WTCC - Kontrasztos Moszkva
Kontrasztos Moszkva

Kontrasztos Moszkva

LantiLanti
2013/06/09 16:01

Nykjaer_dobogo_rus_r2

Kevés olyan WTCC versenyhétvégére emlékszem, amikor két ennyire eltérő versenyt rendeztek volna egy adott helyszínen. Egy pályán vagy dögunalmas (Marrakesh, Suzuka East), vagy érdekes (Makaó, Monza) futamokat szoktunk látni, de ritka, hogy ekkora különbség legyen.

Az első moszkvai verseny sajnos csak a biztonsági autóig volt élvezhető, utána meddő vonatozásba ment át. A rajtot követően Charles Ng-öt meglökték, ő ütközött Fredy Barth-tal, majd Darryl O'Young és Nyikolaj Karamisev is belekerült. Szegény O'Youngnak pont erre volt szüksége a salzburgi eset után, Karamisev pedig egy hazai futamot bukott el.

Néhány kör biztonsági autózás után jött a blama, mármint a moszkvai pályának. Piros zászlóval félbe kellett szakítani a futamot, mert elromlott az emelős autó, így Ng kocsiját nem tudták kivenni a bukótérből. De nem csak úgy picit, teljesen beadta kulcsot, annyira, hogy ott kellett hagyni néhány méterre a pályától. Kicsit fura volt a helyzet, hiszen a verseny leintése után kb. két perc alatt kirángatta onnan egy másik hasonló munkagép, így nem értem, miért nem lehetett akkor megcsinálni, ha már egyszer úgyis piros zászlóztak. De nem voltunk ott, így nem ítélkezünk.

Ám nagyrészt ennek köszönhetően vált bántóan lapossá az első futam. A bennmaradt emelős miatt ugyanis folyamatos sárga zászló volt érvényben az egyes kanyarban, ami lehetetlenné tette az előzést. Hamar kiderült ugyanis, hogy nem feltétlenül a hosszú egyenes utáni utolsó kanyarban lehet a legjobban előzni, inkább utána az egyenesben, vagy az első kanyarban. Csakhogy mihelyst áthaladtak a célvonalon, beléptek a "sárga" első szektorba, és véget is ért a buli.

Muller_Coronel_rus_r1

Az újraindítást követően Huff még megpróbálkozott elmenni Norbinak, de nem járt sikerrel, a pontszerző helyeken pedig semmi sem változott.

Az első futamról így leginkább a rajtnál történt változásokat kell kiemelni. Például, hogy Michelisz Norbi megelőzte Huffot, és így ismét dobogóra állhatott, idén már negyedszer, ami új egyéni csúcs.

James Thompson a Ladával lelépte a rajtnál Gabriele Tarqinit, és ennek köszönhetően megszerezte az orosz márka eddigi legjobb eredményét a Túraautó Világbajnokságon, ötödik lett. Michel Nykjaer megelőzte Pepe Oriolát, James Nash és Tom Chilton pedig Mehdi Bennanit tessékelte hátrébb, és már ki is alakult a végeredmény az első 10-ben.

Ja, a futamot végig vezetve Yvan Muller nyerte, aki idén negyedszer győzött, összességében pedig 34. sikerét aratta. Tom Coronel próbálkozott, ahogy bírt, de a kanyargós részen nem tudott betámadni, az egyenesben pedig jobb volt a Chevy. A francia - még kimondani is szörnyű - 101 pontra növelte előnyét az összetettben.

Az első moszkvai futam végeredménye:

Moszkva_R1

Ennél több szót nem is érdemes pazarolni az első futamra, már csak azért sem, mert a második valami fantasztikus volt, sőt, az elmúlt időszak egyik legjobb versenyét látta az egyébként szépszámú moszkvai közönség.

Az izgalmak már a szervizidőszakban kezdődtek. Fredy Barth autója például annyira megsérült, hogy a Wiechers Sport kénytelen volt visszalépni, ráadásul a svájcinak is volt egy útja az pályán található orvosi központban, mert fájt a keze.

Az Engstler Motorsportnál viszont úgy járt a szerelők keze, hogy egy régebbi kamera csak darabosan tudta volna rögzíteni. A munkagép elromlása őket hátráltatta a leginkább, Ng autója csak az első futam végén érkezett meg a boxba, miközben O'Young BMW-jét a piros zászló alatt megjavították, és rajthoz tudott állni a versenyen.

A hongkongi drifter autója az utolsó pillanatban elkészült, Ng pedig elindult, hogy felálljon az őt megillető második rajtkockában, amikor érkezett a lesújtó hír, a csapat hibázott, nem hagyták abba a szerelést a leintés pillanatában, ezzel megszegték a parc fermé szabályt, Ng-öt pedig az utolsó rajtkockába sorolták vissza. Nem hiszem, hogy volt olyan szőrösszívű szurkoló, aki ennek örülni tudott...

Ilyen előzményekkel kezdődhetett a második futam. Az élről induló Bennani óriásit rajtolt, és nagy előnnyel kezdte a pálya technikás szakaszát, Nykjaer pedig megtartotta az ölébe hulló második helyet. Mögöttük azonban Tarquini kiforgatta Oriolát, aki visszaesett a hetedik helyre, az esetet viszont nem is vizsgálták a felügyelők.

Norbi sajnos veszített a startnál, a hatodik kockából indulva kilencedikként sorolt be.

Az első kör végén tehát Bennani, Nykjaer, Tarquini, Thompson volt a sorrend, majd a fantasztikusat rajtoló Coronel következett, aki egy óvatlan pillanatban bebújt Thompson mellé, és ellopta a negyedik helyet a ladástól. És ekkor kezdetét vette az évad csatája.

A harmadik körben Coronel elkezdte támadni Tarquinit, miközben Huff Thompsonnal meccselt, az egész négyest pedig a ravasz Muller követte a Chevyvel. A célegyenesben egymás mellett (!!!) haladt a négy autó, sőt Muller is bebújt közéjük. Az első kanyar előtt azonban a francia elkezdett kifelé húzni, Coronel pedig talán megijedt tőle, mert ő is elindult jobbra, bele Tarquinibe. A Honda orrán a BMW keresztbe fordult, és Thompson Ladáját is kiütötte a versenyből. Coronel, és Thompson kiesett, Tarquini pedig visszacsúszott, miközben Huff és Muller vígan folytatta a versenyt a harmadik-negyedik helyen.

Az esetet vizsgálták a felügyelők, de senkit sem büntettek meg.

Bennani_nykjaer_rus_r2

Két kör sem telt el jött az újabb meccs, Nykjaer ugyanis utolérte az élen álló Bennanit. Az első támadást még visszaverte a szívós marokkói, a hetedik körben azonban úgy tűnt, kicsit elbambult a kanyargós részen, a dán pedig elcsente a vezetést.

Egy ilyen versenyen szinte észre sem vettük, hogy közben Tarquini elment Chiltonnak (7.), D'Aste pedig megelőzte O'Youngot (10.)

Öt körrel a vége előtt Bennani újabb ellenfeleket kapott, a Proteam versenyzőjét utolérte a Huff-Muller kettős. Először a címvédő próbálkozhatott, és úgy tűnt, az utolsó kanyarban meg is szerzi a második helyet, ám Bennani visszatámadott, Muller pedig csak erre a pillanatra várt. Beszúrta melléjük az RML-Chevrolet-t, és mindkettejüket faképnél hagyta.

A következő körben Huff ismét megindította az offenzívát az utolsó kanyarban, Bennani pedig túl későn fékezett, és keresztbe állt. A két autó nem ért össze, Huff pedig megszerezte a harmadik helyet.

Az utolsó körben Muller már Nykjaert veszélyeztette, és ha van még egy kör, meggyőződésem, hogy megelőzi, így "csak" második lett.

A dán pályafutása harmadik győzelmét szerezte (mindhárom idén született), ami fantasztikus teljesítmény egyrészt tőle, másrészt a majdnem újonc - első teljes évét futó - Nika Racingről. A Bamboo három és fél év alatt két Chevrolet Cruze-zal egy versenyt tudott nyerni, a Nika fél év alatt, egy autóval hármat...

Michelisz Norbi - kívülről nézve - eseménytelen versenyt zárt, a rajt után szinte végig egyedül autózott, nem hibázott, beosztotta a gumikat és végül az ötödik helyen intették le. A szabadedzések utáni riadalomra visszagondolva nagyszerűen alakult ez a hétvége a Zengő Motorsportnak. Egy dobogó megtoldva egy masszív pontszerzéssel az idei legeredményesebb hétvégéjüket jelentette, és mindkét versenyen Norbi lett a legjobb hondás. Hoppá!!!

Még néhány apróság: Stefano D'Aste Monza óta először szerzett pontot, nyolcadik lett. Szegény Mehdi Bennani ellenben harmadszor vezetett egy versenyt (2012 - Sonoma, 2013 - Hungaroring), de megint nem jött össze a várva várt győzelem.

Az oroszoknak sem alakult túl jól a futam, Mihail Kozlovszkij kiesett, Karamisev pedig 17. lett.

A második moszkvai futam végeredménye:

Moszkva_R2

A bajnokságban katasztrofális a helyzet, Muller 113 pontos előnnyel vezet Tarquini előtt. Egyelőre úgy tűnik, a második helyért bontakozhat ki nagy csata, az olaszt ugyanis 6 pont lemaradással követi Nykjaer, mögötte 16-ra jön Nash, akitől csak 4 ponttal marad el Huff. Michelisz Norbi jelenleg a hatodik helyen áll, 17 ponttal Huff mögött.

WTCC Media

Hozzászólások