WTCC - "Kocka" Lada készül 2014-re
"Kocka" Lada készül 2014-re

"Kocka" Lada készül 2014-re

LantiLanti
2013/10/28 16:22

Lada_teszt_thompson

Múlt hét végén háromnapos tesztet tartott Magny-Coursban a gyári Lada Sport Lukoil csapat, ahol ismét James Thompson körözött az átmeneti állapotban lévő tesztautóval. A motor és a karosszéria nagyrészt az idei Grantából érkezett, alá azonban már egy teljesen átdolgozott felfüggesztés került. A teszt célja ugyanis az volt, hogy a 2014-es autó lehetséges futómű megoldásait próbálgassák.

A három napos tesztet követően JT szokásához híve készséggel beszélt a WTCC Blognak megérzéseiről és tapasztalatairól.

"Nagyon büszke vagyok arra, amilyen profi hozzáállással dolgozott az egész csapat. A figyelmünk középpontjában ezúttal az első futómű állt, és örömmel jelenthetem, hogy komoly előrelépéseket sikerült tennünk" - mondta Thompson a WTCC Blognak.

"A szabályok idén jelentősen behatárolták a Lada mozgásterét, az új regulák viszont komoly műszaki szabadságot jelentenek, amit maximálisan szeretnénk kihasználni, mire január vége táján elkészül a Granta végleges változata."

Tavaly a Granta fejlesztési időszaka során a Lada hosszú egyeztetéseket folytatott az FIA-val, amely több változtatásra irányuló beadványukat elutasította. Az egyik ilyen kérelem a futómű rögzítési pontjainak áthelyezése volt, ám a Nemzetközi Szövetség szerint túlságosan nagy lett volna az eltérés az utcai változattól, ezért az oroszok nemleges választ kaptak. A 2014-es szabályok már sokkal megengedőbbek ilyen téren, ami komoly előrelépést eredményezhet a Lada számára.

"A problémáink jelentős része abból eredt, hogy az autónk jelentősen kisebb méretű az ellenfelekénél. Jövőre viszont már a Granta is ugyanolyan széles lesz, mint a rivális autók, ami masszív javulást hozhat az aerodinamikában és a stabilitásban. Ami a kocsi hosszúságát illet, továbbra is a mienk lesz a legrövidebb technika a mezőnyben, kis túlzással négyzet (köznyelven kocka :D) alakú autót építünk" - folytatta Thompson.

"Ezen túlmenően drasztikus fejlődést várok a sima fenéklemez használatától is. További problémáink származtak eddig abból, hogy az utcai Granta nem rendelkezik segédkerettel, az új szabályok viszont ennek használatát is lehetővé teszik, így jelentősen javul majd az autó merevsége, és ideális helyre kerülhetnek a futómű rögzítési pontjai is."

Motorikusan a Lada eddig is a legjobbak közé tartozott a WTCC-ben, és ha Marco Calovolo vezetésével a kasztni is felnő az Oreca által épített blokk szintjére, akkor jövőre a Ladát is érdemes lesz a Citroennel és a Hondával egy lapon emlegetni. Nem véletlenül mondta hetekkel ezelőtt az ősz mester, hogy az új szabályokból a Lada húzhat leginkább hasznot.

Fotó: Lada Sport, WTCC Media

Hozzászólások