WTCC - Könnyülő Hyundai, ólomnehéz Lynk & Co Makaón
Könnyülő Hyundai, ólomnehéz Lynk & Co Makaón
Fotó: fiawtcr.com

Könnyülő Hyundai, ólomnehéz Lynk & Co Makaón

LantiLanti
2019/11/11 11:47
A hétvégén Makaón rendezik az idei WTCR-szezon utolsó előtti fordulóját, ahol szinte minden autó esetében változik a súlykompenzáció Suzukához képest. 

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Vila Real, Ningbo, Suzuka) időeredményeiből számítják. Valamennyi márka esetében veszik a két legjobb időt a két időmérőről, valamint a két legjobb pilóta két legjobb körét a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, melyik típus mennyi ballasztot kap.

A legfontosabb változás, hogy először kap maximális pluszsúlyt a Lynk & Co, amely így a WTCR rövid történetének legnehezebb autója lesz Makaón. A +40 kilós BoP súllyal együtt Yvan Mullerék autója alatt 1365 kilót nyög majd a mérleg.

Ez nem annyira a japánban nyújtott teljesítményhez, mint inkább ahhoz köthető, hogy kikerült az egyenletből a márka számára nem túl eredményes nürburgringi hétvége. 

Michelisz Norbi és Esteban Guerrieri autója is könnyebb lesz 10 kilóval, és ugyanennyid dobhat le Suzukához képest a Cupra, az Audi valamint az Alfa Romeo. Egyedül a Volkswagen súlya nem változik, ők maradnak +40-en. 

Mindez azt eredményezi, hogy ismét az Audi számít majd a legkönnyebb autónak a mezőnyben, és már 120 kilóval lesz könnyebb, mint a legsúlyosabb ellenfél. 

A Makaóra érvényes teljesítmény kiegyenlítés:

mak.jpg

Hozzászólások