellenfelekkel szemben nyerni hosszú távon nem jó reklám. A VW többek között ezért ment bele abba, hogy idén egy csavart sem fejleszt a Polo WRC-n, hiszen nekik sem jó, ha félholtra verik a riválisokat. Lassan a Citroennek is el kéne gondolkodni valami hasonlón, bár egyelőre úgy látom, ők csak mosolyognak, tapsolnak, és fürdenek a 2014-es "gloárban".

Aki esetlen még nem tudná, a Citroen fölényes hármas győzelmet aratott az első futamon, a másodikon pedig Yvan Muller valamint Pechito Lopez simán átverekedte magát a mezőnyön. Volt két hely (a célegyenes előtti sikán és a Le Combes), ahol csak akkor nem előztek, ha nem akartak, de ha egy picit elbambultak, máris egy hellyel előrébb kerültek.

MULLER_lopez_arc_spaEzzel eljutottunk a második témához, Muller és Lopez párharcához. Egyelőre kb. ez az egyetlen érdekes téma a WTCC-ben, de ez a meccs igazi, belevaló rivalizálássá kezd válni. Lopez szép lassan felfogja, hogy bajnokesélyes, Muller pedig már rájött, hogy WTCC-s pályafutása egyik legkeményebb ellenfelét kapta meg, és még csak ki sem lökheti, hiszen egy csapatban koptatják a féket. Öröm nézni az argentin minden egyes versenyét, érett, megfontolt, agresszív de közben sportszerű is. És az az előzés az első futam végén...

Sebastien Loeb nyolc körön keresztül tartotta Lopezt, aki a kilencedikben, az utolsóban (!!) csak megetette. Ehhez kellenek ám az idegek. Ráadásul a bajnokság szempontjából még akár sokat is jelenthet az a három pont, amit ezzel a manőverrel megmentett. A második futamon kiválóan ment át a mezőnyön, és Mullernek nagyon kellett kapaszkodnia, hogy tartsa vele a lépést. Megelőzni persze nem tudta, így végül azt a két pontot sikerült lefaragnia a hátrányból, amit az időmérőn kapart össze.

Nem véletlenül mondta Muller, hogy innentől kezdve nehéz lesz megfogni Lopezt. Az argentin egyelőre nem sokat hibázott, a Paul Ricardon egy első és egy negyedik helyet hozott össze az utolsó kockából indulva, már öt futamgyőzelemnél jár, és látszólag nem jellemző rá, hogy eldobálná az autót. Muller ellenben tavaly elszokott kicsit a heves rivalizálástól, utoljára 2012-ben Rob Huff szorongatta meg (és végül le is győzte), bár hosszasan el lehetne vitatkozni azon, abban mekkora szerepe volt a négyszeres világbajnok hibáinak. Elég sok, maradjunk annyiban.

Ráadásul időközben megszületett Muller kislánya, ami óhatatlanul is kicsit más lelkiállapotba helyezi az embert. Távolról sem szabad még temetni a franciát, de azt hiszem, régen volt akkora nyomás alatt mint most.

Sebastien Loebről annyit, hogy mostanra abszolút másodhegedűs lett a Muller-Lopez páros mögött, Spa-ban például megint láthatóan küszködött a forgalomban. Nincs is ezzel semmi baj, nyert már két futamot, amivel teljesítette az elvárásokat, egyébként meg neki ez tanulóév, pár elvakult fanatikust leszámítva senki nem várta tőle, hogy egyből a bajnoki címért harcoljon.

MICHELISZ_spaHa még tovább megyünk, akkor Michelisz Norbi és Tiago Monteiro esete jut eszembe. A portugál az első futam rajtjánál kétszer is meglökte Norbit, másodszor ráadásul elég veszélyes helyen, az Eau Rouge-ban, ahol elég nagyon lehet ám esni. A rajt utáni kavarodásban benne vannak a koccanások, de Monteiro nem először bizonyította, hogy nem egy gigászi csapatjátékos, sőt, amikor beül az autóba, egy hatalmas Monteiro-kép ereszkedik le elé, csak azzal van elfoglalva.

Tudom, a JAS és a Zengő nem egy csapat, sőt riválisok. Viszont pont a Honda hangoztatja sokszor a "család" kifejezést a privát pilóták kapcsán. Ha már nem segítik egymást, legalább ne hátráltassák a másikat. Mondom, egy eset még belefér, de Salzburg és Moszkva után ez már kicsit sok.

Egyre erősebb bennem az érzés, hogy tavalyi remek szereplésével Norbi nem csak a Honda tiszteletét, de a márkatársak "kiemelt" figyelmét is felkeltette. Mintha Monteiro idén kifejezetten bizonyítani akarná, jobb mint Norbi. Persze ki tudja, lehet, hogy valójában a 2015-ös egyik gyári ülésért megy a meccs köztük, de még nem tudunk róla. A futam után azért Michelisz átsétált a szomszéd boxba...

Norbi egyébként mindkét futamon kifogta Gabriele Tarquinit, és mindkétszer sikerült is maga mögött tartania a hetedik helyen. Az olasz rendkívül sportszerű volt vele, egy alkalommal ugyan meglökte, de egyből el is vette a gázt, és hagyta, hogy Norbi összeszedje a Civic-et.

Ezen kívül más nagyon érdekes dolog nem történt, az egyes pilóták nyilatkozatait és teljesítményét majd a jövő hét során úgyis részletesen elemezzük.

Az első futam végeredménye:

Spa_14_r1

A második futam végeredménye:

Spa_14_r2A nagy éveleji hajtás ezzel hivatalosan is véget ért, reméljük ilyet többet nem okoskodnak össze az FIA-nal, mert az ég világon semmi haszna nincs. Bő egy hónap múlva, augusztus első hétvégéjén veszik fel újra a munkát a WTCC-ben, akkor Argentínába látogat a mezőny.

Addig pedig marad a teszt, a fejlesztés és a pihenés, na meg persze a WTCC Blog, amely a nyári szünetben sem hagy benneteket WTCC-s hírek nélkül.

Hozzászólások