WTCC - Könnyebb lesz a Hyundai, de valamit a Lynk & Co is kap
Könnyebb lesz a Hyundai, de valamit a Lynk & Co is kap
Fotó: fiawtcr.com

Könnyebb lesz a Hyundai, de valamit a Lynk & Co is kap

LantiLanti
2019/09/13 10:43

Néhány nappal a ningbói WTCR-hétvége előtt némi BoP módosítást adott ki a TCR-kategória, amely a Világkupán érdekelt márkák közül a VW Csoport autóit és a Lynk & Co-t érinti. Ezen kívül itt az ideje megismerkedni a Kínára érvényes súlykompenzációk alakulásával.

Az újak kedvéért ez két különböző rendszer. A teljesítmény kiegyenlítés (Balance of Performance) nem csak a WTCR-re, de a komplett TCR-kategóriára érvényes, és Marcello Lottiék mérések és adatok alapján, de saját hatáskörben, kvázi szubjektíven döntenek róla. 

A súlykompenzáció ellenben a Túraautó Világkupa saját kiegyenlítő rendszere, amelyet kézi vezérlés nélkül, a legutóbbi három hétvége köridőiből egy előre meghatározott képlet számol ki. 

Kezdjük a BoP-vel. Az egyetemes teljesítménykiegyenlítő rendszer fő számai (súly, motorerő, hasmagasság) nem változnak a legutóbbi módosítás óta (július végén a Volkswagen Csoport autói kaptak utoljára súlykedvezményt), a turbónyomás táblázat viszont igen. 

Nem jelent meglepetést, hogy az Audi-Cupra-Volkswagen trió újabb könnyítést kapott (régebbi fejlesztésű, egyszerűbb autók lévén); az ugyanazt az elektronikát használó három márkának turbónyomás növelést engedélyeznek. Annál váratlanabb, hogy a Lynk & Co is engedményt kapott ezen a téren, bár egy kicsit más elosztásban.

26746db8ebfb0985206f4baeda2bbb0a.jpg

A VAG autói az alacsonyabb fordulatszám tartományban jelentősebb (150-180) millibaros növekedést engedhetnek meg maguknak, 6200-as fordulat felett viszont 30 millibarral csökkenteniük kell a nyomást. Ezzel szemben a Lynk & Co-k az alacsonyabb tartományokban csak kisebb engedményt (60-120 millibar) kaptak, viszont ők 6200 rpm fölött is emelhetnek egy keveset (70 és 20 millibart). 

Térjünk át a súlykompenzációra, ami ezúttal az összes márkát érinti. A Hyundai a Szlovákiaring óta először mozdult el 60 kilóról (50-re), mivel kikerült az egyenletből a számukra jól sikerült felvidéki hétvége, és a helyét a vegyesen alakuló Vila Real vette át. 

Norbiék mellett az Alfa Romeo lesz még könnyebb, ők 10 kilót mehetnek lejjebb, és már 120 kilóval lehetnek könnyebbek az élbolynál. Az összes többi márka pluszsúlya növekedik Vila Realhoz képest. 

A 60 kilót ezúttal a Honda és a Volkswagen (!!!) kapja, míg a Lynk & Co 20 kilóval megy feljebb. Az Audi és a Cupra 10-10 kilóval kap többet, mint Portugáliában, ám az összsúlyban ez nem jelent emelkedést a nyár közepi BoP kedvezmény miatt. Sőt, mivel az Audi júliusban -20 kilót kapott Lottiéktól, valójában 10 kilóval könnyebb lesz Kínában, mint Vila Realban volt. 

Ugye, hogy mindenki egyből meg is jegyezte az egészet... :) :) 

A Ningbóra érvényes BoP és súlykompenzáció:

b.jpg

Hozzászólások