WTCC - Kormányszervó gondok Michelisz Norbinál
Kormányszervó gondok Michelisz Norbinál
Fotó: WTCC Media, Zengő Motorsport

Kormányszervó gondok Michelisz Norbinál

LantiLanti
2014/06/07 16:33

Bár a Q2-ben elért nyolcadik helynek köszönhetően holnap a második futamon a második sorból indulhat, mégis rosszkedvűen szállt ki az időmérő végén az autóból Michelisz Norbi. A Zengő Motorsport pilótája sokat küzdött a technikával, amely ezúttal messze volt a 100%-ostól.

Ismét előjött a Honda (sajnos) jól ismert betegsége, elkezdett szemétkedni a kormányszervó. Ahogy Norbi Bári Gergő versenymérnökkel beszélgetve fogalmazott, rendszeresen és egyre gyakrabban felkeményedett a kormány a Civic-ben. Salzburgban vagy Marrakeshben talán még túl lehet élni egy ilyet, ám egy olyan kanyargós pályán, mint a moszkvai rettenetesen megkeserítheti a versenyző életét.

A Q1 elején még elviselhető volt a dolog, az első próbálkozás után csak az első gumikat cserélte le a csapat, és Norbi már ment is vissza a pályára. A következő gyors kört követően viszont már sokkal aggasztóbb hírek érkeztek a rádión.

"Nagyon sokszor felkeményedett a kormányszervó. Erről beszéltünk az időmérő előtt, de többször történik, mint amire számítottam. Nagyon nehéz így hibátlan kört menni" - mondta Norbi a rádión a rá jellemző higgadtsággal.

"Ezzel sajnos most nem fogunk tudni mit kezdeni, így kell menni" - érkezett a szomorú, de teljesen érthető válasz Gergőtől.

Norbi azért közben tette a dolgát, és makogó szervóval is átvette a vezetést. Majd ismét érkezett a csapathoz, és hozta a rossz híreket: egyre csak romlik a helyzet. Végül azért az ötödik helyen sikerült továbblépni.

Michelisz_Gergo_moszkva

"Az első stabilizátor merevítés most az, ami bele fog férni az időbe, és talán köze lehet a problémához. Viszont azzal végig kell menni a Q2-t, mert ott már nem lesz lehetőség állítani" - vázolta a helyzetet Gergő.

Az időmérő második szakaszában Norbi az első pillanatban a pályára hajtott, ám az első köre nem sikerült valami jól (minden bizonnyal a szervó miatt), így visszatért a boxba. A második próbálkozásnál már csak arra koncentrált, hogy összerakjon egy viszonylag épkézláb kört, ami a második futamra jó rajtpozíciót jelenthet.

"A kormányszervóval valami nagyon nincs rendben. A Q1-ben elkezdett felkeményedni a kormány a kanyarbejáratokon, ami nem ismeretlen jelenség, találkoztunk már vele az előző versenyeken is, de sokkal ritkábban fordult elő. Egy hétvégén belül 4-5 alkalommal, most pedig a Q2-ben már nem tudok olyan kanyart mondani, ahol ne jött volna elő ez a jelenség."

"A végén csak az volt a célom, hogy egy hibátlan kört fussak, mivel azt éreztem, hogy erőből ott lehetek az első tízben."

"Ezt a problémát meg kell oldanunk, mert ilyen autóval lehetetlen lesz rendesen végigcsinálni egy futamot" - zárta kicsit letörten Norbi.

Az este tehát a hiba megtalálásával és kijavításával telik majd a Zengő Motorsportnál, és ilyenkor sajnálhatjuk a vasárnap reggeli bemelegítés eltörlését, hiszen így csak az első futam előtti felvezető körön tudják majd kipróbálni a Hondát.

Jó hír viszont, hogy a második versenyre van egy harmadik rajtkockájuk, és ha valahol, akkor ezen a pályán benne lehet a pakliban egy dobogós hely megtartása. Elég csak ránézni a végeredményre: az első háromban két gyári Honda áll. A szervógondok nélkül valószínűleg Norbi is ott lett volna a környéken.

Nem mellesleg szerény véleményem szerint elkészült a Zengő Motorsport eddigi legjobb, leginformatívabb videója. Óriási újítás a rádió. Közi Fuchs Ricsi! :)

Hozzászólások