WTCC - Kiszáll a Bamboo a WTCC-ből
Kiszáll a Bamboo a WTCC-ből

Kiszáll a Bamboo a WTCC-ből

LantiLanti
2014/02/27 14:43

Nash_Svk_bamboo

Az elmúlt évek egyik legstabilabb és legtőkeerősebb privát csapatát, a Bamboo Engineeringet is elfújta a változás szele, a silverstone-i alakulat nem tudta előteremteni az induláshoz szükséges anyagi feltételeke, így kihagyja a 2014-es WTCC szezont.

A Bamboo 2010 óta állandó résztvevője volt a Túraautó Világbajnokság mezőnyének, tavaly pedig magasan eddigi legjobb évüket teljesítették. James Nash megszerezte első futamgyőzelmüket, amit később megtoldott még eggyel, megnyerte a privát bajnokságot csapattársa, Alex MaxDowall előtt, az istállók versenyében pedig az RML mögött másodikok lettek.

Ősszel még ígéretesnek tűnt a helyzet, a Bamboo először eladta GP3-as csapatát, hogy a WTCC-re koncentráljon, majd bejelentették, megállapodtak az RML-el, és két TC1-es Chevrolet Cruze-zal indulnak 2014-ben. Ezt a szerződést azonban most anyagi okokból felbontották.

"Sajnálatos módon nem leszünk ott az idei WTCC szezonban. Lehetetlen volt összeszedni egy olyan költségvetést, amivel a mezőny elejében tudtunk volna harcolni, a Bamboo pedig csak előre szeret haladni. Idén azon fogunk dolgozni, hogy megteremtsük a 2015-ös visszatérés feltételeit" - mondta Richard Coleman csapatfőnök.

'Csavardi Samu' hozzátette, pontosan tudja, milyen fényes jövő áll a WTCC előtt, úgyhogy jövőre mindenképpen szeretne visszatérni csapatával.

A világbajnokság új vezetője, Francois Ribeiro korábban arról beszélt, az Eurosport Events mindent megtesz majd annak érdekében, hogy segítse a privát csapatok életét.

"Mint a WTCC promótere, nagyon jó viszonyban voltam a Bamboo Engineeringgel. A következő időszakban is kapcsolatban maradunk velük, és igyekszünk visszahozni őket a TC1-es kategóriába" - mondta Ribeiro.

Egyre tisztább tehát a helyzet a WTCC-ben. A privát csapatok nagy része nem kíván a TC2-es géposztályban szerepelni, a TC1 azonban legtöbbjük számára megfizethetetlen, és nincs is elég autó. A tavalyi gépek inkább azok számára lehetnek vonzók, akik szeretnének egy elvárások nélküli tanulóévet a világbajnokságon, ám üzemeltetésük ahhoz is túl drága.

Beszédes adat, hogy 43 nappal a bajnokság rajta előtt még egyetlen pilóta indulása sem biztos a TC2-es kategóriában.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások