WTCC - Közelebb hozzák a régi TCR autókat az újakhoz
Közelebb hozzák a régi TCR autókat az újakhoz
Fotó: fiawtcr.com

Közelebb hozzák a régi TCR autókat az újakhoz

LantiLanti
2019/07/04 12:15

Módosított teljesítmény kiegyenlítő (BoP) táblázatot adott ki a TCR kategóriát irányító WSC Ltd., amely láthatóan a TCR-autók két generációja között meglévő különbséget próbálja csökkenteni. 

A Túraautó Világkupa mezőnyét könnyen két részre lehet osztani az autók gyártási éve és filozófiája alapján. A Volkswagen Csoport gépei (Audi RS3 LMS, Cupra TCR, Volkswagen Golf GTi) majdnem egyidősek a TCR-kategóriával, és még egy olyan korszakban épültek, amikor a költséghatékonysági szempontok egy szinten voltak a teljesítménnyel.

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

Azóta viszont érkeztek új gyártók, és megszületett a WTCR, amely kicsit megváltoztatta a térképet. Gyári csapatok ugyan hivatalosan nincsenek, és a homologizációs cikluson belül nem lehet fejleszteni az autón, azt viszont senki sem szabályozza, hogy a bemutatkozás előtt melyik gyártó mennyi pénzt öl a fejlesztésbe, és utána mennyit tesztel.

Így születtek meg a második generációs TCR-autók, a Hyundai i30 N, az új Honda Civic Type-R és a Lynk & Co 03. A régi bútorok tavaly még valahogy elnyekeregtek a mezőnyben, idén viszont egyre kevésbé tudják felvenni a versenyt az újakkal. Ezen próbál változtatni a csütörtökön kiadott új BoP táblázat.

A WSC döntése értelmében a Honda, a Hyundai és a Lynk & Co alapsúlyát 10 kilóval megemelik, míg a VW Csoport autói esetében nincs változás. Könnyítést kap viszont a Szlovákiát leszámítva mindenhol szenvedő Alfa Romeo; a Giulietta Veloce 20 kilóval lehet könnyebb a jövőben. 

A változtatások azonnal, tehát már Vila Realban érvénybe lépnek, természetesen összefésülve a nemrég nyilvánosságra hozott súlykompenzációval. 

A vila reali teljes BoP táblázat:

BoP_VR.jpg

Hozzászólások