WTCC - Kubica jövője

Kubica jövője

LantiLanti
2012/10/03 20:18

Sejtem, hogy a cím elolvasása után legtöbbeteknek az volt az első gondolata, hogy miként jön Robert Kubica a WTCC-hez. Pedig még az is lehet, hogy tényleg jön. Bár egyelőre ez csak egy halovány kis lehetőség az esélyek tengerében. Azt gyanítom még a túraautó megszállottak is tudják, hogy a forma-1-es sztár jelenleg egy komoly sérülésből lábadozik, melyet egy raliversenyen szerzett. Nem telik el úgy hónap, hogy ne érkeznének újabb információk Kubica állapotáról, és szerencsére általában biztatóak. Most azonban ott tartunk, hogy bár a lengyel már versenyez, a Forma-1-es visszatérés még odébb van, ha egyáltalán lesz olyan.

A múlt hónapban a korábbi BMW és Renault pilóta egy régebbi fejlesztésű Subaru Imprezával megnyerte a Citta di Bassano ralit. Nemrégiben pedig úgy nyilatkozott az Autósport magazinnak, hogy bár a Forma-1-ről még korai beszélni, de jövőre mindenképpen végig szeretne csinálni egy teljes bajnokságot. Hogy melyiket, arról nem beszélt.

"Kemény az út a sérült karom felépüléséig, és a képességeim teljes visszanyeréséig, de a raliversenyek addig is jót tesznek nekem. Olyan ez, mint egy aktív rehabilitáció, ami fizikálisan nem túl megterhelő. A versenyzés mentálisan is karban tart, javítja a hangulatom, a győzelem pedig szintén jó orvosság. Fokozatosan, lépésről-lépésre akarok haladni, hiszen még mindig nem tudom pontosan a teljes felépülés időpontját" - mondta Kubica.

A ralizás régóta nagy szerelem a lengyel életében, ám szinte kizárt, hogy valamelyik nemzetközi ralibajnokságban induljon 2013-ban, erről ő maga beszélt.

"A jövőre nézve azt gondolom, hogy 70%-ban pályaversenyeken, 30%-ban pedig ralikon szeretnék indulni. Már dolgozom azon, hogy 2013-ban egy teljes bajnokságot végig tudjak versenyezni, a lehető legmagasabb szinten. 2014-re pedig szeretnék rendben lenni. A Forma-1-ről viszont még korai lenne beszélni; gyakorlatilag mindent az alapoktól kellett kezdenem a másfél évvel ezelőtti balesetem után" - tette hozzá Kubica.

Szóval két dolog tűnik biztosnak, az egyik, hogy teljes bajnokság, a másik pedig, hogy pálya. Az sajnos az angol szövegből nem derül ki, hogy a "legmagasabb szinten" kifejezést a saját leendő teljesítményére érti, vagy azt akarta mondani, hogy a lehető legmagasabb szintű bajnokságban akar elindulni ("facing a full championship at the highest possible level").  Akárhogy is értjük, rengeteg sorozat szóba jöhet, ám az interjú utolsó mondata picit leszűkítheti a kört.

"Szeretném váltogatni a két szakágat (pálya és rali), illetve készülök jó néhány pálya tesztre, egyelőre karosszériás autóval."

Az "egyelőre" szó ellenére azt gondolom, nagy az esélye, hogy az a bizonyos 2013-as bajnokság is egy karosszériás bajnokság lesz. A formaautó sokkal veszélyesebb, Kubicának pedig pont arra nincs szüksége, hogy egy újabb baleset hátráltassa. Ezen kívül az európai formaautós sorozatok nagy része junior bajnokság, ahol vérben forgó szemű fiatalok tapossák át a gázpedált a monocoque falán. Nem hiszem, hogy a menedzsment egy ilyenben szeretné látni a lengyelt. Szóba jöhet esetleg az AutoGP, bár ott is volt néhány látványos borulás idén.

Egy zárt karosszériás autóban sokkal nagyobb biztonságban érezhetné magát Kubica, úgyhogy meglátásom szerint vagy egy túraautó, vagy egy GT sorozat lehet a befutó. Utóbbiból a "lehető legmagasabb szinten" szóba jöhet a GT1-es VB, ami most épp átalakulóban van, és senki sem tudja, mi lesz vele, a GT Open, vagy esetleg egy endurance bajnokság, bár az utóbbi fizikálisan igencsak megterhelő.

A túraautóban ott a DTM, a BTCC, esetleg Skandinávia vagy a Superstars, és természetesen a WTCC. Két kb. 30 perces futam, biztonságos, zárt autóban, világbajnokság, TV közvetítés, rutinos, tapasztalt ellenfelek, akik valószínűleg nem fognak lánctalppal átgyalogolni Kubica autóján.

Persze ez az egész sztori bűzlik a sok bizonytalanságtól, de érdemes lesz figyelni a lengyel bejelentéseire.

Hozzászólások